Tvrtka Unikomerc Automobili je ovlašteni parteri dviju japanskih marki – Suzuki i Subaru. Suradnja sa Suzukijem započela je 2014. godine, a sa Subaruom je ugovor potpisan 2023. U poslovanju s gumama imaju više od 30 godina iskustva, a glavni im je partner Goodyear grupacija, unutar koje zastupaju marke Goodyear, Dunlop, Fulda i Sava
Gospodine Milek, Vi ste direktor tvrtke Unikomerc Automobili, dio ste tvrtke Unikomerc d.d. Opišite nam ukratko djelatnosti vaše tvrtke, kao i koji vam program donosi najveće prihode.
Direktor sam tvrtke Unikomerc Automobili d.o.o., a ujedno i predsjednik Uprave naše krovne tvrtke Unikomerc d.d. Najveći udio u prihodima ostvarujemo kroz suradnju s brendom STIHL u segmentu strojeva, alata i opreme za vrtlarstvo, šumarstvo i građevinarstvo – suradnju koja traje već impresivnih 65 godina.
Uz to, Unikomerc Automobili ima dugu tradiciju rada s vodećim svjetskim proizvođačima automobila. Danas smo ovlašteni partneri dviju japanskih marki – Suzuki i Subaru.
Treći segment našeg poslovanja odnosi se na prodaju guma za osobna vozila i motocikle.
U okviru tvrtke Unikomerc Automobili d.o.o. ovlašteni ste distributer dviju japanskih marki automobila – Suzukija i Subarua. Kad ste započeli suradnju s ove dva globalna proizvođača automobila?
Naša suradnja sa Suzukijem započela je 2014. godine i pokazala se iznimno uspješnom. Suzuki je razvio modele koji se savršeno uklapaju u potrebe hrvatskog tržišta. Do tada smo imali ugovor s markom Chevrolet, koja je zbog slabijih rezultata odlučila povući se s europskog tržišta, pa smo se preko noći našli u situaciji da moramo pronaći novog partnera.
Naša sreća bila je u tome što je Suzuki upravo tada najavljivao dolazak nove Vitare i tražio partnera za područje Velike Gorice.
Od 2015. godine Suzuki bilježi sjajne rezultate u Hrvatskoj, a Vitara je već godinama među najprodavanijim modelima za privatne kupce.
Suradnju s tvrtkom Subaru započeli smo relativno nedavno – ugovor smo potpisali 2023. godine, a novi salon otvorili smo u svibnju prošle godine. Subaru je poznat po svojim boxer motorima i simetričnom pogonu na sve kotače, a vjerujemo da marka ima potencijal ostvariti znatno veći tržišni udio nego što ga trenutačno ima.
Koliko je zahtjevno biti distributer dviju zasebnih marki s obzirom na prodajno-servisne djelatnosti? U svom portfelju imate i ovlaštenu servisnu djelatnost za ove dvije marke, ali i za sve ostale marke automobila. Imate li i skladište rezervnih dijelova za marke automobila koje zastupate? Koliko treba da isporučite neki rezervni dio ukoliko ga nemate na svom skladištu? Kako stojite s novim automobilima, imate li i zalihu novih automobila za promptnu isporuku kupcima?
Svaka marka zahtijeva poseban pristup, i u prodaji i u servisu. Suzuki već dugi niz godina ima vrlo dobar tržišni udio u Hrvatskoj, a velik broj privatnih kupaca, koji svoja iskustva rado dijele s drugima, dodatno jača povjerenje u brend. Modeli poput Vitare i Swifta prisutni su desetljećima i imaju snažan imidž među kupcima, što uvelike pomaže u prodaji.
Subaru, s druge strane, ima dugu tradiciju i globalno prepoznatljiv identitet – ponajprije zahvaljujući boxer motorima, simetričnom pogonu na sve kotače i vrhunskoj pouzdanosti. Uz to, svi novi modeli pokriveni su programom SAFE8 – osmogodišnjim tvorničkim jamstvom bez ograničenja kilometraže, što kupcima daje dodatnu sigurnost.
Postoje i određene sličnosti između Suzukija i Subarua – oba brenda dolaze iz Japana, poznata su po kvaliteti i pogonu na sve kotače, ali su cjenovno i tržišno različito pozicionirani, što nam omogućuje da pokrijemo širi krug kupaca.
