POSLOVNI REZULTATI

Dobit Heinekena prepolovljena, prihodi porasli

02.08.2016 u 08:43

Bionic
Reading

Nizozemski pivarski div i vlasnik Karlovačke pivovare, Heineken, izvijestio je da mu je neto dobit u prvih šest ovogodišnjih mjeseci gotovo prepolovljena u usporedbi s istim razdobljem godine ranije, upozoravajući pritom na ‘izazovno gospodarsko okruženje’

Heinekenova neto dobit u prvom je polugodištu pala za 48,8 posto u usporedbi s istim razdobljem prošle godine, na 586 milijuna eura, navodi se u tvrtkinom financijskom izvješću objavljenom u ponedjeljak.

No, iz tog pivarskog diva napominju da im je poslovne rezultate u 2015. godini 'podebljao' izvanredni dobitak od 379 milijuna eura ostvaren zahvaljujući prodaji Heinekenova meksičkog ogranka za ambalažu Empaque u veljači 2015. godine.

Treći najveći svjetski proizvođač piva izvijestio je, pak, o povećanom obujmu prodaje i jačanju prihoda. U prvih su šest ovogodišnjih mjeseci Heinekenovi prihodi porasli na 10,1 milijardu eura, s 9,8 milijardi eura u istom razdoblju lani, što je povećanje od 4,7 posto nakon što se izvrše prilagodbe.

‘Nakon snažnog prvog tromjesečja, kojem su pogodovali ovogodišnji uskrsni blagdani i snažni novogodišnji blagdani u Vijetnamu i Kini, rast obujma prodaje u drugom kvartalu bio je prigušeniji’, objavila je kompanija sa sjedištem u Amsterdamu.

Međutim, izvršni direktor Jean-Francois van Boxmeer upozorio je na nepovoljne gospodarske uvjete na nekim tržištima u razvoju i na nepovoljna valutna kretanja u mjesecima koji dolaze.

‘I dok su Afrika, Bliski istok i istočna Europa i dalje izazovna tržišta, poslovanje je bilo snažno na nekim ključnim tržištima u razvoju, poput Vijetnama i Meksika’, poručio je u priopćenju.

Prodaja osvježavajućih gaziranih alkoholnih pića spravljenih od jabuka također ohrabruje, poručili su iz Heinekena, s obzirom da je prodaja brendova poput Strongbowa udvostručena u Europi, dok je prodaja takvih pića zabilježila dvoznamenkasti rast u Kanadi i Meksiku.

Heineken je utemeljen još u 19. stoljeću, a danas proizvodi i prodaje više od 250 brendova i zapošljava oko 73.000 ljudi diljem svijeta.