zanimljive tvrtke
I Kinezi i Nijemci žele Uljanik, pogledajte tko je sve u igri za posrnulo pulsko brodogradilište

Brodogradilište Uljanik
Izvor: Pixsell / Autor: Dusko Marusic/PIXSELL
Kako je objavio ministar gospodarstva Darko Horvat, ljudi iz Bank of China u srijedu su ušli u Uljanik vjerojatno snimiti situaciju za CSIC - China Shipbuilding Industry Corporation, s kojima je tijekom službenog posjeta Pekingu razgovarao i premijer Andrej Plenković.
CSIC je jedno od dva najveća kineska brodogradilišta, osnovano 1999. i zaduženo za gotovo sve poslove brodogradnje na sjeveru i zapadu Kine, dok drugi državni div, China State Shipbuilding Corporation, kontrolira jug i istok.
Ta korporacija sastoji se od stotinjak tvrtki i zapošljava 300.000 ljudi, ima 30 brodarskih instituta i deset dodatnih istraživačkih laboratorija. Gotovo da nema tog proizvoda koji CSIC-ove tvrtke neće izgraditi: civilne i vojne brodove, platforme, vjetroelektrane te sve ostale vrste plovila i opreme.
Godišnji promet procjenjuje im se na oko 40 milijardi dolara, a pretpostavlja se da imaju imovinu vrijednu više od 75 milijardi dolara. Nagađa se da im je primarni motiv za preuzimanje Uljanika akvizicija novih tehnologija jer je kineska brodogradnja također u velikim problemima, zbog čega su motivirani kupovati nove tehnologije kako bi postali globalno konkurentni.
Novi kandidat za strateško partnerstvu u Uljaniku navodno je i rusko-njemački konzorcij koji predvode tvrtke Pella Sietas i Elsflether. Riječ je o manjem brodogradilištu koje posluje na jednoj lokaciji kod Hamburga na 100.000 kvadratnih metara i zapošljava oko 200 ljudi.
Zadnjih desetak godina proizvodili su uglavnom kontejnerske brodove, za kojima je u krizi potražnja snažno pala - banke su ih 2009. poslale u stečaj nakon što više nisu mogli vraćati kredite. Trenutno rade na remontima plovila te grade putničke trajekte i ostale vrste manjih plovila.

Brodogradilište Pella
Izvor: Wikimedia Commons / Autor: Wikipedia
Elsflether je također manje obiteljsko brodogradilište, osnovano 1916. godine, u kojem danas radi oko 120 ljudi, a godišnji promet iznosi mu oko 40 milijuna eura. Primarno se bave remontom i prenamjenama brodova, a ključna im je mušterija njemačka ratna mornarica.
Oni su kroz stečaj prošli 1994. godine, a 1996. nanovo su osnovani, da bi 2008. postali dioničko društvo. Upravljaju brodogradilištem od 150.000 kvadrata.
Podsjetimo, za preuzimanje Uljanika natječe se i talijanski Fincantieri, koji je pod povećalom Europske komisije zbog potencijalne prevelike tržišne koncentracije u Europi, ukrajinski Smart Holding u vlasništvu milijardera Vadima Novinskog te australska grupa Scenic.
Iz Uljanika u četvrtak su javili da se produljuje rok za pregledavanje poslovnih knjiga, i to do 24. siječnja, zbog interesa investitora.
- pula
- brodogradnja
- brodogradilišta
- uljanik
- darko Horvat
- Bank of China
- scenic
- vadim novinski
- smart holding
- fincantieri
- csic
- elsflether
- pella sietas