U postprodajnom dijelu pridržavamo se svih standarda proizvođača. Naši djelatnici redovito pohađaju stručna školovanja i kontinuirano se usavršavaju. Vodimo skladište rezervnih dijelova za obje marke, koje se nadopunjuje nekoliko puta tjedno, pa su rokovi isporuke vrlo kratki.
Što se tiče novih vozila, svjesni smo koliko je brza isporuka važna današnjim kupcima. Zbog toga nastojimo imati dovoljnu zalihu automobila na skladištu, kako bi kupci što češće mogli odabrati i preuzeti vozilo odmah, bez dugog čekanja.
Sa Suzuki automobilima radite puno veći promet s obzirom da je riječ o marci za puno veći broj potencijalnih kupaca ((ukupni prodajni rezultati u RH zaključno s rujnom 2025. – Suzuki 3504 vozila ili 6,29% tržišta (5. mjesto) (najprodavaniji model Vitara sa 1736 kom - 6.mjesto), Subaru 107 ili 0,19% tržišta (34. mjesto) (najprodavaniji model Crosstrek)). Kakvi su planovi vaše tvrtke po pitanju marke Subaru, koja je po našem mišljenju, prilično ispod 'radara' potencijalnih kupaca koji cijene ovu vrunsku japansku marku?
Kod marke Subaru ove godine jasno osjećamo pozitivne promjene. Repozicionirane su cijene dvaju ključnih modela – Crosstreka i Forestera – i već sada ostvarujemo znatno bolje prodajne rezultate u odnosu na prethodna razdoblja. Veseli nas što smo se uključili upravo u trenutku kada je brend krenuo uzlaznim putem.
Vjerujem da će Subaru u idućem razdoblju staviti veći naglasak na europsko tržište, a već su za sljedeću godinu najavljena tri nova modela, što će zasigurno pozitivno utjecati na prodaju.
Što se tiče postprodaje, često se kaže da se prvo vozilo prodaje u salonu, a drugo u servisu – i s tim se u potpunosti slažemo. Veliku pažnju posvećujemo servisnim aktivnostima. Nedavno smo pustili u rad novu servisnu radionicu, čime smo značajno povećali kapacitete i skratili vrijeme čekanja na servis.
Uz to, surađujemo s lokalnim strukovnim školama i nastojimo privući mlade talente automehatroničare kako bi svoju karijeru započeli upravo u našem servisu.
Imate li plan za potencijalno širenje prodajno-servisne mreže marke Subaru u drugim gradovima u Hrvatskoj ili ostajete koncentrirani na Zagrebačku županiju i grad Zagreb?
Zasad ne planiramo širenje prodajno-servisne mreže izvan područja Zagreba i Zagrebačke županije. Naš je fokus trenutačno na daljnjem razvoju i unaprjeđenju postojećeg centra u Velikoj Gorici.
Kakvi su vaši planovi kad je riječ o neizbježnoj elektrifikaciji vozila vaših dviju marki? Uskoro dolazi nova potpuno električna Vitara, kao i cijela paleta novih Subaru potpuno električnih modela (Solterra, Uncharted i E-Outback). Pretpostavljamo da ste osposobljeni ih i servisirati, kao i da imate unutar kruga vaše tvrtke instalirane električne punjače? Kako stojite sa stručnim radnim osobljem zaposlenim u vašem servisnom centru?
Promjene na tržištu događaju se iznimno brzo, a broj električnih modela u ponudi svakodnevno raste. Ipak, udio potpuno električnih vozila u Hrvatskoj još je uvijek vrlo skroman, oko 1%. Unatoč tome, jasno je da je put prema elektrifikaciji neizbježan, potaknut zakonskim regulativama i sve većim pritiskom proizvođača iz Kine, koji sve snažnije ulaze na europsko tržište.
Tijekom nedavne rekonstrukcije našeg poslovnog centra u Velikoj Gorici, osigurali smo 12 parkirnih mjesta s punionicama za električna vozila, čime smo se pripremili za skoru tranziciju prema e-mobilnosti.
U sklopu novog servisnog pogona imamo i posebno opremljeno radno mjesto za servisiranje električnih vozila, s dizalicom prilagođenom većoj masi EV-ova te specijalnim liftom za manipulaciju baterijama.
Naši servisni djelatnici redovito prolaze stručna školovanja kako bi bili potpuno osposobljeni za rad s hibridnim i električnim modelima Suzukija i Subarua, čime osiguravamo potpunu podršku kupcima i u novom tehnološkom razdoblju autoindustrije.
