OVI indeks

Potražnja za radnicima veća za oko 23 posto nego prije pandemije koronavirusa

  • Autor: N. S./Hina
  • Zadnja izmjena 03.12.2021 10:01
  • Objavljeno 03.12.2021 u 10:01
Ilustracija

Ilustracija

Izvor: Pixsell / Autor: Srecko Niketic/PIXSELL

Indeks slobodnih radnih mjesta OVI već sedmi mjesec zaredom pokazuje da je potražnja za radom nadmašila pretpandemijsku razinu, što potvrđuju i podaci za studeni u kojem je potražnja za radom oko 23 posto veća u odnosu na studeni 2019., objavio je Ekonomski institut, Zagreb.

"Lošija epidemiološka situacija nije zaustavila aktivnosti na tržištu rada, stoga najnovije vrijednosti OVI indeksa i dalje nose dobre vijesti. Naime, potražnja za radom premašila je razine iz 2020. i 2019. godine - OVI indeks za studeni 2021. pokazuje kako je potražnja za radom za oko 23 posto veća u odnosu na pretpandemijski studeni 2019. godine. Radi se o sedmom uzastopnom mjesecu u kojem potražnja za radom nadmašuje pretpandemijske mjesece", navedeno je u objavi na internetskoj stranici EIZ-a.

Iz Instituta su istaknuli i da su najtraženija zanimanja u studenom ove godine bila prodavač, radnik u skladištu, konobar, kuhar i vozač.

Nastavljen je i trend mogućnosti rada od kuće, pa je tako udio oglasa koji spominju rad od kuće u studenom 2021. bio oko 1,8 posto, a većinom se radilo o zanimanjima programera i informatičara.

Također, oko 2,7 posto oglasa za posao odnosilo se na oglase u kojima se traže umirovljenici, što je u skladu s povećanom potražnjom za umirovljenicima u zadnjih godinu dana, zamijetili su analitičari EIZ-a.

OVI - Online Vacancy Indeks, mjesečni je indeks online oglasa slobodnih radnih mjesta razvijen na Ekonomskom institutu u suradnji s portalom MojPosao, a svrha mu je pružanje pravovremenih informacija o trenutnom stanju potražnje za radom.

OVI indeks izrađuje se jednostavnim prebrojavanjem broja jedinstvenih novih oglasa čiji rokovi prijave završavaju u mjesecu za koji se indeks izračunava. S obzirom na to da se uzimaju oglasi objavljeni putem samo jednog portala, broj oglasa izražava se kao indeks (bazna godina je 2015.).

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!