UTRKA ZA TURISTIMA

Kako se hrvatski hotelijeri nose sa svjetskim trendovima

  • Autor: Anica Tovernić
  • Zadnja izmjena 17.10.2012 14:56
  • Objavljeno 17.10.2012 u 14:56
hotel Lone Maistra 2

hotel Lone Maistra 2

Izvor: Promo fotografije / Autor: 3LHD

Hotelijeri u svijetu iduće će godine pojačano obnavljati i redizajnirati svoje objekte, zabilježit će porast online rezervacija i pretraživanja, posebno putem Smartphonea, snažno će se boriti za investitore, više će nego sada na društvene mreže i uvažavat će ocjene koje gosti daju hotelima na web stranicama za ocjenjivanje hotela, bit će više ekološki nastrojeni i više nego ikad cijeniti umijeće i znanja revenue menadžera

To su ukratko najnoviji i među prvim najavljenim trendovima u svjetskom hotelijerstvu za 2013. koje je izradila hotelsko-turistička konzalting kuća JumpUp Hospitality & Tourism Consulting by Deodare

Direktor te kuće i konzultant nekoliko hrvatskih hotelskih kuća Roko Palmić ističe da su neki od tih trendova već vidljivi i u hrvatskom hotelijerstvu, ali i da nekih uopće nema te će trebati truda, znanja i volje da se pokrenu.

OBNOVA I REDIZAJN

Trend redizajniranja i obnove objekata u sklopu hotelskih kuća u svijetu je počeo već u ovoj godini, a intenzivnije će se nastaviti u idućoj godini. Nakon zaostajanja proteklih godina, obnova i redizajn se više ne može odgađati zbog sve zahtjevnijih gostiju. Slično će se događati i objektima koji će promijeniti vlasnike, a događa se, po ocjeni Palmića, i u Hrvatskoj, iako ne onoliko koliko bi trebalo.

Brojni hoteli traže temeljitu obnovu i redizajn, ali se zasada time može pohvaliti tek nekoliko hotelskih kuća, među kojima malološinjski Jadranka hoteli koji su u to puno uložili. Promjenu smjera poslovanja novim i redizajniranim objektima najavljuju i iz zagorskih Terma Tuhelj, a zanimljivih projekata ima i Maistra u Istri, kao i u Zagrebu gdje se primjerice sprema obnova Sheratona.

PORAST ONLINE I MOBILNIH MODELA REZERVACIJA

Trendovi pokazuju i da će se preko 50 posto svih rezervacija za putovanja do kraja 2013. izvršiti putem interneta, što je velik porast u odnosu na dosadašnjih 20-30 posto takvih rezervacija. To sigurno, kako kaže Palmić, nije dobra vijest za klasične turističke, pa ni online agencije koje čeka stagnacija s obzirom da se veliki hotelijeri udružuju u zajedničke portale/tražilice, kao što je Roomkey.com ili odgovor hotelijera Hiltona, Hyatta, InterContinentala, Marriotta i Wyndhama na online agencije. Time nastaje svojevrsni 'rat' online turističkih agencija i hotelijera jer korisnici uopće ne primjećuju da su na hotelskoj web stranici, a hoteli više ne moraju plaćati proviziju agencijama od 15 do 25 posto, što je dosta, kaže Palmić.

Kada su u pitanju online modeli, Palmić ocjenjuje da su hrvatski hotelijeri donekle u trendu, jer se kod većine može online slati upit, ali ne i rezervirati i platiti. Smatra da bi trebali biti više aktivni i na Facebooku i drugim društvenim mrežama, što njih jako malo čini, za razliku od nekih velikih hotelskih lanaca koji su u tome već duboko, poput Marriotta, Hyatta i drugih, i to nije samo da tamo objave svoju ponudu i fotke, nego i da stupe u komunikaciju s 'prijateljima'.

