hrvatska premijera

Stigao novi Land Rover Defender: Impresivan terenac u svakom pogledu!

18.12.2019 u 10:15

Bionic
Reading

Uravnotežujući zahtjeve hardcore entuzijasta i potrebu da se automobilu pruži opća privlačnost, Land Rover je nastojao izgraditi održiv poslovni plan za buduće generacije Defendera

Land Rover je predstavio u Hrvatskoj svoj prvi primjerak vjerojano najiščekivanijeg terenca, ne u posljednje vrijeme, već proteklih desetak godina: Defender. Hrvatskim automobilskim novinarima pokazan je model Defender 110, koji uživo doista djeluje impresivno.

Radi se naravno o dužoj izvedbi dimenzija: duljina 4758 mm (s rezervnim kotačem na stražnjim vratima 5018 mm), širine 1996 mm (s otvorenim retrovizorima 2015 mm, visine 1967 mm. Mnogim istinskim poznavateljima ove ikone među terenskim vozilima poznato je da oznaka '110' predstavlja upravo međuosovinski razmak, koji bi preveden u mm trebao iznositi točno 2794 mm. Ipak nova 'stodesetka' ima još duži međuosovinski razmak, i on je sada 3022 mm. Što će to konkretno značiti u off-road vožnji zasad još ne znamo, ali budite posve uvjereni da ćemo vam i to vrlo brzo predočiti, jer na hrvatsko tržište model Defender 110 stiže već u travnju sljedeće godine. Tada će započeti i testne vožnje. Za sve one koji jedva čekaju kraći model '90' evo i informacije iz prve ruke: 'devedesetka' stiže na hrvatsko tržište u kolovozu ili rujnu 2020. godine.

Mnogi zagriženi off-roaderi možda će imati i neke primjedbe na njegov moderni izgled, prisjećajući se nekih 'starih dobrih vremena' kada je model Defender bio savršenstvo jednostavnosti po pitanju izgleda, ali i tehnologije. Da, slažemo se, ali treba reći da nova vremena donose i nove tehnologije, a nove tehnologije donose i napredak – u najvećem broju slučajeva. I bezrezervno tvrdimo, da je osvježenje bilo potrebno, čak i ako se radi o jednoj off-road ikoni – Defenderu. Ako ništa drugo, onda prodajne brojke pokazuju surovu istinu.

Mnogima je isto tako nepoznato da je prvi model, onoga što će tek kasnije postati Defender, stigao na tržište samo tri godine nakon završetka 2. Svjetskog rata, 1948. godine, tada još pod nazivom 'Land Rover'. Prethodnica dužeg modela 110 stigla je na tržište 1954. godine, a današnji naziv Defender dobio je svoje ime prvi puta tek 1990. Od 1948. do 2016. se neprekidno proizvodio 68 godina, a 2015. je dvomilijuntni primjerak sišao s proizvodne trake, što je impresivna brojka za jedno terensko vozilo.

Njegove terenske sposobnosti nikada nisu bile upitne, a potvrdu 'iz prve ruke' pruža vam upravo potpisnik ovog teksta, koji je s Defenderom 90 godine 2002. vozio najtežu automobilsitičku rally-raid utrku na svijetu, reli Dakar prostranstvima afričkog kontinenta. Hoće li i novi Defender imati slične, ili možda i još bolje terenske sposobnosti pokazati će vrijeme.

No svakako treba reći, po pitanju dizajna novi Defender dobiva puno moderniji izgled od starog modela, a njegov vanjski izgled još uvijek itekako odaje dojam da se radi o pravom robusnom terencu koji se ne bi trebao sramiti sići s ceste u prirodu. Uravnotežujući zahtjeve hardcore entuzijasta i potrebu da se automobilu prikaže opća privlačnost, Land Rover je nastojao izgraditi održiv poslovni plan za buduće generacije Defendera. Kako bi bio samoodrživ, novi model se mora prodati u gotovo pet puta više komada godišnje od prethodnog, a najnoviji pogoni tvrtke u Nitri u Slovačkoj, u kojima će se prema prvim informacijama Defender proizvoditi za cijeli svijet, imaju godišnje proizvodne kapacitete od oko 150.000 komada.

