PRETEKAO SLOVENCE

Todorić najveći trgovac u bivšoj Jugoslaviji

  • Autor: L. Filipović
  • Zadnja izmjena 01.12.2010 14:18
  • Objavljeno 01.12.2010 u 14:18
Ivica Todorić

Ivica Todorić

Izvor: Cropix / Autor: Cropix

Najveća maloprodajna grupa na području bivše Jugoslavije je Agrokorov trgovački lanac Konzum (uključujući Ideu), koji je lani ostvario 2,67 milijardi eura prihoda, pokazuje analiza konzultantske tvrtke Deloitte

Iza trgovačkog carstva Ante Todorića nalazi se slovenski Mercator, lider u regiji 2008. godine, s tristotinjak milijuna eura manjim prihodima te, na trećem mjestu, srpski Delta Maxi sa 1,09 milijardi eura prihoda od prodaje. Te tri kompanije zajedno drže gotovo dvije trećine maloprodajnog tržišta.

Titulu najvećeg Mercator je izgubio zbog pada prihoda od dva posto u prošloj godini, dok su Agrokorove uzdanice, Konzum i Idea, zabilježile jednaku stopu rasta.

Kad se gleda samo Hrvatska, Konzum je i po prihodima i po broju trgovina apsolutni gospodar. Lani je Todorićev trgovački lanac ostvario na domaćem tržištu, u 628 trgovina, 1,54 milijarde eura prihoda, što je za 350 milijuna eura više od zbroja prihoda ostala četiri najveća maloprodajna lanca!

Plodine, koje su prošle godine zabilježile, u svojem 51 dućanu, velikrast - od 14 posto - te se probile na drugo mjesto, imaju pet puta manje prihode od Konzuma, 'samo' 310 milijuna eura. Metro, na trećem mjestu, ostvario je 302 milijuna eura, a slijede Mercator sa 300 milijuna eura, što je pad od čak 13 posto u usporedbi sa 2008, i Kaufland sa 279 milijuna eura prihoda.

Analitičari ističu trend povećanja udjela prometa u maloprodaji koji otpada na supermarkete, na štetu malih kvartovskih trgovina.

'Samo 13 posto građana Hrvatske ide u dnevnu kupovinu, do 200 kuna, u male dućane, dok gotovo 22 posto kupuje u Konzumu', naglasio je Davor Tolić iz agencije Ispos Puls, koja je u sklopu Deloittove analize istražila navike kupaca.

Zanimljivo je da je nakon 23 mjeseca što je bio u minusu maloprodajni indeks u srpnju zabilježio rast od 0,7 posto, dok je u kolovozu još snažnije skočio, za 3,9 posto. Slaven Ćurić, menadžer u Deloitteu, smatra da je to posljedica veće potrošnje zbog turističke sezone, dok će daljnje kretanje indeksa ovisiti o ukupnim kretanjima u gospodarstvu, prvenstveno o stanju na tržištu rada.

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!

Napiši ovdje što ti misliš o ovoj temi