218680,186680,196860,217922
RAT BRENDOVA ZA INVESTITORE

Drugi 'rat' koji će hotelijeri voditi, i već vode, jest onaj hotelskih brendova za investitore jer svi žele širiti svoj brend, ali bez investitora to ne ide. Slično se događa i u Hrvatskoj, naravno, u manjoj mjeri, a Palmić navodi primjer hotela Hilton Double by Tree u Zagrebu, čije se otvaranje očekuje ove godine, za što su interes pokazali još neki lanci, ali se investitor odlučio za Hilton. Htio je doći Accor, Novotel i drugi, jer svi žele širiti svoj brend, ali je investitor i dogovor s njim na kraju odlučujući čiji će brend hotel imati i s kim će biti potpisan menadžerski ugovor za upravljanje hotelom.

Palmić napominje i da još nekoliko brendova želi u Hrvatsku, poput lanca Accor s brendom Sofitel/Novotel, koji još čeka povoljnu priliku odnosno investitora s kojim će raditi. Želi navodno doći i Hyatt u Dubrovnik, a zanimanja ima i zbog obnove Zagrebačke zračne luke gdje se planira graditi jedan hotel i već je 'borba' tko će ga 'dobiti'.

OCJENE GOSTIJU 'BOLNA I GOLA ISTINA'

Osim društvenih mreža i porasta mobilnih aplikacija za hotele, rastući trend su i web stranice i internet portali za ocjenjivanje hotela na kojima gosti ostavljaju ocjene, a koji su sve važniji pri odabiru i rangiranju pojedinih hotela u svijetu. Palmić to naziva i 'golom bolnom istinom' i svaki hotelijer koji drži do sebe mora držati i do tih ocjena, jer gosti su nemilosrdni i neće pohvaliti ono što im se ne sviđa.

Čak štoviše, ako mu se ne sviđa plijesan u kupaonici i zapušten namještaj u sobi hotela, stavit će fotografiju na portal, i to će svi vidjeti, kao i komentare tipa 'ako ste obitelj, nemojte u taj hotel jer nema sadržaja za djecu' i slično. A poslovni i drugi ljudi u svijetu koji putuju itekako to prate i ne žele u hotele koji imaju loše ocjene ma kako se oglašavali, pogotovo ako putuju u daleke i nepoznate destinacije.

Vodeće stranice s tim ocjenama su TripAdvisor (koji ima čak 60 milijuna ocjena), pa Booking.com,Expedia, Best China Hotel,Zoover i druge, a na nekima su ocijenjeni i hrvatski hoteli. Palmić kaže da hrvatski hotelijeri to prate, ali slabo, kao što slabo reagiraju na ostavljene 'postove', što također nije dobro, jer bio negativan ili pozitivan komentar, hotelijeri bi trebali reagirati, što gostima znači da im je stalo da poprave što ne valja, ili se samo zahvaliti na pozitivnoj ocjeni.

EKOLOŠKI FAKTOR NE DOPIRE DO HRVATSKIH HOTELIJERA

Hvalimo se čistom i nezagađenom prirodom, okolišem, morem i rijekama, ali hotelijeri stvarno rade po tom pitanju vrlo malo, upozorava Palmić na trend zelene gradnje, energetske učinkovitosti i sličnog u svjetskom hotelijerstvu.

Samo rijetki hrvatski hotelijeri nude solarnu energiju, odvajaju otpad, koriste reciklirani toaletni papir i nude bio-hranu iz eko-uzgoja i slično.

SVAKODNEVNE PROMJENE CIJENA

Trend mijenjanja cijena iz dana u dana, pa čak i iz sata u sat, pogotovo u visokoj sezoni, definitivno sve više zaokuplja svjetske hotelijere, jer u svijetu je u turizmu, pa tako i u Hrvatskoj, prije normalno bilo da se cijene dižu u glavnoj sezoni, a onda spuštaju, ali to više nije tako. Sada se cijene mogu mijenjatidan po dan ovisno o stanju bukinga pa se stoga opravdano kaže da 'revenue menagement' i u turizmu od umijeća zapravo postaje znanost.

Palmić naglašava da to nije ni protuzakonito, niti treba nekome smetati, slično je i u avionima, svi sjede zajedno, a netko plati više, a netko manje.

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!

Napiši ovdje što ti misliš o ovoj temi