test automobila

Vozili smo Škodu Kodiaq 1.5 TSI DSG PHEV: Veliki obiteljski SUV s izvrsnim plug-in hibridnim pogonom

15.06.2025 u 16:08

Bionic
Reading

Novi Kodiaq po prvi puta ima plug-in hibridni pogonski sklop. Sastoji se od 4-cilindričnog turbobenzinskog motora 1.5 TSI snage 150 KS (110 kW) koji zajedno s električnim motorom od 85 kW (116 KS) daje snagu sustava od 204 KS (150 kW). Ubrzanje od 0 do 100 km/h je 8,4 s, a krajnja brzina 210 km/h

Škoda je u listopadu 2023. predstavila drugu generaciju svog najvećeg SUV-a Kodiaqa. Mi smo ga već vozili u dvije verzije: Kodiaq Selection 2.0 TDI DSG, s dvolitrenim turbodizelskim motorom snage 150 KS i 7-brzinskim automatiziranim DSG mjenjačem, kao i Kodiaq RS, s novim 2.0 TSI EVO benzinskim motorom snage 265 KS (195 kW).

Sada novi Kodiaq u ponudi ima, s najnovijim modelom Kodiaq RS, šest pogonskih sklopova snage s tri benzinska motora i dva dizelaša od 110 kW (150 KS) do 265 KS (195 kW) i svi su povezani sa 7-stupanjskim DSG mjenjačem (tri vrhunska motora standardno su povezana s pogonom na sve kotače), ali i prvi puta za Kodiaq plug-in hibridnu verziju s električnim dometom od više od 100 km i ukupnom snagom sustava od 150 kW (204 KS), koja se prenosi na prednje kotače preko 6-stupanjskog DSG mjenjača. I upravo smo na svom testu sada imali plug-in hibridnu verziju točne oznake Kodiaq Selection Plus 1.5 TSI DSG PHEV.

ŠKODA KODIAQ SELECTION PLUS 1.5 TSI DSG PHEV Izvor: tportal.hr / Autor: Z.M.

Ako se pitate što nam je generalno donijela druga generacija Kodiaqa, evo u par riječi koje su to promjene u odnosu na prethodnu generaciju. Nedvojbeno, novi Kodiaq podiže održivost i učinkovitost na višu razinu i dolazi s novim konceptom interijera. U unutrašnjosti sada ima 13-inčni infotainment zaslon, inovativne Škoda Smart Dials s dodirnim kontrolama i novu strukturu asortimana s Design Selections. Osim toga, na novom Kodiaqu isto tako debitiraju najnovije generacije LED Matrix prednjih svjetala i sustava dinamičke kontrole šasije.

Vanjski dizajn, struktura i dimenzije

Nova generacija Škode Kodiaq može se pohvaliti mišićavijim i upečatljivijim izgledom od svog prethodnika. Novi Kodiaq sada ima isklesani poklopac motora s revidiranim Škodinim logom s mat Unique Dark Chrome završetkom. Usklađuje se s prepoznatljivim okvirom šesterokutne maske Škode, koja se po želji može osvijetliti s 14 svjetlosnih elemenata koji tvore svjetlosnu traku između prednjih svjetala, kao u našem slučaju.

Ključna značajka su opcijska potpuna LED Matrix prednja svjetla druge generacije, koja bacaju svjetliju i jasniju svjetlost i čijih 36 pojedinačnih svjetlosnih segmenata stvara karakteristični prednji dio marke s 'četverookim' prednjim dijelom. Naš testni model je imao izvrsna serijska LED glavna svjetla s funkcijom 'Matrix Beam', uz stražnja Top LED stražnja svjetla.

Ispod rešetke nalazi se široki, kontinuirani dovod zraka sa saćastom strukturom uokvirenom s dvije zračne zavjese inspirirane kubizmom. Izdužena linija krova aerodinamički je optimizirana i blago se spušta prema stražnjem dijelu. Koeficijent otpora potpuno novog Kodiaqa smanjen je na cd = 0,282.

