intervju: Ljubo Zdjelarević i Tiha K. Gudac

Kreativni rasadnik produkcijske kuće Kinoteka na Danima komunikacija

27.03.2017 u 14:03

Bionic
Reading

Provjerite kako izgleda spoj tržišnog komuniciranja i filmske umjetnosti

Ljubo Zdjelarević i Tiha K. Gudac, nagrađivani producentsko-redateljski duo koji stoji iza produkcijske kuće Kinoteka, otkrio nam je čari i izazove domene u kojoj se preklapa svijet marketinga i umjetnosti. Na ovogodišnjim Danima komunikacija, koji se održavaju od 30. ožujka do 2. travnja, sudjeluju kao partneri festivala kroz prijenos dijela festivala uživo te izradom filma o manifestaciji, a s nama su podijelili kako oni gledaju na različite trendove u industriji, što smatraju svojim najznačajnijim postignućima i kako funkcionira njihova produkcijska kuća.

Kako izgleda kada se poveže marketing i filmska umjetnost?

Naša rad uključuje podjednaku mjeru kreativnosti i strateškog promišljanja. Kinoteka se bavi audiovizualnom produkcijom, tj. razvojem, realizacijom i plasmanom audiovizualnih projekata. To uključuje igrane, animirane i dokumentarne filmove te oglašivačke spotove za različite medije, ali i razne vrste interaktivnih platformi. U filmskoj produkciji zaduženi smo za cjelokupni kreativni, operativni i financijski menadžment kroz razvoj scenarija, odabir i angažman kreativnih suradnika i oblikovanje okvira za marketinški plasman filmova i distribuciju. Kod proizvodnje oglašivačkih spotova svojevrsni smo izvođači zamisli klijenata i agencija. Pored produkcije u najužem smislu, individualno se  bavimo i režijom.

Kada producirate neki oglašivački spot, o čemu najviše ovisi konačni proizvod?

U prvom redu najveći utjecaj ima sadržaj proizvoda ili usluge za koju je spot i namijenjen, pri čemu najvažnije informacije o željenom smjeru komunikacije dobivamo od klijenata i agencija, a sam proces uvelike ovisi u redateljskom pristupu i ostalim kreativnim suradnicima. Tu su dakako i budžeti s kojima raspolažemo. O istima uvelike ovisi kako će izgledati konačni proizvod. U konačnici, tu su i kulturološki elementi kojima se potrebno kontinuirano prilagođavati. To znači da moramo poznavati glavne preokupacije ciljne skupine za koju produciramo i kontekst unutar kojega živi i djeluje kako bismo na kraju dobili spot koji „govori jezikom“ koji ta ciljna skupina razumije i koji će joj biti atraktivan.

Na koje ste projekte posebno ponosni?

Prije svega, ponosni smo na dugogodišnje trajne odnose koje imamo sa stranim i vodećim hrvatskim agencijama s kojima surađujemo radeći za klijente kao što su Vipnet, INA, Interspar, Karlovačko, Podravka, Konzum i drugi. Jedan lijep primjer dugogodišnje suradnje je i dokumentarni serijal od pet sezona koji smo radili za HRT pod nazivom „Generacija Y“. Nagrađivani serijal upoznaje gledatelje sa specifičnostima života, razmišljanja, navika i vrijednosti ove generacije.  Zbog svoje tematike, neke epizode korištene su i u edukaciji marketinških stručnjaka. Prošle smo godine završili ogroman projekt, dugometražni igrani film „ZG80“ redatelja Igora Šeregija, koji je bio najgledaniji hrvatski film u 2016., a za isti smo velikim dijelom oblikovali i uspješnu marketinšku kampanju.

Na temelju dosadašnjeg rada i novih trendova, koje promjene primjećujete u vašoj industriji na hrvatskom i inozemnom tržištu?

Unazad nekoliko godina najveće promjene u našem sektoru uzrokovala je digitalizacija, koja je sa sobom dovela i povećanu demokratizaciju medija. S jedne strane, trend potpune dostupnosti filmske opreme produkciju je učinio poslom za svakoga, pri čemu često svjedočimo snižavanju cijena i kriterija i nerazumijevanju zakonitosti koje čine razlike između profesionalne i amaterske produkcije. S druge strane, shvaćamo i cijenimo to kao priliku za talentirane kreativce koji uz lako dostupnu tehnologiju i distribucijske platforme mogu doći do izražaja, pokazati svoj rad i na taj način izaći iz anonimnosti.

Što biste poručili mladim nadama vaše industrije čiji je profesionalni rad tek u začetku?

Produkcija je u formalnom smislu mlada grana na našem tržištu. Među prvima smo u Hrvatskoj koji su se formalno obrazovali za ovo područje pa nam je drago da smo mogli pružiti priliku nekim našim mladim kolegama da svoje prve spotove i filmove naprave upravo u Kinoteci. Volimo na našu produkciju gledati kao na kreativni rasadnik. Kako bi taj kreativni rasadnik donosio plodove iz godine u godinu, potrebno je puno truda, praćenje trendova i produbljivanje znanja te trajna komunikacija sa strukom. Dani komunikacija su svakako takva manifestacija te pozivamo sve profesionalce iz industrije i zainteresirane da nam se pridruže u razmjeni znanja i inovacija te unaprjeđenju struke na ovogodišnjem izdanju festivala u Rovinju. Možda podijelimo dojmove o novostima iz industrije i zajedno dođemo do ideje za neku kreativnu suradnju.