ANALIZA HURA-E

Najviše poraslo oglašavanje na internetu, novine padaju

20.07.2016 u 08:46

Bionic
Reading

Oglašivači su u 2015. u zakup oglasnog prostora u hrvatskim medijima uložili ukupno 1,45 milijardi kuna, što je 3,1 posto više u odnosu na prethodnu godinu, pa je ulaganje u oglašavanje poraslo drugu godinu zaredom

To je zaključak analize Hrvatskog udruženja agencija za tržišno komuniciranje (HURA) pod nazivom 'HURA Media AdEx' (Advertising Expenditure), koje obuhvaća zakup oglasnog prostora kod primarnih komunikacijskih kanala - televizija, novina, magazina, radija, postera i interneta.

I prošle je godine najveća- vrijednost oglašavanja, 740 milijuna kuna, zabilježena na televizijskim postajama, što predstavlja rast od 3,5 posto u odnosu na 2014. godinu. Udjel oglašavanja na televiziji u ukupnom oglašavanju iznosi 51 posto.

U novinskim izdanjima lani je, pak, vrijednost oglašavanja pala za 10,4 posto, na 275 milijuna kuna. Premda se tako nastavio negativni trend oglašavanja u tiskovinama, novine su i dalje drugi po redu medij koji privlači oglašivače, s udjelom od 18,9 posto.

Najveći rast oglašavanja, za 43,6 posto, lani je zabilježen na internetu, pri čemu je vrijednost oglašavanja dosegnula 168 milijuna kuna. Pritom je udjel oglašavanja na internetu u ukupnom oglašavanju dosegnuo 11,6 posto.

Vrijednost oglašavanja na radio postajama pala je u prošloj godini za 1,5 posto u odnosu na 2014., na 130 milijuna kuna, pa je udjel tog medija u ukupnom oglašavanju iznosio 9 posto.

S druge strane, porast je zabilježen u segmentu klasičnog display oglašavanja, za 1,6 posto, na 128 milijuna kuna. Udjel tog segmenta u ukupnom oglašavanju iznosio je lani 8,8 posto.

"Rezultati AdEx-a reflektiraju pozitivne pomake u našoj industriji za koje se nadamo da će se nastaviti i u budućnosti. Povećanje investicija oglašivača iznova potvrđuje važnost oglašavanja i dodane vrijednosti koju donosi njihovim tvrtkama i poslovanju. Čak i zabilježeni pad investicija u oglašavanje u tiskovinama je dijelom posljedica povećanja ulaganja u on-line oglašavanje kod istih izdavača”, poručio je u priopćenju Božidar Abramović, član Uprave HURA-e i voditelj medijske sekcije koja je pripremala HURA Media AdEx

'Media AdEx' (Advertising Expenditure) je pojam koji se odnosi na potrošnju u zakup medijskog prostora u primarnim komunikacijskim kanalima i procjena je ulaganja u oglašavanje kod glavnih TV postaja, većih izdavača tiskovina i njihovih internet izdanja, radija, većih dobavljača vanjskog oglašavanja i općenito ulaganje u oglašavanje na internetu.

Podaci predstavljaju procjenu neto investicije u ATL oglašavanje po tipu medija, u milijunima kuna, prema stručnoj procjeni HURA-inog Odbora za medije. Procjena ne uključuje kreativu, produkciju i specijalne formate