Značajna aerodinamička poboljšanja postignuta su optimiziranim upravljanjem zrakom za hlađenje motora i kočnica, aerodinamički oblikovanim vanjskim retrovizorima, redizajniranim prednjim i stražnjim odbojnicima, aerodinamički optimiziranim kotačima, produženim krovnim spojlerom s bočnim rubovima i integriranim uzdužnim krovnim nosačima. Mi smo imali uzdužne krovne nosače srebrne boje te D stup u srebrnoj boji. Osim toga, imali smo i doplatni Paket 'Sunset', koji uključuje dodatno zatamnjenje stražnjih stakala vozila.

Stražnji dio karakteriziraju velika i široka vrata prtljažnika. Zajedno s niskim utovarnim pragom, ovo čini vrlo jednostavno korištenje. Natpis smješten središnje na vratima prtljažnika završen je u boji Unique Dark Chrome. Naš je model imao s desne strane dvoslovnu oznaku 'iV', što označava plug-in hibridnu verziju pogona. Ispod vrata prtljažnika nalazi se velika, redizajnirana stražnja zavjesa sa širokim integriranim difuzorom.

Kad je riječ o strukturi, druga generacija Kodiaqa se temelji na najnovijem evolucijskom stupnju modularne poprečne platforme MQB Evo Volkswagen Grupe koju dijeli s modelima najnovijim modelima: VW Passat (B9), VW Tiguan (3. generacija) te Škoda Superb (4. generacija).

Što se vanjskih dimenzija novog Kodiaqa, one su sljedeće: duljina 4758 mm, širina 1864 mm, širina s otvorenim retrovizorima 2133 mm, visina 1679 mm s krovnim šinama (iV model 1674 mm), međuosovinski razmak 2791 mm. Visina od podloge je 189 mm (187 mm verzija sa 193 KS). Krug okretanja je 12 m. Težina našeg testnog PHEV modela je 1941 kg (uključen vozač od 75 kg kao i masa 90 posto punjenja rezervoara kao i masa dodatne opreme). Nadalje, naš testni model može vući kočenu prikolicu od 1800 kg (12 posto uspona) ili nekočenu od 750 kg.

Novi Kodiaq ima i povećan obujam prtljažnika: 910 litara u varijanti s pet sjedala (s preklopljenim sjedalima drugog reda 2105 l), verzija sa 7 sjedala ima 845 l sa u podnici spuštenim trećim redom sjedala, odnosno 340 l kad je 3. red sjedala podignut (maksimalni volumen kada su 2. i 3. sjedala preklopljeni je 2035 l). Naša testna plug-in verzija Kodiaq iV ima volumen prtljažnika od 745 l (s preklopljenim 2. redom sjedala raste do 1945 l).

Druga generacija Kodiaqa također uključuje zaštitu rubova vrata. U prtljažniku se sada nalazi QR kod koji korisnike povezuje s videom s uputama o tome kako u potpunosti iskoristiti prtljažnik i pretince. Mi smo u Paketu 'Convenience' imali doplatnu funkciju električni poklopac prtljažnika.

Naš testni model je imao doplatne 19-colne (7,5Jx19) lakometalne srebrne naplatke 'Lefka' (pet dvostrukih krakova), s ljetnim gumama Hankook ventus S1 EVO² SUV dimenzija 235/50R19 99V. Umjesto rezervnog kotača smanjenih dimenzija smo imali set s kompresorom za popravak oštećene gume.

Naš je testni model imao doplatnu Bronx Zlatnu Metalik boju karoserije.

Unutrašnjost

Unutrašnjost druge generacije Kodiaqa je vrlo očito usmjerena na održivost. Svi tekstili korišteni za presvlake sjedala, tepisi u kabini i prtljažniku kao i obloge krova sadrže reciklirani poliester ili, u slučaju Design Selection Lounge, kombinaciju reciklirane pređe i prirodne vune. Koža u Suite Design Selection štavljena je na ekološki prihvatljiv način korištenjem ostataka od obrade zrna kave.

