NAJAVLJENO NOVO IZDANJE

Dani hrvatskog filma više neće biti revijalna smotra

21.01.2015 u 15:29

Bionic
Reading

Organizacija Dana hrvatskog filma u 24. godini postojanja prvi je put povjerena producentskoj kući izabranoj na javnom natječaju. Novi organizatori, Spiritus Movens, kvalitetnijim odabirom programa festival prije svega žele popularizirati među stručnom javnošću, ali i okrenuti se široj javnosti i zainteresirati ih za hrvatski film. S tim ciljem festival sele u centar grada, a u planu je i decentralizacija na ostatak Hrvatske

Nove strateške smjernice, programski noviteti i novi vizualni identitet Dana hrvatskog filma, koji će se ove godine održati od 23. do 26. travnja na novim lokacijama, u kinima Europa i Tuškanac, predstavljeni su u srijedu na konferenciji za novinare, kojom je ujedno otvoren natječaj za prijavu filmova.

Bitan element u približavanju festivala najširem dijelu publike je promjena lokacije festivala, i to u kina koja redovnim programima podržavaju raznovrsnost europske i svjetske kinematografije s kvalitetom kao primarnim kriterijem. Glavni festivalski program održavat će se u velikoj dvorani kina Europa u tri dana u udarnim terminima od 17, 19 i 21 sat. Tako se više neće događati da autor povuče svoj film iz konkurencije jer se trebao prikazati u 13 sati. Raniji termini rezervirani su za popratni filmski program u kinu Tuškanac te edukativne programe u Dvorani Müller i kinu Tuškanac.

S ciljem širenja publike planirana je i decentralizacija, a osim mreže nezavisnih kina, organizatori računaju na natječaje u manjim gradovima, od kojih zasada imaju pozitivno rješenje iz Čakovca.

Ulaz na Dane hrvatskog filma ostaje besplatan, ali će zbog manjeg kapaciteta dvorana u centru grada ulaznice trebati rezervirati unaprijed.

Predsjednica Vijeća DHF-a Diana Nenadić, predstavljajući nove organizatore, naglasila je kako su oni prvi puta birani natječajem te kako je jednoglasno odlučeno da od četiri kandidata povjerenje daju producentskoj kući Spiritus Movens koja obećava pročišćeniji, svježiji i atraktivniji program. Prvi put festival ima svoju web stranicu, prvi put seli se u centar grada, a malo je nedostajalo da prvi put stekne i nacionalni karakter. No Nenadić zbog toga ne žali, jer povjerenike neće birati politika pa festival ostaje u okvirima struke.

'Na neki način festival nastao na entuzijazmu opet je na početku, lišen nekih formalnosti, ali ne i recesijskih neizvjesnosti, pa se u ovom trenutku još ne zna hoće li HAVC i Grad Zagreb, na čije se natječaje apliciralo, financijski podržati festival. No novi početak podrazumijeva i kontinuitet gledanja i vrednovanja novog hrvatskog filma, nastavak dijaloga između filmske suvremenosti i baštine, kao i susreta publike s novim generacijama filmaša', rekla je Diana Nenadić.

Osnovne ciljeve festivala predstavila je nova direktorica festivala Zdenka Gold.

'Prije svega, festival treba učiniti zanimljivim, relevantnim i popularnim među stručnom javnošću. Željeli bismo da sudjelovanje na Danima hrvatskog filma postane bitna platforma pri lansiranju filma u javnost. Realizacija tog cilja moguća je uz pomno promišljanje i osmišljavanje programa u kojem je kvaliteta prvi i osnovni kriterij vrednovanja i konačni odabir filmskog programa. Nakon struke, želimo se okrenuti široj javnosti i zainteresirati ih za hrvatski film. Tako DHF nosi i snažan edukativni karakter jer educira publiku o raznolikosti i kvaliteti domaće produkcije', izjavila je Zdenka Gold.

Programska koncepcija uključuje intenziviranje informativnog i komparativnog uvida u svjetski i europski film suradnjom s inozemnim i regionalnim festivalima kratkog metra, skraćivanje trajanja festivala, čime program postaje kompaktniji, povećanje edukacijskih sadržaja, decentralizaciju programa DHF-a i produljenje aktivnosti kroz cijelu godinu.

Situacije iz prijašnjih godina, da eksperimentalni ili horor film ne prođe na natječaju jer se nije svidio nekome u izborničkom vijeću, neće se više događati jer će filmove birati jedan selektor. Svoju viziju razvoja festivala predstavio je novi umjetnički direktor Željko Luketić.

'Dani hrvatskog filma u svojoj novoj koncepciji žele dati sveobuhvatan uvid u godišnju produkciju i, sukladno orijentaciji, naglasiti moderni kratki i srednji metar. Poboljšanjem modela selekcije i prijavljivanja želimo kvalitativno povećati izbor najboljih naslova. Uz Pulski filmski festival, Dani hrvatskog filma jedina su nacionalna filmska manifestacija. Želimo toj činjenici dati na značenju tako da ulazak u konkurenciju bude svojevrsno dostignuće i cilj, a ne puki automatizam revije ili smotre. Ljestvica je podignuta, a program će biti sažetiji i koncizniji jer Dani hrvatskog filma sada postaju relevantan i ozbiljan festival u suvremenim produkcijskim okvirima', rekao je Luketić i predstavio još nekoliko novosti.

Tako će u tročlanom žiriju, zbog objektivnijeg pogleda na stanje u hrvatskom filmu, sjediti jedan član koji nije iz Hrvatske. Ove godine, zbog financijskih razloga, to će biti netko iz regije jer razumije naš jezik, ali u dogledno vrijeme plan je filmove iz konkurencije titlovati na engleski jezik i dovoditi u žiri uglednije filmske djelatnike iz inozemstva.

Iako je bilo mišljenja o ukidanju kategorija Glazbeni spot i Reklama, one ostaju, ali u objedinjenoj kategoriji, jer je riječ o naručenim radovima.

Uvodi se etička nagrada, o kojoj će, s naglaskom na ljudska prava, odlučivati počasni žiri. Festival ostaje otvoren za suradnju sa svima i dodjele specijaliziranih nagrada.

Novi vizualni identitet i internetsku stranicu predstavile su izvršne producentice Vlatka Jeh i Ivana Sansević.

Vizualni identitet osmislio je studio Vojković & daughters, a njime se željelo postići svjež, otvoren i razigran identitet. Kvadrat je osnovni element, istovremeno simbol nacionalnog festivala i filmski okvir, kadar u kojem se događa filmska igra.

Novom internetskom stranicom želi se još više približiti festival široj javnosti, a uskoro bi na njoj, po prvi put na jednom mjestu, trebala biti objavljena i povijest festivala. Ukoliko financije dozvole, tiskat će se i monografija u tvrdom uvezu. Pokretanjem nove internetske stranice papirologija i slanje DVD-ova odlaze u povijest, a filmskim profesionalcima prvi put je omogućena jednostavna prijava filmova online