MasterIndex

Istraživanje pokazalo: Ovo je destinacija koju Hrvati najviše vole

19.07.2018 u 13:42

Bionic
Reading

S preko tisuću otoka, brojnim plažama, čistim morem te bogatom kulturnom i gastronomskom ponudom, hrvatska obala svakog ljeta privlači stotine tisuća turista iz zemlje i svijeta. Štoviše, riječ je o uvjerljivo najpopularnijem ljetnom odredištu domaćih turista. Prema rezultatima istraživanja MasterIndex, koje je Mastercard u svibnju proveo u Hrvatskoj, gotovo dvije trećine ispitanika (62 posto) ljetovanje provodi u Hrvatskoj.

Tijekom boravka na domaćoj obali, 46% ispitanika boravit će u privatnom smještaju, a 41% u svojoj ili obiteljskoj nekretnini. Hotelski smještaj odabrat će 12% Hrvata, a smještaj u kampu samo 6%.

Ljetni odmor na Jadranu u nešto većem broju planiraju provesti oni s mjesečnim prihodima iznad 12.000 kn (84%), ispitanici iz Zagreba i okolice (79%) te sjeverne Hrvatske (71%). Takve planove ima ipak manji broj ispitanika u dobi od 50 do 55 godina (54%), zatim onih iz Istre, Primorja i Gorskog kotara (45%), iz Dalmacije (42%), ali i onih bez primanja (39%). S druge strane, ljetovanje na hrvatskoj obali ne planira tek 22% ispitanika.

Kao glavni izvor informacija o destinacijama na koje putuju, čak 90% ispitanika navodi internet. To se prvenstveno odnosi na domaće online sadržaje te specijalizirane aplikacije i stranice kao što je npr. TripAdvisor.

Drugi izvori informacija su prijatelji i rodbina, koje ističe 41% ispitanika, a nakon njih turističke agencije (12%). Ispitanici u dobnoj skupini od 50 do 55 godina nešto manje koriste internet kao izvor informiranja o putovanju (82%) pa se u nešto većoj mjeri informiraju kod turističkih agencija (16%). Glavni faktor u odabiru destinacije su troškovi (77%), a nakon toga preporuka prijatelja i obitelji (51%). Također, važni faktori su udaljenost do destinacije (38%), online recenzije (31%), sigurnost destinacije (26%) te lokalna ponuda (26%).

Kao najvažnije karakteristike destinacije ispitanici ističu troškove smještaja (61%), omjer cijene i kvalitete (59%), klimatske uvjete (39%), troškove prijevoza (39%), dobru prometnu povezanost (37%), raznovrsnu kulturnu i gastronomsku ponudu (36%), ponudu događanja (24%), noćni život (19%) i mogućnosti za shopping (17%).

  • +80
Ljeto na plažama diljem Hrvatske Izvor: Pixsell / Autor: Dusko Jaramaz

Čak 60% ispitanika smještaj plaća gotovinom. Smještaj debitnom karticom plaća pak 14% Hrvata, a internetskim bankarstvom 13%. Na plaćanje u ratama se odlučuje manji broj ispitanika.

Zanimljive su razlike u odabiru načina plaćanja među različitim skupinama. Oni bez ikakvih primanja koriste gotovinu iznadprosječno (85%), a kartice ispodprosječno (13%). Gotovinu u većoj mjeri koriste i mladi te oni iz Like, Korduna i Banovine. Ispitanici s prihodima iznad 9.000 kn češće koriste kartice – prvenstveno za plaćanje ugostiteljskih usluga (preko 50%), ali i za kupnju svakodnevnih potrepština (više od trećine). Za plaćanje goriva gotovinu iznadprosječno koriste žene, mladi u dobi od 18 do 29 godina te oni bez primanja ili mjesečnim prihodima do 5.500 kn.

'Domaći turisti će u svakom slučaju doprinijeti još boljim rezultatima turističke sezone, a sigurno je da će mnogi od njih, kao vjerni i dugogodišnji posjetitelji poznatih destinacija na Jadranu, tražiti jedinstvena iskustva', rekla je Gea Kariž iz Mastercarda.