Mi smo imali crno/sivu unutrašnjost i serijski Paket interijera 'Loft' s presvlakama sjedala od tkanine. Naš je model imao doplatni Paket 'Convenience' koji uključuje električno podesivo vozačevo sjedalo sa funkcijom memorije i s električno namjestivom lumbalnom potporom te ručno podesivo suvozačevo sjedalo za vozačevo sjedalo. Naš je testni model imao petera sjedala, a mjesta straga ima za troje odraslih i dovoljno mjesta za koljena putnika.

Dva ikonična Simply Clever detalja, kišobran i strugač za led, sada su također izrađeni od održivih materijala. Novost na popisu Simply Clever detalja su čistač zaslona pohranjen u središnjoj konzoli i kutija za pohranu na središnjem tunelu ispred pomične stražnje klupe, koja ponovno omogućuje podešavanje prema naprijed i prema naprijed.

Po prvi put u novom Kodiaqu, središnji infotainment zaslon je samostojeća jedinica. Naslon za ruke ispod olakšava korištenje zaslona osjetljivog na dodir veličine 10 inča (kao u našem slučaju) ili opcijski 13 inča u kombinaciji s navigacijskom funkcijom.

Standardni 10-inčni infotainment sustav ima DAB+ radio prijem, zajedno s upravljanjem gestama i glasom, dok opcijski 13-inčni sustav dodaje navigaciju i online radio. Prerađena struktura izbornika infotainmenta nudi tri osnovne ikone izbornika: 'Home', 'Car' i 'App'. Head-up zaslon koji nadopunjuje standardni 10-inčni virtualni kokpit s revidiranom grafikom predstavlja svoj debi u ovoj seriji modela.

Novi Kodiaq također je standardno opremljen s četiri USB-C priključka (dva sprijeda i dva straga). Uz izlaznu snagu od 45 W, mogu se koristiti čak i za napajanje prijenosnih računala, uz punjenje pametnih telefona i tableta. USB-C priključak od 15 W na stražnjoj strani unutrašnjeg retrovizora također je standardan.

Osam zvučnika na panelima vrata i središnji zvučnik na ploči s instrumentima uključeni su kao standard za odličan zvuk. Za informaciju, doplatni Canton Sound System s 13 zvučnika, uključujući dva surround zvučnika, dostupan je kao opcija. Oni su nadopunjeni subwooferom u rezervnom kotaču koji štedi prostor.

Mi smo imali doplatni mali kožni paket (sportsko trokrako višenamjensko grijano kožno kolo upravljača s funkcijom izmjene stupnjeva prijenosa). Imali smo i serijski automatski klima-uređaj 'Climatronic' s 3 zone regulacije.

Ispod zaslona infotainment sustava nalaze se nove višenamjenske kontrole (Smart Dials) – tri višenamjenska gumba za okretanje i pritiskanje s integriranim digitalnim zaslonima. Ovi brojčanici pojednostavljuju pristup raznim funkcijama i kombiniraju dodirne povratne informacije s digitalnim informacijama.

Selektor za samo automatski mjenjač nalazi se na stupu upravljača iza kola volana s desne strane, oslobađajući dodatni prostor na središnjoj konzoli.

Povezivost: bežično ažuriranje

Novi SUV uvijek je online i nudi niz mobilnih usluga i infotainment aplikacija. Budući da je stalno online, SUV može koristiti OTA (over-the-air) ažuriranja softvera i napredno planiranje rute. Online usluge Škoda Connect, značajke specifične za Kodiaq iV plug-in hibrid i niz infotainment aplikacija pružaju poboljšanja udobnosti i praktičnosti za vozača i sve putnike u automobilu. Povrh toga, dodatne funkcije za navigaciju, prilagodljivi tempomat, kontrolu dugih svjetala ili dodavanje različitih varijacija ambijentalnog osvjetljenja mogu se neprimjetno integrirati online na zahtjev.

