KOLIKO TKO DOBIVA?

HAVC objavio kojim koprodukcijama, festivalima i programima daje sredstva

  • Autor: T.Ba./Hina
  • Zadnja izmjena 13.02.2018 14:03
  • Objavljeno 13.02.2018 u 14:03
Zgrada HAVC-a

Zgrada HAVC-a

Izvor: Pixsell / Autor: Davor Puklavec/PIXSELL

Hrvatsko audiovizualno vijeće donijelo je na svojoj 91. sjednici odluke o raspodjeli sredstava prema Javnom pozivu za dodjelu sredstava za filmske koprodukcije s manjinskim hrvatskim udjelom te za poticanje komplementarnih djelatnosti

Na rok Javnog poziva za poticanje audiovizualnih djelatnosti i stvaralaštva za koprodukcije s manjinskim hrvatskim udjelom, s rokom od 26. listopada, pristiglo je 27 prijava, a za sufinanciranje je predloženo njih tri, u ukupnom iznosu od 2.025.000 kuna, izvijestio je Hrvatski audiovizualni centar.

To su dugometražni filmovi 'Bosonogi car' Petera Brosensa i Jessice Woodworth i 'Budimo iskreni' Metoda Peveca s po 750 tisuća kuna te 'Sin' Ines Tanović (525 tisuća).

Marko Njegić, umjetnički savjetnik za filmske koprodukcije s manjinskim hrvatskim udjelom ustvrdio je u obrazloženju kako su filmovi odabrani temeljem potencijala za strane festivale i kinodistribuciju, odnosno da podižu koprodukcijski ugled hrvatske kinematografije i istovremeno zadovoljavaju kakvoćom scenarija i izloženom vizijom budućeg filma.

'Bosonogi car', kojemu je hrvatski producent Propeler Film, svojevrsni je nastavak festivalskog hita kojeg također potpisuje isti redateljski duo, zapaženog filma 'Kralj Belgijanaca', također komedija, s apsurdnim i satiričnim humorom, ponajprije u političkom smislu.

Njegić smatra da je repriza uspjeha 'Kralja Belgijanaca' moguća s obzirom da autori opet nišane na premijeru u Veneciji 2019., a za uloge žele neke od najistaknutijih europskih glumačkih imena. Prilog potpori je i što se radnja jedne ovako velike i prestižne europske (ko)produkcije odvijala na Brijunima, gdje se planira snimanje.

Film 'Budimo iskreni' (Interfilm) najavljena je kao crnohumorna trilerna drama sa snažnom sociokritičkom notom. Po riječima umjetničkog savjetnika, da to nije ponajprije samo slovenska priča koja će najviše rezonirati na domaćem tlu, tek onda u regiji ili šire, potvrđuje podatak kako je Eurimages odobrio Pevecovu projektu sredstva za sufinanciranje u iznosu od dvjesto tisuća eura, odnosno angažman najveće slovenske zvijezde Katarine Čas (Scorseseov 'Vuk s Wall Streeta', 'Danny Collins') kao predvodnice glumačke ekipe.  

Kao i u prvijencu filmu Ines Tanović, radnja njezinog drugog filma 'Sin' događa se u Sarajevu, ali je riječ o univerzalnoj priči o potrazi za identitetom jednog (auto)destruktivnog mladića. Sporedne uloge namijenjene hrvatskim glumcima, a od hrvatske ekipe navodi se i skladatelj glazbe.

Od 370 prijava novac za njih 246 

Na poziv za poticanje komplementarnih djelatnosti u 2018., pristiglo je 370 prijava, a sredstva su odobrena za 246 programa u ukupnom iznosu od 10.169.000 kuna. 

Za djelatnosti razvijanja audiovizualne kulture odobreno je 3.051.000 kuna za filmske festivale i druge audiovizualne manifestacije 5.417.000 kuna, za objavljivanje književnih radova u području audiovizualnih djelatnosti 367 tisuća kuna, za programe promocije i prodaje hrvatskih audiovizualnih djela 110 tisuća kuna, za programe stručnog usavršavanja 723 tisuće kuna, za proučavanje i kritičko vrednovanje audiovizualnih djelatnosti 166 tisuća te za zaštitu audiovizualne baštine uključujući kinotečnu djelatnost 335 tisuća kuna.

Umjetnički savjetnici Jaka Primorac, Mario Kikaš i Tomislav Šakić ustvrdili su kako se broj prijava ove godine nije pretjerano razlikovao od prethodnih, ali je i nadalje zamjetna pojava novih vrijednih inicijativa koje se ponajprije odnose na programe usmjerene na djecu i mlade, građane treće životne dobi te na osobe s posebnim potrebama.

Prijavio se i znatan broj obrazovnih programa za učenike srednjih i osnovnih škola, a umjetnički savjetnici smatraju kako je takva potreba povezana s nedostatno razvijenim pristupom medijskoj kulturi kroz postojeći nacionalni okvirni kurikulum. Izrazili su uvjerenje da bi tome trebalo pristupiti uz podršku resornog ministarstva i sa snažnijim otvaranjem komunikacijskih kanala između nadležnog Ministarstva i Hrvatskog audiovizualnog centra.

