KUPAC PRED DALMACIJAVINOM

Berkowitz: Pipi je košer i bit će hit u New Yorku

18.11.2011 u 13:37

Bionic
Reading

Salamon Berkowitz, čija je tvrtka Traubi International vrlo vjerojatni kupac Dalmacijavina, u petak se sastao s radnicima posrnule splitske tvrtke, no susret su, žali se strani investitor, zamalo minirali predstavnici sindikata

Kako piše portal Dalmacijanews, Berkowitz je stigao na dogovoreni sastanak pred pogon Dalmacijavina u splitskoj Trajektnoj luci i naišao na zatvorena vrata. Nakon nekog vremena radnici su sami izašli pred zgradu, razgovarali s Berkowitzom i njegovim suradnicima, a potom mu je omogućen obilazak pogona.

Sindikati su, kako je kazao Berkowitz na konferenciji za novinare, bez prethodne obavijesti promijenili mjesto sastanka i pozvali ga u ured nekog trgovca automobilima, što je američki biznismen - inače ortodoksni rabin - odbio.

'Mi smo uvijek bili jako orijentirani radnicima, oni su u Dalmacijavinu istinski važan resurs, neki su tamo cijeli život. Strojeve možete kupiti, tvornicu možete izgraditi, ali najvažniji su ljudi s kojima želim partnerstvo i suradnju. Ono što je problem u Dalmacijavinu je prodaja i tržište, a uprava nije ništa napravila da bi to popravila', kazao je Berkowitz, dodajući da je zadovoljan razgovorom sa zaposlenicima za koje kaže da su jako uplašeni jer su bombardirani krivim informacijama o stotinama otkaza.

'Zaposleni već danas imaju 24 posto dionica, toliko nema nijedan ESOP program u Europi, ali radnici ne pričaju o dionicama, o tome pričaju samo uprava i sindikati. Mislim da su i oni zadovoljni razgovorom i time što su dobili izravne odgovore na sva pitanja, vjerujem da sam im dao nadu. Nemam namjeru otpuštati, a ako riješimo prodaju sigurno ćemo zapošljavati i nove radnike', kaže Berkowitz, koji smatra da je država dosad bila jako blagonaklona prema Dalmacijavinu, ulijevajući velik novac u loše vođenu tvrtku.

Kao glavni smjer u kojem želi razvijati Dalmacijavino Berkowitz navodi proizvodnju vina, za koju ima dosta prostora, ali je, kaže, potreban ogroman trud i ulaganje da bi se stvorio brend kojim će se moći izaći na tržišta Europe, SAD-a, Južne Amerike... Mnogo nade polaže i u izraelsko tržište, za koje zahvaljujući svojim kanalima ima otvorena vrata. Najavio je da će nakon detaljne provjere svih poslovnih knjiga i mogućnosti Dalmacijavina te potpisivanja ugovora o kupnji cijelu operaciju voditi njegov sin.

'Nismo ulagači koji nešto kupe i onda sjede čekajući profit, jako smo aktivni u upravljanju. Mislim da Dalmacijavino ima potencijal. Hrvatska je na repu Europe, a ovdje smo na kraju toga repa, no to ponekad može biti dobra strateška pozicija', kaže.

Uz planirani početak proizvodnje svog bezalkoholnog pića Traubisoda, Berkowitz želi zadržati i poznati gazirani sok Pipi, za koji kaže da je postao njegovo omiljeno piće.

'Bili smo oduševljeni kad smo shvatili da Dalmacijavino proizvodi i bezalkoholna pića, a Pipi je pritom košer, zato ga i pijem. Možda bi mu zbog nezgodnih značenja na drugim jezicima trebalo prilagoditi ime, ali sam siguran da bi u New Yorku svi poludjeli za tim pićem', kazao je Berkowitz.