Sigurnost i napredni sustavi pomoći vozaču

U svojoj drugoj generaciji, Škoda Kodiaq nudi vozaču niz naprednih sustava pomoći u vožnji koji povećavaju sigurnost i udobnost. Turn Assist pomaže u sprječavanju sudara na križanjima, a daljinsko parkiranje moguće je putem aplikacije. Uz funkciju spremljenih manevara parkiranja, vozilo pamti do pet manevara parkiranja i zatim ih izvodi automatski ili se vodi kroz aplikaciju.

Nadogradnja funkcije nadzora mrtvog kuta (Side Assist) proširuje njezin raspon detekcije za vozila iza sa sedamdeset na devedeset metara, povećavajući sigurnost, posebno na autocestama. Redizajnirani Traffic Jam Assist pruža jasniji pogled na okolna vozila u virtualnom kokpitu i kombiniran je s Adaptive Lane Assist i Adaptive Cruise Control. Ovo radi u sprezi s navigacijskim sustavom za predviđanje skretanja i križanja.

U sklopu doplatnog Paketa 'Convenience' smo imali KESSY sustav ulaska i pokretanja vozila bez ključa sa SAFE funkcijom. U ovom Paketu je uključen i alarmni sustav s nadzorom unutrašnjosti, sirenom i zaštitom od odvoza.

Što se tiče pasivne sigurnosti, Kodiaq druge generacije nudi do devet zračnih jastuka, uključujući opcijske bočne zračne jastuke za putnike na stražnjim sjedalima. Napomenimo, novi je Kodiaq 2024. na Euro NCAP testiranjima osvojio maksimalnih 5 zvjezdica za sigurnost.

Škoda Kodiaq Selection Plus 1.5 TSI DSG PHEV
  • Škoda Kodiaq Selection Plus 1.5 TSI DSG PHEV
  • Škoda Kodiaq Selection Plus 1.5 TSI DSG PHEV
  • Škoda Kodiaq Selection Plus 1.5 TSI DSG PHEV
  • Škoda Kodiaq Selection Plus 1.5 TSI DSG PHEV
  • Škoda Kodiaq Selection Plus 1.5 TSI DSG PHEV
    +64
ŠKODA KODIAQ SELECTION PLUS 1.5 TSI DSG PHEV Izvor: tportal.hr / Autor: Z.M.

Plug-in hibridni pogonski sklop 1.5 TSI DSG PHEV

Rekli smo već u uvodu da je ovo prvi put da je Kodiaq dostupan s plug-in hibridnim pogonskim sklopom. Škoda koristi najnoviju iteraciju svog plug-in hibridnog pogonskog sklopa za elektrifikaciju druge generacije Kodiaqa. Inače, ovaj PHEV pogonski sklop koriste i druge marke Volkswagen grupe.

Sastoji se od 4-cilindričnog turbobenzinskog motora 1.5 TSI (obujam 1498 cm³) snage 150 KS (110 kW) koji, zajedno s električnim motorom od 85 kW (116 KS), daje snagu sustava od 204 KS (150 kW) uz najveći okretni moment od 350 Nm, koja se prenosi na prednje kotače preko 6-stupanjskog DSG mjenjača. Okretni moment samo benzinskog motora je 250 Nm pri 1500-4000 okr./min. Norma ispušnih plinova je EURO 6 EA. Ubrzanje od 0 do 100 km/h je 8,4 s, a krajnja brzina 210 km/h.

O prednostima plug-in hibridnih pogonski sustava ne treba trošiti suviše riječi. Ali recimo da je u kombinaciji ICE motora i elektromotora uz poznavanje PHEV sustava potrošnja izrazito ekonomična. Dok se u vožnji urbanim sredinama može dosegnuti veliki domet u čisto električnoj vožnji, čime se vrlo malo ili gotovo nikako ne utječe na okoliš. S druge strane, kombinacija dvaju tipova pogonskih motora omogućuje i ukupan domet, koji u određenim okolnostima može dosegnuti s jednim punjenjem spremnika goriva i baterije i do 1000 km.

