trgovina cvate

Internetski trgovac Zalando s 49 milijuna kupaca u prvom kvartalu, grade se i tri nova logistička centra

05.05.2022 u 09:21

Bionic
Reading

Internetski trgovac Zalando je u prvom ovogodišnjem kvartalu, zahvaljujući sve većem prihvaćanju njegova programa vjernosti i proširenoj ponudi povećao broj aktivnih kupaca za 5,2 posto te on sad iznosi gotovo 49 milijuna

U prvom tromjesečju snažno je rastao i udio partnerskih poduzeća u Zalandovoj trgovini te sada čini 32 posto bruto vrijednosti prodane robe (GMV).

Nakon snažnog rasta prošle godine, na prvo tromjesečje utjecali su makroekonomski čimbenici. 'Rastuća inflacija i rastući troškovi kućanstava pridonijeli su većem oprezu potrošača, dok je ublaženo pandemijsko okruženje potaknulo promjene njihovih preferencija. Kupci kupuju više sezonskih i trendovskih artikala i, ovisno o preferencijama, biraju ili vrhunski asortiman ili prelaze sa srednje tržišnih na ulazne cijene. GMV je porastao za jedan posto na 3,2 milijarde eura, u odnosu na iznimno snažan rast u prvom tromjesečju 2021. Prihod je pao za 1,5 posto na 2,2 milijarde eura, uglavnom zbog prelaska poslovanja na platformski model. Usklađeni EBIT iznosi -51,8 milijuna eura, što odgovara marži od -2,4 posto, uglavnom zbog smanjene bruto marže, što je rezultat povećanja promotivnih aktivnosti za privlačenje kupaca i povećanih troškova logistike', priopćeno je.

Robert Gentz, jedan od Zalandovih sudirektora (Co-CEO), rekao je: „Naše su poslovne osnove jake i radimo na poboljšanju rezultata. Oduvijek smo koristili svoju poslovnu agilnost i prilagodljivost kako bismo uspješno odgovorili na kratkoročne izazove i potražnju kupaca te postali bolji i jači. I dalje smo uvjereni da ćemo ostvariti našu ambiciju da do 2025. dosegnemo više od 30 milijardi eura GMV-a.”

“Fleksibilni smo i spremni za upravljanje Zalandom kroz ovo nestabilno tržišno okruženje. To uključuje potrebne prilagodbe s ciljem poboljšanja naše učinkovitosti”, rekla je Sandra Dembeck, financijska direktorica Zalanda. „Istovremeno nastavljamo s ulaganjima kako bismo dugoročno povećali vrijednost. Širimo našu logističku mrežu i unapređujemo našu platformu kako bismo bili još više na usluzi našim klijentima i partnerima, omogućili održivi budući rast i postavili temelje za dugoročan uspjeh.”

Kako bi ubrzao vrijeme isporuke, Zalando dodatno širi svoju logističku mrežu. Izgradnja novih logističkih centara već je počela Njemačkoj (Frankfurt), Poljskoj (Bydgoszcz) i Francuskoj (pariška regija). Također, nakon uspješnog lansiranja na tržišta šest zemalja 2021., Zalando će u svibnju otvoriti dva nova tržišta – mađarsko i rumunjsko.

Zalando potvrđuje svoje cjelogodišnje smjernice s donjim vrijednostima rasta GMV-a od 16 do 23 posto i donjim vrijednostima rasta prihoda od 12 do 19 posto. Zalando očekuje da će postići donju granicu od 430 do 510 milijuna eura usklađenog EBIT-a i kapitalne izdatke između 400 i 500 milijuna eura.