Ovaj koncept nadovezuje se na dugu tradiciju karavana te pokazuje kako se ova svestrana vozila mogu razvijati u smislu dizajna, tehnologije i korisničkog iskustva. Iako nudi atraktivan izgled, naglasak je čvrsto stavljen na svakodnevnu upotrebljivost i održivost
Škoda je predstavila konceptni automobil Vision O, jer očekuje da će karavani – gdje je tvrtka trenutno lider na europskom tržištu – ostati vitalni dio njezina portfelja. Studija Vision O dokaz je ove strategije, nagovještavajući kako bi se segment mogao razvijati u doglednoj budućnosti.
Vision O također predstavlja sljedeću evoluciju dizajnerskog jezika Modern Solid, prvi put predstavljenog konceptom Vision 7S 2022. godine. Istovremeno, predstavlja napredne tehnologije, sa širokim rasponom mogućih pogonskih sklopova i elektrifikacijom u prvom planu. Vision O je zamišljen kao višenamjensko vozilo za široku bazu kupaca, zadovoljavajući potrebe i obiteljskih i poslovnih korisnika.
'U Škodi, naša predanost našim kupcima – koji nam vjeruju kao liderima u segmentu karavana od 2016. – potiče nas da isporučimo Vision O: spoj inovativnog dizajna, preko 650 litara prtljažnog prostora, mogućnosti autonomne vožnje i intuitivnog AI asistenta. Ovo vozilo pretvara svako putovanje u bezbrižno, osnažujuće iskustvo, istovremeno unapređujući naše ciljeve održivosti i podižući naše principe 'modernog solidnog' dizajna.' izjavio je Klaus Zellmer, izvršni direktor proizvođača automobila sa sjedištem u Mladoj Boleslavi.
Vision O ilustrira kako Škoda namjerava povećati privlačnost karavana, a istovremeno zadržati vodeću poziciju u ovom popularnom europskom segmentu. Koncept kombinira praktične značajke, poput prtljažnika većeg od 650 litara, s održivim materijalima, naprednim tehnologijama i inovativnim proizvodnim procesima osmišljenim za ekonomičan rad i jednostavno rukovanje.
Budućnost susreće tradiciju
Njegov vanjski dizajn odmah privlači pažnju smjelom i samouvjerenom prisutnošću. Evolucija Modern Solida predstavlja novu prednju masku Tech-Loop, zamjenjujući prethodnu Tech-Deck Face. Ovaj dizajn integrira prednje elemente vozila u vizualni 'O', izravno referirajući se na naziv koncepta.
Osvijetljeni prednji dio ulijeva se u dizajn gdje estetika također služi vrhunskoj aerodinamici. Sprijeda su integrirani aktivni poklopci rešetke, dok namjenski kanali usmjeravaju protok zraka oko kotača. Poklopac motora ima dva otvora koji pomažu u smanjenju otpora i istovremeno usmjeravaju kišnicu dalje od vjetrobranskog stakla. Naravno, kotači su također aerodinamički optimizirani.
Voditelj projekta Daniel Edr je objasnio: 'Po mom mišljenju, jednostavan i funkcionalan izgled automobila inspiriran je prvom i drugom generacijom Octavije, vraćajući se temeljnom principu funkcionalnosti. Dodatni detalji ističu vezu između budućnosti i tradicije. Vison O također ima niz sofisticiranih detalja poput skrivenih ručki na vratima, B-stupa inspiriranog, prema dizajneru Jounggeenu Kimu, kultnim Škodinim modelima poput Yetija i Roomstera, te panoramskog krova, što sve pomaže u stvaranju osjećaja prostora i karaktera.'
Stup, u kombinaciji s panoramskim krovom, naglašava prostranost vozila i ima razigran detalj koji se referira na kuku u logotipu proizvođača automobila. Kosa linija krova i nagnuti stražnji dio dodatno profinjuju elegantan profil automobila, koji je straga završen LED stražnjim svjetlima u obliku slova T - prepoznatljivim elementom dizajnerskog jezika Modern Solid. Istaknuta je nova boja karoserije Circadian Hue, koja stvara neobičan svjetlucavi efekt, mijenjajući boju od pješčano bež do plave ovisno o svjetlu i kutu gledanja.
Impresivni zaslon i tipke
Unutar Škode Vision O i dalje prihvaća jednostavnost i minimalizam, s jakim naglaskom na praktičnost. Uz velikodušan prostor za putnike i prtljagu - nešto što su vlasnici Škode oduvijek cijenili - nudi niz pametnih, promišljenih rješenja. Središnji dio je jasan i intuitivan raspored kokpita s elegantnom monokromatskom estetikom, upotpunjen potpuno novim pristupom korisničkom sučelju.
Škoda Vision O: novi dizajn, tehnika i pristup
Horizontalni zaslon pune širine integrira ključne informacije vozača izravno u vidno polje, prilagodljivo individualnim preferencijama. Osim dodirnog unosa, sustav ima taktilni Smart Dial kontroler za intuitivno upravljanje. Tipke na volanu pružaju dodatnu praktičnost. 'Ova rješenja i metode interakcije korištene u studiji djeluju prirodno, bezvremenski i profinjeno', istaknuo je dizajner infotainmenta Daniel Hájek.
Umjetna inteligencija poboljšava upotrebljivost putem digitalne asistentice Laura, sposobne upravljati ne samo funkcijama vozila već i zadacima poput zakazivanja termina, predlaganja lokalnih aktivnosti ili čak pričanja dječjih priča. Udobnost putnika poboljšana je cirkadijalnom rasvjetom, koja prilagođava osvjetljenje kabine prirodnim dnevnim ciklusima, podržavajući bioritam tijela. Vozilo također uključuje standardnu utičnicu od 230 V za prijenosna računala i druge uređaje.
Pametna održivost
Škoda Vision O naglašava održivost ne samo u eksterijeru, već posebno u unutrašnjosti. Opsežna upotreba recikliranih i reciklabilnih materijala poboljšava cjelokupnu atmosferu kabine. Održivost ide ruku pod ruku s funkcionalnošću i visokom kvalitetom. 'Doživljavamo promjenu u načinu na koji percipiramo materijale. Po mom mišljenju, ljepota materijala otkriva se kroz njegovu mogućnost recikliranja', napominje Peregrina Iglesias iz odjela za boje i obloge.
Sjedala i elementi interijera izrađeni su od 100 posto recikliranog poliesterskog ravnog pletiva, materijala koji omogućuje precizno prilagođavanje komponenti veličini, bez otpada. Također omogućuje jednostavnu varijaciju teksture unutar jednog materijala. Nasloni za glavu, s druge strane, izrađeni su od Ultrasint TPU-a, a njihova proizvodnja također ne stvara otpad.
Velike unutarnje površine prekrivene su Ultrasuede nu, materijalom koji sadrži 65 posto biljnih komponenti. Ima prozirnu završnu obradu s bisernim pigmentima, stvarajući suptilne prijelaze boja i otpornost na mrlje. Pod je prekriven NABORE-om, izrađenim od recikliranih ostataka kože.
Lider u segmentu karavana
Karavani su odigrali odlučujuću ulogu u modernoj povijesti Škode. Ključna prekretnica dogodila se 1998. godine predstavljanjem prve Octavije Combi, a zatim i Superba Combija 2008. godine. Od tada je Škoda prodala gotovo 3,8 milijuna karavana, pri čemu je samo Octavija prodana s više od 3 milijuna jedinica.