Filmski festivali i dalje najveća stavka

Najveća stavka i dalje su filmski festivali i audiovizualne manifestacije, a kao najvažniji nacionalni festivali značajnoga međunarodnog ugleda podržani su Animafest Zagreb (900 tisuća kuna), Motovun Film Festival (500 tisuća), ZagrebDox (450 tisuća) i Zagreb Film Festival (450 tisuća).

  • +5
  • +2

Otvorenje 25. Animafesta Zagreb

Izvor: Promo fotografije / Autor: Nina Đurđević, Julien Duval

Po svojoj izvrsnosti prepoznati su ponovno Vukovar Film Festival (300 tisuća), 25fps (250 tisuća), Splitski filmski festival (250 tisuća), Dani hrvatskog filma (190 tisuća), Festival mediteranskog filma u Splitu (180 tisuća), Human Rights Film Festival (170 tisuća), Subversive Film Festival (130 tisuća) te Festival tolerancije (100 tisuća).

Tu su, među ostalim, festivali regionalnog i lokalnog značaja kao što su Four River Film Festival (Karlovac), Tabor Film Festival (Veliki Tabor), te Liburnia Film Festival (Opatija).

U kategoriji Djelatnosti razvijanja audiovizualne kulture potpore su dodijeljene s obzirom na kvalitetu i kontinuitet ponuđenog programa, Filmski program Art-kina Croatia, Filmski programi Kina Tuškanac, Kino Europa, Kinoteka Zlatna vrata i drugima.

Pad portala koji prate film

Tradiconalno najveća potpora u kategoriji Objavljivanje književnih radova u području audiovizualnih djelatnosti dodijeljena je filmološkom časopisu Hrvatski filmski ljetopis (95 tisuća kuna), kao i filmskom časopisu Filmonaut (65 tisuća).

U području elektroničkih publikacija osjetan je pad prijavljenih publikacija uslijed strukturnih problema tog sektora, kao i manjak sveobuhvatnog internetskog časopisa ili portala nacionalnog dosega, ali se nastavilo s dosadašnjom praksom financiranja portala koji na kvalitetan način predstavljaju, valoriziraju i kontekstualiziraju audiovizualnu djelatnost.

Od Programa promocije i prodaje hrvatskih audiovizualnih djela za sufinanciranje predloženi su programi distribucije i promocije filmova Bonobostudija d.o.o., program 'KineDok' udruge Restart te festivalsku distribuciju u 2018. Ustanove Zagreb film - ukupno 110 tisuća kuna.

Kategorija Programi stručnog usavršavanja filmskih profesionalaca, prepoznaje nužnost daljnjega kontinuiranog rada edukaciji nastavnika, voditelja klubova i samostalnih autora i autorica kroz 'Školu medijske kulture Dr. Ante Peterlić' Hrvatskoga filmskog saveza.

Umjetnički savjetnici kao pozitivne primjere programa s kontinuiranim rastom i razvojem izdvajaju, među ostalim, nastavak organiziranja međunarodnih programa edukacije i umrežavanja poput 'ZagrebDox Pro' i 'Industrija' Zagreb film festivala, 'Restart Laboratorij', scenarističku platformu 'Palunko' u organizaciji Hrvatskoga filmskog saveza te edukativni program Kinokluba Split.

Potpora je dana i u kategorijama Proučavanje i kritičko vrednovanje audiovizualnih djelatnosti i Zaštita audiovizualne baštine uključujući kinotečnu djelatnost.

Za godišnji plan zaštite i restauracije audiovizualnoga gradiva Hrvatskoga državnog arhiva – Hrvatskog filmskog arhiva osigurana su zasebna sredstva izvan programskih sredstava za komplementarne djelatnosti u iznosu od milijun kuna.

Problemi koji ostaju

Umjetnički savjetnici kažu kako je tijekom rada na procjenjivanju prijava, ostalo više otvorenih pitanja i izazova sustavne naravi - pitanje održivosti filmskih festivala kao najveće proračunske stavke poziva i indikatora problema u cjelogodišnjoj filmskoj infrastrukturi diljem Hrvatske, potom i dalje neriješen status Hrvatskoga filmskog arhiva, nepostojanje samostalne institucije Hrvatske kinoteke, nužnost strateškog intersektorskog pristupa audiovizualnom obrazovanju i filmskoj pismenosti, pitanje održivog financiranja audiovizualne djelatnosti u cjelini.

Ocijenili su kako bi se neka od navedenih pitanja mogla riješiti u okviru djelovanja tijela HAVC-a, dok je za druga potrebno uspostaviti aktivnu suradnju između Centra i drugih dionika, prije svega Ministarstva kulture, Ministarstva znanosti i obrazovanja te jedinica lokalne i regionalne samouprave.

Mišljenja su da se u 2018. treba posvetiti razradi smjernica Javnog poziva, odnosno morali bi se postaviti jasniji okviri i parametri koji će proizaći iz dosadašnjeg rada svih umjetničkih savjetnika na procjeni prijava u ovoj kategoriji.

U kategoriji Programi audiovizualnih udruga i organizacija odluke će se donijeti na narednoj sjednici Hrvatskog audiovizualnog vijeća.

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!

Napiši ovdje što ti misliš o ovoj temi