izvješće BCG-a i facebooka

Digitalno oglašavanje prestiže televizijsko, evo u čemu je tajna uspjeha

17.05.2017 u 11:16

Bionic
Reading

Ove bi godine ulaganja kompanija u digitalno oglašavanje trebala premašiti ulaganja u televizijsko oglašavanje. Naime, kako je pokazalo istraživanje medijske kompanije Magna, na nekim svjetskim tržištima kompanije na digitalni marketing već troše više od 40 posto proračuna za oglašavanje

Ubrzano se približavamo trenutku u kojem će kompanije trošiti više na social, tražilice, online video i display oglašavanje nego na tradicionalne oglašivačke platforme, stoji u izvješću konzultantske kompanije Boston Consulting Group (BCG), koja je s Facebookom surađivala su na velikom istraživanju trendova u digitalnom marketingu, pod nazivom "Revolucija digitalnog oglašavanja tek je započela".

Međutim, to je istraživanje pokazalo kako nije dovoljno samo pumpanje oglašivačkih budžeta za digitalne kanal. Naime, najuspješnije kompanije koriste danas dostupne velike baze podataka kako bi radikalno personalizirale korisničko iskustvo.

“Većina tradicionalnih marketinških tehnologija koje su marketingaši naučili koristiti, poput široke segmentacije potrošača i marketinških kanala, u digitalnom je marketingu izlišna”, izjavio je Marc Schuuring, partner u BCG-u i jedan od autora izvješća, te dodao: "Te su metode marketingašima bile korisne pred deset i više godina, ali danas njihov rad mora biti baziran na digitalnim podacima o potrošačima".

Potrošačima su tradicionalne marketinške metode sve dosadnije. Više od 25 posto svih korisnika pametnih telefona već je instaliralo aplikacije za blokiranje oglasa, pokazali su podaci eMarketera, a ta brojka brzo raste. Pri odabiru novih proizvoda i usluga, potrošači se više nego ikada pouzdaju u savjete ljudi koje poznaju i kojima vjeruju. Usto, potrošači su sve vještiji u korištenju digitalnih tehnologija i sve nestrpljiviji kad dobiju oglas koji im nije zanimljiv, nametljiv je ili nevažan, zbog čega je personalizacija ključni element diferencijacije.

Nove marketinške tehnologije na tržištu dozvoljavaju daleko više personalizirano i ciljano oglašavanje. Video zamjenjuje klasične fiksne oglase, stoji u izvješću BCG-a. Podaci i analitika hrabre oglašivače da se upuste u eksperimente s testiranjem i učenjem i potiču kupovinu kroz automatizirane platforme i aukcije. Kroz samo tri do pet godina, personalizirano bi oglašavanje moglo zauzimati čak 80 posto svih proračuna za digitalno oglašavanje, a očekuje se i kako će nastaviti ulaziti u tradicionalne medije.

Najnapredniji digitalni marketingaši bave se analizom gomile dostupnih podataka o potrošačima: medijskih podataka, podataka o odnosima s kupcima, podacima o korištenju aplikacija i mnogim drugim, sve kako bi bolje razumjeli ponašanje pojedinačnih potrošača, što ih zanima, kad razmišljaju o kupovini, gdje se nalaze i kako reagiraju na specifične oglašivačke poruke.

kako bi bolje iskoristili mogućnosti transformacije digitalnog marketinga, BCG i Facebook su s vodećim proizvođačima roba široke potrošnje radili na primjeni najsuvremenijih marketinških tehnika na specifičnim poslovnim izazovima.Tri ključna momenta pritom su bila pristup velikom broju podataka koje koriste u kampanjama u realnom vremenu, zatim sposobnost da razviju dugoročan i višekanalni pristup potrošaču (umjesto jednokratnih, nasumičnih interakcija) i fleksibilnost u primjeni više koncepata i prikupljanju povratnih informacija od potrošača u realnom vremenu.

"Nakon provedbe pilot kampanja, kompanije su izvijestile kako su imale niz pozitivnih rezultata, uključivo s rastom povrata na ulaganje u marketing od čak 30 posto, dramatičan pad troška pridobivanja novog kupca i mjerljiv rast korištenja aplikacija i angažmana kupaca. Kad ga se pravilno koristi, digitalni marketing može potpuno preobraziti model rasta poslovanja", izjavio je Diederik Vismans, principal u BCG-u i jedan od suautora izvješća.