Ne morate brinuti, jer prije nego je novi Defender imao svoju svjetsku premijeru inženjeri Land Rovera kažu da je režim ispitivanja kojem je novi model podvrgnut daleko stroži od bilo kojeg drugog modela koji je proizveo, uključujući testiranje od gotovo dva milijuna kilometara preko terena poput pustinje, na velikoj nadmorskoj visini i na Arktiku. Ukupno je automobil morao zadovoljiti 62.000 testnih kriterija prije lansiranja. Za ovo testiranje tvrdi se da je Land Rover upotrijebio robotiziranu mehanizaciju koliko i sam automobil, pri čemu je otkazao ispitivač izdržljivosti sjedala u onome što je Defender lagano podnio čak i povećana opterećenja kojima je bio izložen.

Kao i kod prošlog modela, Defender ima kratki prednji (845 mm) i stražnji (891 mm, s rezervnim kotačem 1151 mm) prevjes, izbočene lukove kotača, izrazito uspravan oblik karoserije i malene krovne prozore postavljene u krov. Novi Defender je postavljen na Land Roverovoj D7x platformi, pri čemu 'x' označava - ekstremno. Iz tvrtke kažu da je to najčvršća struktura karoserije koju su proizveli. Iako je riječ o prepravljenoj verziji postojeće modularne arhitekture tvrtke, opisano je kao 95 posto nova. Aluminijska konstrukcija dizajnirana je da prihvati elektrificirane, ali ne u potpunosti električne pogonske sklopove.

Tehničke specifikacije uključuju maksimalnih 291 mm udaljenosti od tla u off-road modu, kut približavanja od 38 stupnjeva i 40-stupanjski odlazni kut, najveću dubinu prolaska vodene prepreke od 900 mm, maksimalnu nosivost od 900 kg, opterećenje krova od 300 kg i mogućnost vuče do 3500 kg. Na izbor su sljedeće dimenzije guma: 255/70R18, 255/65R19, 255/60R20 i 275/45R22 (kao na našem primjerku '110').

Ovaj model mehanički je pojačan stalnim pogonom na sva četiri kotača, izborom neovisnog zračnog ili jednostavnijeg opružnog ovjesa, dvostrukim stupnjem prijenosa (reduktor), blokadom središnjeg diferencijala i aktivnom blokadom stražnjeg diferencijala.

Pomažući terenskoj vožnji, Defender ima takozvani Configurable Terrain Response koji koristi elektronička pomagala različitog intenziteta, u skladu s različitim uvjetima ili koja se mogu ostaviti na automatskim postavkama. Postoje i tri razine osjetljivosti papučice za gas i mjenjača s ciljem povećanja vozačeve kontrole upravljanja.

Ostala tehnologija za pomoć pri vožnji izvan prometnica uključuje Land Rover's ClearSight Ground View, koji na središnjem zaslonu osjetljivom na dodir prikazuje područje ispod poklopca motora i ispred prednjih kotača, pomoć pri pokretanju vožnje uzbrdo (Hill Launch Assist) i poboljšano držanje u vožnji nizbrdo (Enhanced Hill Hold).

Kvadratna ploča koja se nalazi na stražnjim staklima dizajnerski je novitet koji kupci mogu opcijski naručiti. Neobavezni dodatni paketi opreme jako su raznoliki i obuhvaćaju dodatke poput sklopivog krovnog platna koji omogućava putnicima drugog reda u modelu 110 da stoje i na otvorenom promatraju okolinu kojom se voze, šatora postavljenog na krovu, bočnih ljestvi i nosača bočnih prozora, čime se dodaje dodatna svestranost Defendera.