Potrošnja goriva našeg PHEV modela u kombiniranim uvjetima samo s benzinskim motorom (ICE) je 5,9 l/100 km, a emisije CO2 u kombiniranim uvjetima 134 g/km (WLTP). Potrošnja goriva u kombiniranim uvjetima s benzinskim i elektromotorom je 0,4 l/100 km. Spremnik benzinskog goriva je 45 litara.

Nova visokonaponska litij-ionska baterija kapaciteta 25,7 kWh omogućuje čisto električni domet u kombiniranim uvjetima do 117 km po WLTP ciklusu. U gradu u vožnji na električni pogon je moguće dosegnuti i 144 km.

Punjenje do 11 kW na zidnim kutijama i AC punjačima, kao i 50 kW na DC punjačima za brzo punjenje osigurava brzo punjenje baterije kod kuće ili na putu. Što se vremena punjenja tiče, na DS 50 kW punjaču za punjenje od 10 do 80 posto treba 25 minuta, a na AC punjaču od 11 kW od 0 do 100 posto treba 2 sata i 30 minuta. Inače, energija se također rekuperira u vožnji tijekom kočenja.

Vozač ima na izbor četiri načina vožnje: Eco, Normal, Sport i Individual. Treba reći i kako infotainment sustav uključuje brojne funkcije specifične za plug-in hibridnu verziju kako bi, na primjer, pretraživanje stanica za punjenje bilo posebno jednostavno.

Što se ovjesa tiče, sprijeda je MacPherson s donjim trokutastim polugama i torzijskim stabilizatorom, a stražnja osovina je s više elemenata, s jednom uzdužnom i tri poprečne poluge, s torzijskim stabilizatorom.

Za kraj, što se cijena tiče, novi Kodiaq kreće od razine Selection benzinski motor 1.5 TSI ACT DSG 7 mHEV 110 kW (150 KS) od 38.558,47 eura, Selection dizelski motor 2.0 TDI DSG 7 110 kW (150 KS) od 43.514,47 eura, Selection dizelski 2.0 TDI 4x4 DSG 7 142 kW (193 KS) 4x4 od 49.409,91 eura, SportLine 1.5 TSI ACT DSG 7 mHEV 110 kW (150 KS) od 43.252,76 eura.

Popust za PHEV modele Škode

Recimo i to kako Škoda u ovome trenutku povodom 130 godina Škode za plug-in hibridne (PHEV) modele nudi popust pa kupac može uštedjeti do 5375 eura kod modela Kodiaq PHEV, odnosno 5653 eura kod Superba PHEV ovisno o dodatnog opremi. Uz to dobiva i karticu MOON e-Charge Hrvatska u vrijednosti 100 eura s PDV-om.

Zaključno, cijena osnovne verzije plug-in hibridnog Kodiaqa Selection Plus 1.5 TSI DSG PHEV kreće od 44.596,00 eura. No uz akcijsku cijenu osnovne verzije plug-in hibridnog Kodiaqa Selection Plus 1.5 TSI DSG PHEV kreće od 39.987,50 eura (popust je u ovom slučaju 4698,50 eura). Naš testni model Kodiaq Selection Plus 1.5 TSI DSG PHEV sa svom dodatnom opremom bez popusta bi stajao 47.965,00 eura, no uz popust koji iznosi 4822,50 eura sada stoji 43.142,50 eura (cijena do registracije uključuje PDV i pripadajući iznos posebnog poreza na motorna vozila).

Rekli bismo, ovaj popust odgovara otprilike iznosu od 5000 eura - kao da ste dobili državne poticaje za energetski učinkovite plug-in hibridne motore.