Dramski program 76. Dubrovačkih ljetnih igara započeo je u nedjelju u parku Umjetničke škole rasprodanom premijerom Goldonijevih 'Ribarskih svađa', koje u režiji Krešimira Dolenčića donose duh starog ribarskog naselja, ljubavne spletke i ženski identitet u središtu temperamentnih prepirki
Pred prepunim gledalištem u parku Umjetničke škole, Dubrovačke ljetne igre svečano su u nedjelju otvorile svoj dramski program premijernom izvedbom Goldonijevih Ribarskih svađa, jedne od najpoznatijih komedija talijanskog klasika. Nova verzija kultnog naslova nastala je u koprodukciji DLJI, Kazališta Marina Držića i Hrvatskog narodnog kazališta u Zagrebu, a režirao ju je Krešimir Dolenčić prema prijevodu i adaptaciji Morane Čale na dubrovački govor.
Davnih godina Ribarske svađe igrale su na različitim ambijentalnim lokacijama, a ovaj su put u Dubrovniku oživjele s naglaskom na socijalni kontekst koji oblikuje ženski identitet. Iako je radnja smještena u precizan povijesni kontekst, u fokusu su svakodnevni životi i ljubavni odnosi ribara i njihovih žena, ispunjeni ljubomorom, tračevima i prepirkama. Goldoni kroz duhovite dijaloge i temperamentne svađe vjerno prikazuje mentalitet i strasti običnih ljudi.
Na pozornici festivalskog dramskog ansambla publiku su oduševili Joško Ševo, Ksenija Prohaska, Nika Lasić, Bojan Beribaka, Nikola Radoš, Borko Perić, Angela Bulum, Nika Matušić, Nikolina Prkačin, Boris Matić, Stipe Radoja, Marijan Nejašmić Banić, Branimir Vidić Flika, Maro Drobnić, Luka Bokić i Božo Petrić, uz glazbenu podršku članova Gradske glazbe Dubrovnik.
Uz redatelja Dolenčića, autorski tim čine skladatelj Stanko Juzbašić, scenograf Stefano Katunar, kostimografkinja Željka Franulović, savjetnik za glazbu Vicko Dragojević, oblikovatelj svjetla Marko Mijatović te brojni asistenti i suradnici, dok je jezični savjetnik Maro Martinović brinuo o autentičnosti dubrovačkog govora.
Donator predstave je dugogodišnji partner Igara, OTP banka. Ribarske svađe na programu su do četvrtka, 17. srpnja, a sve izvedbe već su rasprodane, što je još jedan dokaz koliko dubrovačka publika voli ambijentalna uprizorenja koja spajaju klasične tekstove i lokalni duh.