U početku će se Defender 110 s petero vrata prodavati s četiri karakteristična paketa - pod nazivom Explorer, Adventure, Country i Urban - u skladu s njegovom vjerojatnom uporabom.

Ne samo po pitanju vanjskog izgleda, novi Defender potpuno je drugačiji od svega što ste dosad imali prilike vidjeti kada se radi o terencima. Kako bi naglasili off-road sposobnosti automobila i vođeni misijom da novi Defender izgleda 'grubo, ali pristupačno', u Land Roveru su nastojali ostaviti veliku količinu učvršćenja i okova, od kvake na vratima do vijka u unutrašnjosti, vidljivima. Svi ovakvi naizgled pretjerani detalji putnicima pružaju stalni vizualni podsjetnik na sposobnost automobila da ide bilo kamo.

Ipak, 10-inčni digitalni ekran namjerno nije integriran u središnju konzolu. Ekran također prikazuje Land Roverov informacijsko-zabavni sustav nove generacije, nazvan Pivi Pro. Kaže se da je prilagođeniji i intuitivniji (to je odgovor na kritike prethodne tehnologije Jaguar Land Rovera) i zahtijeva do 50 posto manje ulaza za obavljanje učestalijih zadataka nego prije. Ažuriranja sustava mogu se obavljati i bežičnim putem.

Značajno je i to da ručica 8-brzinskog automatskog mjenjača smještena na prednjoj konzoli (Defender nije dostupan s ručnim mjenjačem) ostavlja prostor za opcionalno centralno pomoćno sjedalo, kao što je to viđeno na najranijim Land Roverima. To znači da se Defender 110 može isporučiti kao vozilo s pet ili 5 + 2 sjedala. S druge strane kraća verzija '90' će imati mogućnosti i 6. pomoćnog, preklopnog sjedala između prednja dva sjedala.

Što se motora tiče novi će Defender imati na raspolaganju četiri Ingenium motora: 3 četverocilindrična i jedan šesterocilindrični motor. Isto tako tvrtka se obvezala ponuditi i hibridnu plug-in varijantu 'stodesetke' od listopada 2020.

Benzinci su četverocilindrični dvolitreni P300 i šesterocilindrični trolitreni P400 MHEV. P300 je snage 300 KS (221 kW) uz 400 Nm okretnog momenta, a od 0 do 100 km/h ubrzava za osam sekundi (model 110 za 8,1 s), krajnja mu je brzina 191 km/h, a emisija CO2 227 g/km. P400 je snage 400 KS (294 kW) i koristi blago hibridnu 48-voltnu tehnologiju za isporuku okretnog momenta od 550 Nm, vrijeme od 0 do 100 km/h za šest sekundi (110 za 6,1 s), krajnja mu je brzina 208 km/h, a emisija CO2 220 g/km.

Dizel su obje četverocilindrične dvolitrene jedinice označene kao D200 i D240. Oboje isporučuju 430 Nm okretnog momenta te emisiju CO2 od 199 g/km po NEDC ekvivalentnoj ocjeni. Slabiji D200 je snage 200 KS (147 kW), a D240 snage 240 KS (177 kW). Ubrzanje D200 je od 0 do 100 km/h za 10,2 sekunde (110 za 10,3 s), krajnja mu je brzina 175 km/h, a D240 je od 0 do 100 km/h za devet sekundi (110 za 9,1 s), krajnja mu je brzina 188 km/h.

Po pitanju cijena u Hrvatskoj, novi Defender 90 s dizelskim motorom kreće s 525.175 kuna, a model Defender 110 s dizelskim motorom kreće s 577.375 kuna. Benzinske izvedbe kreću od 558.040 kuna za model 90, a od 611.570 kuna za model Defender 110. Također postoji i N1 verzija Defendera od listopada 2020.

  • +24
Land Rover Defender 110 - hrvatska premijera Izvor: tportal.hr / Autor: Z.M.