ŠKOLA DIGITALNOG MARKETINGA

Oglasi na društvenim mrežama: Zašto ih trebate i kamo vas mogu odvesti? (II. dio)

  • Autor: Digital King
  • Zadnja izmjena 26.10.2018 14:46
  • Objavljeno 26.10.2018 u 14:14
tportal

Izvor: Wikimedia Commons / Autor: Pixabay.com

Kako bi vam olakšali posao, stručnjaci agencije Digital King napravili su kratki vodič za sastavljanje oglasa. Pročitajte ga

Odlučili ste se za oglašavanje na Facebooku i napravili prve korake - svoju strategiju oglašavanja. No što dalje? Da, imate pravo, tek smo zagrebli po površini jer najteži dio je napraviti oglas koji će doći baš tamo gdje ste poželjeli i napraviti rezultat kakav očekujete. Kako bi vam olakšali posao, stručnjaci agencije Digital King napravili su kratki vodič za sastavljanje oglasa. Pročitajte ga.

Kako pravilno sastaviti oglas za Facebook i Instagram?

Najprije ćemo napomenuti (za one koji ne znaju) da oglase za ove društvene mreže radite preko Business Managera - tamo ih kreirate i odlučujete hoće li ići na jednu ili obje platforme. Tamo ćete pronaći jako puno različitih detalja, no tu ipak ulazimo u domenu naprednijeg digitalnog marketinga pa bismo vam sugerirali da za malo zahtjevnije akcije angažirate stručnjake. Ako vam treba bazični oglas, bez previše sitnica i testova, napravite ga ovako:

  • Najprije istražite konkurenciju i privlačne oglase koje vidite u vlastitom feedu; tako možete potražiti inspiraciju ili zaključiti gdje i s čime, da se ne ponavljate i kako biste bili jedinstveni i originalni na tržištu
  • Kad odredite temu i smjer oglasa, odaberite i izradite sadržaj, a pritom obavezno pripazite da se tekst (i ideja) oglasa slažu s njegovim vizualima
  • Tekst i sadržaj općenito mora biti jednostavan i kratak, s jasno iskazanim benefitom (što nudimo, kako korisnicima proizvod/usluga koristi, što napraviti sljedeće)
  • Iskreno iskažite cijenu i/ili pogodnosti. Vaši korisnici žele znati koliko što košta ili koliko popusta dobivaju
  • Testirajte različite oglase kako biste pronašli onaj koji vam donosi najbolje rezultate (vizuali, copy, CTA, formati oglasa)
  • Naravno, pratite svoj oglas, gledajte što vam donosi i optimizirajte ga jer oglašavanje na Facebooku cijeni ispravke i u svakom će vam trenutku dozvoliti da napravite zaokret, učinite promjenu te da svoj novac bolje uložite.

Kako odabrati publiku?

Da, došli ste do spoznaje da vas najviše preferiraju, primjerice, dame u dobi između 25 i 45 godina koje žive u velikim gradovima te vole šoping i sport. Ali što učiniti s tom informacijom?

U BM-u ćete pronaći puno opcija, stoga ćemo definirati osnovne pojmove i skratiti vam muke.

  • Prilagođavanje publike (custom audience) – omogućuje vam da pošaljete oglas korisnicima koji su već ranije posjetili vašu web stranicu ili su imali određene interakcije s vašom stranicom na Facebooku (možda su preko profila prijatelja ili suradnika komentirali ili lajkali neki od vaših postova). Na ovaj način oglas možete poslati i bazama korisnika iz drugih izvora, ali o tome ćemo drugom zgodom.
  • Lokacija – oglas ćete poslati u određeni grad, županiju, državu. Dapače, Facebook oglas sad možete poslati u jednu jedinu zgradu te postići da, isključivanjem svih okolnih objekata, vašu poruku pročitaju samo oni kojima, primjerice, trebaju dobar ručak ili brzi trening u pauzi za posao. Zanimljivo, zar ne?
  • Spol – slažemo se da je sve na svijetu uniseks, ali ne možete pobjeći od činjenice da je vaša publika ona koju smo ranije spomenuli. Ako je vaš budžet ograničen, a morate povećati kupnju, logično je da ćete sužavanjem publike brže doći do željenog cilja. U ovom slučaju cilj svakako opravdava sredstvo, a vaš oglas treba doći do dama koje će proizvod možda ili sigurno kupiti.
  • Interesi – usmjeravanjem oglasa prema interesima korisnika, vaša reklama za npr. autodijelove neće otići osobama koje ne voze automobile ili ih oni nimalo ne zanimaju. Ponovo se radi o uštedi vremena i novca.
  • Ponašanje publike – ciljanje prema online ponašanju korisnika možda je i jedan od najdetaljnijih segmenata u podešavanju vašeg oglasa. Tu ćete napraviti izbor između onih koji, primjerice, samo razgledavaju i onih koji razgledavaju pa se vrate kupiti ili onih koji odmah kupuju. Tako ćete prilagoditi svoj oglas i svima dati ono što žele.
  • Konekcije – ciljanje na publiku koja prati vašu stranicu i njihovih prijatelja (jer se smatra da imaju iste ili slične želje i navike).

Koje su koristi od ovakvog oglašavanja?

Relevantnost – kada oglas pošaljete skupini ljudi koju ta tematika zanima, i vaš oglas moći će biti drugačiji, manje općenit, zanimljiviji i svrsishodniji.

Bolji CTR (click – through rate) – kada oglas pogodi svoju relevantnu skupinu, veće su šanse da će ih on zanimati, da će kliknuti na njega, što vas vodi do višeg, u marketinškom svijetu poznatog CTR-a.

Engagement je sve! – kada ljudi vide visokorelevantan sadržaj, reagirat će na njega likeovima i shareovima. Tako će vaš oglas dobiti besplatne 'nasljednike' koji će se samostalno širiti po internetu, što vas vodi do većeg broja… pogađate? Posjetitelja na stranici.

ROI, ROI, ROI - isto kao što vegetarijancu nećete ponuditi meso, tako ni ljudima koje vaš posao ne zanima nećete nuditi svoje usluge i proizvode. Zato uštedite novac, trud i vrijeme te isključite iz oglasa one koji nisu zainteresirani za vas.

Ovime smo 'protrčali' kroz oglase na Facebooku, no pozivamo vas da nam svoja pitanja uputite na info@digitalking.hr pa ćemo vam vrlo rado pomoći ili se možemo dogovoriti za brzu kavu koja će vam u ove hladne dane dati malo topline i radosti, poneku informaciju i, tko zna, možda i novu suradnju s našim stručnjacima. Javite nam se, tu smo da pomognemo!

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!