KONCEPTNO VOZILO

Volkswagenov ID. Buggy napravio prve kilometre na pješčanim dinama Kalifornije

VW ID. Buggy je napravio prve kilometre na pješčanim dinama Kalifornije

VW ID. Buggy je napravio prve kilometre na pješčanim dinama Kalifornije

Izvor: Promo fotografije / Autor: Volkswagen AG

Izostanak vrata i krova čine osobnu iskaznicu budućeg modela koji bi trebao biti spreman za najčišći oblik klasičnog krstarenja plažom

Nakon što je predstavljen javnosti na autosalonu u Ženevi ove godine Volkswagenov ID. Buggy imao je svoju praktičnu premijeru prošlog tjedna u Kaliforniji. Iako je još uvijek samo konceptni automobil, na Pebble Beach Concours d'Eleganceu tijekom Monterey Car Weeka odvozio je svoje prve kilometre uživo na pješčanim dinama kalifornije plaže pred zainteresiranim posjetiteljima.

VW ID.Buggy

VW ID.Buggy

Izvor: Promo fotografije / Autor: Volkswagen AG

Crpeći inspiraciju iz klasičnih buggyja iz 1960-ih namijenjenih zabavi u vožnji pješčanim dinama, ID. Buggy pokazuje svestranost modularne matrice električnog pogona (MEB) i pretvara zabavu u funkcionalnost. Modularni dizajn Buggyja omogućava odvajanje kompozitnog gornjeg dijela tijela od MEB šasije, što otvara širok svijet mogućnosti za druge proizvođače, kao što je to bilo i u slučaju izvornog proizvodnog kita Meyers Manx kod prvih buggyja.

Originalni Meyers Manx Buggy iz 1960-ih godina

Originalni Meyers Manx Buggy iz 1960-ih godina

Izvor: Promo fotografije / Autor: Volkswagen AG

Onu pravu proizvodnu verziju tek treba potvrditi, ali startup tvrtka e.Go Mobile licencirala je kao prva Volkswagenovu MEB platformu za svoje modele te bi oni trebali biti proizvedeni u malim količinama i po niskim cijenama. Sam Volkswagen bi trebao voditi brigu o dizajnu vozila, kao i hardveru, dok će e.Go Mobile biti zadužen za inženjering i proizvodnju.

VW ID. Buggy i originalni Meyers Manx Buggy iz 1960-ih

VW ID. Buggy i originalni Meyers Manx Buggy iz 1960-ih

Izvor: Promo fotografije / Autor: Volkswagen AG

Izostanak vrata i krova čine osobnu iskaznicu budućeg modela, spremnog za najčišći oblik klasičnog krstarenja plažom. Off-road karakteristike uključuju standardne 18-inčne naplatke i terenske gume BFGoodrich All-Terrain T/A (255/55 R 18 sprijeda i 285/60 R 18 straga), kao i čvrstu aluminijsku zaštitu podvozja. Dvije robusne crvene čelične alke integrirane su u branike za vuču, a ojačani okvir vjetrobranskog stakla i crna konstrukcija Targa iza vozačkog sjedala pružaju zaštitu putnicima u slučaju prevrtanja.

  • +16
  • +13

VW ID. Buggy

Izvor: Promo fotografije / Autor: Volkswagen AG

Unutra ID. Buggy sadrži minimalističke estetske i vodootporne materijale. Šesterokutni upravljač, prekriven vodootpornom napom, ima kontrole na dodir i digitalnu instrumentnu ploču. Gotovo sve komande ugrađene su u šesterokutni upravljač, a pored volana na bočnoj strani su kontroleri za odabir pogona i aktiviranje ručne kočnice. Za upravljačem se nalazi mali digitalni informativni ekran, ali nema ugrađenih infotainment ili autonomnih sustava. Bez sustava za zabavu, glazba se može reproducirati kroz ugrađene zvučnike pomoću pametnog telefona spojenog putem Bluetootha.

Šesterokutni upravljač, prekriven vodootpornom napom, ima kontrole na dodir i digitalnu instrumentnu ploču

Šesterokutni upravljač, prekriven vodootpornom napom, ima kontrole na dodir i digitalnu instrumentnu ploču

Izvor: Promo fotografije / Autor: Volkswagen AG

Veliki prednji branik i okrugla LED prednja svjetla podsjećaju na originalnu izvedbu Meyers Manx. Za ovaj koncept kao zaštita od sunca ili kiše razvijen je odvojivi krov, dok bi moguća proizvodna verzija vjerojatno imala sigurniji odvojivi krov i bočne stranice.

Karoserija je izrađena od kombinacije aluminija, čelika i plastike kao samonosiva konstrukcija i može se odvojiti od MEB platforme. ID. Buggy je dugačak 4063 mm, širok 1890 mm i visok 1463 mm, što ga čini neznatno kraćim, širim i nižim od budućeg kompaktnog modela ID 3. Međuosovinski razmak mu je 2650 mm, no unatoč tome što je kraći od ID.3, putnici imaju neuobičajeno veliku količinu prostora. Visina od podloge je lijepih 240 mm. Ovaj koncept je dvosjed, ali mogu se dodati dva stražnja sjedala.

VW ID. Buggy i njegova MEB platforma

VW ID. Buggy i njegova MEB platforma

Izvor: Promo fotografije / Autor: Volkswagen AG

Pogonski sklop ID. Buggyja nulte emisije sastoji se od elektromotora integriranog u stražnju osovinu s elektronikom za napajanje, jednostupanjskim mjenjačem i visokonaponskom ravnom baterijom (62 kWh) smještenom u podu automobila kako bi se uštedio prostor. Električni motor isporučuje 204 KS (150 kW) i najveći okretni moment od 310 Nm. Iz stanja mirovanja do 100 km/h treba mu samo 7,2 sekunde. Maksimalna brzina je elektronički ograničena na 160 km/h, a očekivani raspon je 250 km u ciklusu WLTP.

Pogon je na stražnje kotače, kao i na izvornim buggyjima, ali Volkswagen kaže da se, kao i kod drugih ID. modela, motor može postaviti i na prednju osovinu kako bi se osigurao pogon na svim kotačima. Sustav djeluje na principu powerbank, slično onome koji se koristi za punjenje pametnih telefona, iako u puno većem i snažnijem mjerilu, s kapacitetom punjenja i do 360 kWh. Volkswagen je rekao da će sustav omogućiti postavljanje punionica na privremene lokacije na kojima postoji potražnja, poput glazbenih festivala, i potencijalno bi mogao koristiti reciklirane baterije iz starih ID modela.

Još nije određen datum kada će Buggy krenuti u proizvodnju, ali vjerojatno će to biti nakon otkrivanja više mainstream ID koncepata, 2020. godine.

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!