REZULTATI U 2015.

AD Plastik ostvario devet puta veću dobit

15.02.2016 u 16:02

Bionic
Reading

Najveći hrvatski proizvođač auto dijelova AD Plastik u 2015. ostvario je porast ukupnih poslovnih prihoda za 15 posto u odnosu na prethodnu godinu i skok neto dobiti od 800 posto na 44,3 milijuna kuna. EBITDA (dobit prije kamata, poreza i amortizacije) porasla je 121 posto, dosegnuvši 122,4 milijuna kuna

U AD Plastiku ističu da su postignuti pokazatelji nastavak pozitivnog trenda rasta poslovnih rezultata kompanije.

'U prošloj godini napravili smo značajan zaokret u poslovanju AD Plastika, a ostvareni poslovni rezultati potvrda su ispravnosti smjera kojim smo krenuli. U prilog tome govore činjenice da smo, unatoč složenoj i zahtjevnoj situaciji u Rusiji, povećali poslovne prihode AD Plastik Grupe za 15 posto u odnosu na isto razdoblje 2014., pri čemu su rashodi Grupe porasli za svega devet posto.

Naš glavni cilj za 2016. daljnji je rast prihoda od prodaje, povećanje EBITDA marže na 12 posto i nastavak smanjenja kreditnih obveza prema planu poslovanja. U svrhu poboljšanja profitabilnosti i ostvarivanja planiranih poslovnih rezultata za 2016. naši ključni ciljevi su rast na postojećim tržištima, unapređenje efikasnosti i jačanje financijske stabilnosti, otvaranje novih poslovnih tržišta te povećanje vrijednosti dionice na zadovoljstvo svih naših dioničara', izjavio je Marinko Došen, predsjednik Uprave AD Plastika.

Na tržištima EU-a i Srbije u protekloj godini ostvaren je rast prihoda od 37,8 posto u odnosu na 2014. Rezultat je to daljnjeg porasta iskoristivosti proizvodnih kapaciteta u Hrvatskoj i Srbiji. Osim projekta Edison, za popunjenost kapaciteta zaslužni su projekti vezani za kupce PSA i Ford.

Iako rusko tržište automobila i dalje bilježi značajan pad, smanjenje prihoda od prodaje u Rusiji nije značajno utjecalo na kretanje planiranih poslovnih prihoda AD Plastik Grupe. Tvornice u Rusiji započele su s proizvodnjom novih projekata: Renault Duster faza 2, novi Qashqai i Lada Vesta u protekloj godini, a osvojena je i nominacija za nove poslove Forda.

AD Plastik Grupa na ruskom tržištu zabilježila je pad prihoda od 21,8 posto, što je znatno manje od sveukupnog pada prodaje na ruskom automobilskom tržištu od 35,7 posto. Uz pad prihoda zabilježene su značajne negativne tečajne razlike u visini od 47 milijuna kuna.