Miho Klaić:

'Želimo osvojiti 10 posto slovenskog tržišta, spremni smo za to'

02.01.2019 u 14:17

Bionic
Reading

Fortius Inter Partes, jedna od vodećih domaćih kompanija za posredovanje u svim vrstama životnih i neživotnih osiguranja i reosiguranja, nakon dobrih rezultata u regionalnom širenju na tržištu BiH, na kojem je lider s 37 posto udjela, pojačava aktivnosti i u Sloveniji. Tim povodom razgovarali smo s Mihom Klaićem, predsjednikom Uprave te tvrtke, a ujedno predsjednikom Udruženja posrednika u osiguranju Hrvatske gospodarske komore

Prije nekoliko mjeseci otvorili ste ured u Sloveniji. Koliko je to zahtjevno tržište i koji su vam ciljevi?

Slovenija je zahtjevno tržište koje je u većini segmenata ispred hrvatskog tržišta. Primjerice, bruto premija osiguranja za 2017. po stanovniku u RH je cca 307 eura, dok je u Sloveniji 1084 eura. Udio ukupne premije osiguranja za 2017. u BDP-u u RH je 2,6 posto dok je u Sloveniji pet posto. Našu snagu vidimo u iskusnom i profesionalnom timu s naglaskom na naše iskustvo u servisiranju šteta i izradi programa osiguranja posebno prilagođenih klijentima. Ciljevi su nam formiranje kvalitetnog i prepoznatljivog tima u Sloveniji koji će u idućih nekoliko godina doći do 10-postotnog tržišnog udjela kanala brokera u osiguranju.

S kakvim poslovnim brojkama završavate ovu godinu?

Ovu godinu završavamo sa značajnim rastom u odnosu na prošlu godinu od cca 25 posto u prihodima. Točne brojke znat ćemo krajem siječnja 2019. godine.

Koliko od ukupnih prihoda generirate na pojedinim tržištima (Hrvatska, BiH, Slovenija)?

Prema dosadašnjim podacima, za 2018. u RH generiramo cca 65 posto prihoda, u BiH cca 20 posto prihoda, a u Sloveniji cca 15 posto prihoda.

Kako ide prilagodba novim pravilima u distribuciji osiguranja?

Posvetili smo veliku pažnju i resurse izmjenama koje nam donosi IDD (Insurance Distribution Directive), odnosno novi Zakon o osiguranju te ga dočekujemo spremni. Smatramo da će direktiva i novi Zakon o osiguranju donijeti više transparentnosti u radu svih distributera u osiguranju te veću informiranost klijentima.

Koje je značenje posrednika u osiguranju poduzetnika?

Nekada su poduzetnici, posebice veći, imali zaposlene osobe koje su se bavile osiguranjem, a i tržište osiguranja bilo je statičnije i nerazvijenije. Danas živimo u vremenima u kojima se proizvodi osiguranja i uvjeti osiguranja stalno mijenjaju. Mijenja se i zakonodavstvo te potrebe poduzetnika, tako da klijenti zahtijevaju specifična znanja i profesionalnu uslugu koju pružaju kvalitetno ugovorena osiguranja. Tu je naša uloga ključna i tu mi vidimo našu priliku i komparativnu prednost među svim distributerima u osiguranju. Poduzetnici mogu nama, kao stručnjacima koji rade u njihovo ime, prepustiti kompletnu brigu kako oko strukturiranja modela osiguranja sukladno njihovim potrebama, tako i u dijelu naplate štetnog događaja kada se dogodi.

Koji su proizvodi najtraženiji? Što biste preporučili gospodarstvenicima?

Standardni paket osiguranja, kako za poduzetnike tako i za jedinice lokalne i područne samouprave, u osnovi se svodi na osiguranje imovine (objekti, strojevi i aparati, zalihe, vozila i ostala imovina), odgovornosti (prema trećim osobama, zaposlenicima, odgovornost za proizvod i ostale odgovornosti) i zaposlenika (nezgoda, zdravstveni pregledi, mirovinska štednja). Svakom gospodarstveniku preporučili bismo da, sukladno svojim specifičnim potrebama, napravi studiju rizika te će mu biti jasno koje vrste osiguranja i na koji način treba osigurati. Takvu studiju nudimo putem našeg tima iskusnih profesionalaca i zahvaljujući dugogodišnjem iskustvu s našim poslovnim partnerima u gotovo svim djelatnostima.

Koliko se godišnje riješi odštetnih zahtjeva?

Godišnje riješimo cca 12.000 odštetnih zahtjeva. Usluga rješavanja odštetnih zahtjeva jedna je od naših jakih strana te smo formirali tim od sedam kolega specijaliziranih za rješavanje šteta koji pomažu našim klijentima da ostvare svoja prava u slučaju štete.