TVORNICA NA PRODAJU

Rezanje troškova; Mercedes-Benz prodaje tvornicu Smarta u Francuskoj

U francuskoj tvornici će se i dalje proizvoditi električni Smart EQ Fortwo i EQ Fortwo Cabrio

U francuskoj tvornici će se i dalje proizvoditi električni Smart EQ Fortwo i EQ Fortwo Cabrio

Izvor: Promo fotografije / Autor: Mercedes-Benz AG

Prodaja postrojenja u Hambachu će vjerojatno biti teška u ovom trenutku, jer i drugi svjetski proizvođači automobila smanjuju svoje proizvodne kapacitete, a čak i male start-up tvrtke koje se bave elektromobilnošću imaju problema u ovome trenutku

Mercedes-Benz je objavio kako namjerava prodati svoju tvornicu u francuskom gradu Hambachu u kojoj se proizvode maleni gradski automobili Smart. Njemačka tvrtka planira globalno 'preusmjeravanje kapaciteta', ali kaže da će se modeli Smarta i dalje proizvoditi u toj tvornici i to električni Smart EQ Fortwo i EQ Fortwo Cabrio. U toj tvornici je trenutno zaposleno oko 1600 djelatnika. Ovaj potez bi trebao biti dio mjera za smanjenje troškova i pojednostavljenje njegove proizvodne mreže, a to predstavlja veliki pomak u električnoj proizvodnoj strategiji njemačkog proizvođača.

Tvornica Smarta u Hambachu u Francuskoj

Tvornica Smarta u Hambachu u Francuskoj

Izvor: Promo fotografije / Autor: Mercedes-Benz

Postrojenje u francuskoj provinciji Moselle, prvobitno poznato kao 'Smartville' (Smartograd), otvoreno je 1997. godine za izradu malenih gradskih automobila marke Smart, u vlasništvu Mercedesa. 2018. je Mercedes je najavio 500 milijuna eura ulaganja u pogon kako bi ga unaprijedio za proizvodnju električnih automobila, s planovima za izgradnju kompaktnog električnog Mercedes EQB modela uz liniju Smarta. Ali prošle godine, Mercedes-Benz je prodao 50 posto udjela marke Smart kineskoj tvrtki Geely, pri čemu je proizvodnja njegovih budućih modela prebačena u Kinu kao dio sporazuma, čime se otvorilo pitanje budućnosti tvornice Hambach.

Mercedesova tvornica u Hambachu u Francuskoj

Mercedesova tvornica u Hambachu u Francuskoj

Izvor: Promo fotografije / Autor: Daimler AG

Njemačka tvrtka priopćila je da je potrebno uložiti u elektrifikaciju i digitalizaciju vozila i smanjiti emisiju CO₂ u proizvodnji, zajedno s negativnim ekonomskim učinkom Covid-19, što znači da je potrebno poduzeti mjere kako bi 'održivo poboljšali svoju strukturu troškova i postali značajno efikasniji'.

Smart EQ fortwo, električni pogonski sklop

Smart EQ fortwo, električni pogonski sklop

Izvor: Promo fotografije / Autor: Mercedes-Benz

Član uprave Markus Schäfer je rekao: 'Važan nam je cilj osigurati budućnost lokacije. Drugi uvjet: trenutni Smart modeli i dalje će se proizvoditi u Hambachu.' Nije jasno planira li Mercedes upravljati postrojenjem sve dok se ne završi proizvodnja sadašnjih Smart modela ili će to biti dio ugovora s nekim potencijalnim kupcem postrojenja.

Smart EQ

Smart EQ

Izvor: Promo fotografije / Autor: Mercedes-Benz

Prodaja postrojenja u Hambachu će vjerojatno biti teška u ovom trenutku, jer i drugi svjetski proizvođači automobila smanjuju svoje proizvodne kapacitete, a čak i male start-up tvrtke koje se bave elektromobilnošću imaju problema u ovome trenutku. Tvrtka e.Go Mobile profesora Günthera Schuha, koja je donedavno slovila kao velika nada, nedavno je morala podnijeti zahtjev za bankrot.

Smart EQ fortwo coupe

Smart EQ fortwo coupe

Izvor: Promo fotografije / Autor: Mercedes-Benz

Mercedes je ranije objavio da planira proizvoditi električne automobile u svojim njemačkim tvornicama u Bremenu, Rastattu i Sindelfingenu, a proizvodnja neimenovanog kompaktnog EQ modela koji se trebao proizvoditi u Hambachu vjerojatno će se prebaciti u jednu od tih tvornica. Iako postoji i mogućnost da se EQB umjesto u Francuskoj proizvodi isključivo u kineskom pogonu Mercedesa u Pekingu, a zatim uvozi u Europu.

  • +5
  • +2

Smart EQ Fortwo i EQ Fortwo Cabrio

Izvor: Promo fotografije / Autor: Mercedes-Benz

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!