Danska tvrtka DSV osigurala je ugovor o kupnji Schenkera, logističke jedinice njemačke državne željeznice Deutsche Bahn (DB). Ugovor, potpisan u petak, procjenjuje Schenker na 14,3 milijarde eura. DSV će zahvaljujući najnovijoj akviziciji postati najveća svjetska logistička tvrtka
Ovo je najveća prodaju u povijesti DB-a i učinit će DSV najvećom svjetskom logističkom tvrtkom. DSV je rekao da će financirati kupnju prodajom dionica od čak 5 milijardi eura i financiranjem kroz zaduženje.
"Akvizicija Schenkera transformativna je transakcija za DSV. DSV i Schenker imat će zajednički prihod od 39,26 milijardi eura,i radnu snagu od oko 147.000 zaposlenika u više od 90 zemalja, priopćila je danska tvrtka.
Richard Lutz, izvršni direktor Deutsche Bahna, dodao je: "Bilo nam je važno pronaći snažnog partnera za Schenker i dugoročni dom za zaposlenike tvrtke." Istaknuo je da prodaja osigurava DB-ovoj logističkoj podružnici "jasne izglede za rast".
DB prodao je Schenker, svoj najprofitabilniji odjel, kako bi otvrio investicije za svoj domaći putnički posao i smanjio svoj dug. Izbor kupca za neke će ipak biti razočaranje. Tvrtka CVC Capital Partners također se nadmetala za Schenker, predlažući da DB može zadržati 24,9 posto udjela. Iako je im je ponuda navodno bila niža, moćni sindikat Verdi podržao ih je jer su smatrali da će rezultirati manjim otpuštanjem radnih mjesta. Ali unatoč tome odabrani su Danci.
Glavni financijski direktor DSV-a Michael Ebbe rekao je Reutersu da se planira otpustiti između 1.600 i 1.900 ljudi od 15.000 iz Schenkera. Ebbe je, međutim, naglasio da će spojena tvrtka povećati broj zaposlenika u razdoblju od pet godina, tako da će broj njemačkog osoblja premašiti trenutni broj. DSV će također planira uložiti 10 milijuna eura na otpremnine kako bi umirio sindikate.
Očekuje se da će posao biti zaključen u drugom kvartalu 2025. godine, kada regulator da zeleno svjetlo. Nadzorni odbor Deutsche Bahna i njemačko ministarstvo prometa također moraju odobriti akviziciju, što se očekuje u nadolazećim tjednima.
DSV je započela kao malo poduzeće od 10 autoprijevoznika 1976. godine, brzo je rasla kroz niz uspješnih akvizicija - neke veće od same tvrtke - na pretrpanom logističkom tržištu. Tvrtku su 1976. godine osnovali Leif Tullberg i devet drugih neovisnih prijevoznika, koji su vidjeli rupu na tržištu između brodara i posrednika.
Tvrtka se proširila kroz nekoliko akvizicija posljednjih godina, uključujući američku tvrtku UTi kupljenu za 1,35 milijardi dolara 2016., švicarsku Panalpinu za 4,6 milijardi dolara 2019. i kuvajtsku Global Integrated Logistics (GIL) koju je kupila za 4,2 milijarde dolara 2021.
Premda je ovom akvizicijom postao najveći svjetski igrač, veći i od DHL-a i švicarske grupu Kuehne i Nagel, grupa će držati samo između 6% i 7% vrlo fragmentiranog globalnog logističkog tržišta.
Procjenjuje se da 20 najvećih svjetskih logističkih tvrtki ima globalni tržišni udio od 30-40%, dok ostatak tržišta zauzimaju lokalni i regionalni igrači.