Naime, na natječaju za novogodišnje paketiće za javna poduzeća i nekoliko ministarstava pobijedila je tvrtka Kozmolina, u vlasništvu kompanije Magma Goranka Fižulića, bivšeg hrvatskog ministra privrede.

Press ističe da je Fižulić upućenima poznat po svojim namjerama dau potpunosti preuzme srpsko tržište igračaka, u Hrvatskoj po tome štoje još kao ministar Magmi sređivao poslove u javnim poduzećima.

Jedna od prvih institucija koju će posjetiti Djed Božićnjak je Ministarstvo vanjskih poslova Vuka Jeremića, trenutačno najnepopularnijeg srpskog političara u Hrvatskoj.

Prema dokumentima do kojih je Press došao, Ministarstvo vanjskihposlova je 25. studenog donijelo odluku da se između pet ponuda izabereKozmolininu od 1.150.371,96 dinara. Prema dokumentaciji, ona je bila jeftinija za 3.000 dinara.

Press ističe da se hrvatski trgovci igračaka u Srbiji pojavljujukao domaće kompanije (zbog čega ne vrijedi odredba da moraju biti 20posto jeftiniji), dok srpske firme ne samo da ne mogu da zakorače nahrvatsko tržište već gube bitku i u Srbiji.

Popis javnih poduzeća koja će kupiti igračke od hrvatske firme poprilično je dug.

Darko Malek, zadužen za investicije i pronalaženje poslovnogprostora za tvrtku Magma u okviru koje posluje Turbo limač, potvrdio jeda je ovaj zastupnik igračaka lider na hrvatskom, ali i srpskomtržištu.

'Nemam podatke postoji li na hrvatskom tržištu roba iz Srbije, aliznam da smo mi lider ne samo u Hrvatskoj nego i u Srbiji. Naše tržišteje otvoreno za sve, ali stvarno nemam podatke o konkurenciji. Što setiče natječaja, situacija je svuda ista. Firme objave koja vrsta ikoličina paketića im je potrebna i za koji uzrast. Mi napravimo ponude,a onda jurimo ko koga direktora i gde ima. Tako je svuda', rekao jeMalek za Jutarnji list.

A koliki se novac vrti oko kupovine igračaka, pokazuje primjerice Telekom Srbija, koji za paketiće ove godine troši ukupno 29 milijuna dinara. U NIS-u će samo na Kozmolinu otići 5.5 milijuna.