Planirate li suradnju i s nekim drugim markama automobila? Možda danas sve prisutnije kineske marke? Kakve financijske pogodnosti nudite i imate li model financiranja?
Pažljivo pratimo razvoj tržišta i dolazak novih, osobito kineskih marki, koje su sve prisutnije i konkurentnije u Europi. Budući da želimo nastaviti razvoj u segmentu autoindustrije, razmatramo mogućnost suradnje s nekom novom markom automobila.
U našem centru u Velikoj Gorici još uvijek imamo prostora za širenje i želimo maksimalno iskoristiti potencijal lokacije, koja je izvrsna za daljnji razvoj maloprodaje. Nedavno smo pustili u rad novu servisnu radionicu, čime smo značajno povećali kapacitete i spremni smo za nove poslovne izazove. Uz to, rekonstruirali smo kompletno parkiralište, koje sada raspolaže s više od 100 parkirnih mjesta za naše stranke.
U suradnji s našim principalima i leasing kućama, kupcima nastojimo ponuditi fleksibilne i pristupačne modele financiranja. Sve je popularniji model plaćanja u dvije ili tri rate, koji kupci rado prihvaćaju. Prednost tog oblika financiranja je odgođeno plaćanje – druga, odnosno treća rata dospijeva kasnije, uz mogućnost refinanciranja – te fiksna cijena, koja štiti kupce od inflacije i rasta cijena.
Imate li program rabljenih vozila? Nudite li samo rabljene automobile Suzuki i Subaru ili i druge marke?
Da, u ponudi imamo mlada rabljena vozila – najčešće stara između šest i osamnaest mjeseci. To su vozila korištena za testne vožnje, promotivne aktivnosti, službene i zamjenske potrebe. Redovito su održavana i u izvrsnom tehničkom i estetskom stanju – gotovo kao nova, ali uz povoljniju cijenu. Fokus nam je prvenstveno na markama Suzuki i Subaru.
Imate li ugovorne odnose sa Osiguravajućim kućama, kad je riječ o procjeni šteta na vozilima?
Da, surađujemo s većinom osiguravajućih društava u Hrvatskoj. Unutar našeg postprodajnog odjela imamo specijaliziranu osobu zaduženu za komunikaciju s osiguranjima i korisnicima, osobito kod limarsko-lakirerskih popravaka nakon prometnih nezgoda.
U okviru tvrtke Unikomerc Automobili d.o.o. imate i najmoderniju vulkanizersku radionicu. Predstavite nam svoju djelatnost s gumama, koje marke zastupate i za koje tipove vozila imate kapacitete za pružanje vulkanizerskih usluga (montaža, popravak, čuvanje guma za klijente, savjeti prije kupnje)?
U poslovanju s gumama imamo više od 30 godina iskustva. Naš glavni partner je Goodyear grupacija, unutar koje zastupamo marke Goodyear, Dunlop, Fulda i Sava. U segmentu putničkih guma naglasak stavljamo upravo na gore navedene marke. Naši prodajno-servisni centri dio su Vulco mreže specijaliziranih servisa za gume i vozila.
U segmentu motocikala i skutera ekskluzivni smo uvoznik Dunlop guma, a naši su servisi među rijetkima u Hrvatskoj specijalizirani za njihovu profesionalnu montažu i servis.
Zbog izrazite sezonalnosti, uspjeh u ovom segmentu često ovisi o kratkim razdobljima zamjene guma, pa poseban naglasak stavljamo na kvalitetu i brzinu usluge. Sve je veća potražnja za sezonskim čuvanjem guma (popularni ‘hotel za gume’), jer mnogi nemaju prostora za skladištenje, a gume su sve veće i teže.
Vrlo ste angažirani na ATP Umag teniskom turniru s markom Subaru, planirate li i neke druge aktivnosti po pitanju pojavnosti vaše tvrtke (Dani otvorenih vrata, off-road vožnje kao 2023. godine, pop-up store po shopping centrima, oglašavanje u medijima i sl.)?
Da, već drugu godinu zaredom, zajedno s našim principalom Subaru Italia, sponzoriramo ATP Plava Laguna Croatia Open u Umagu, gdje je Subaru službeno vozilo turnira.
Ova suradnja se pokazala iznimno uspješnom i sigurno će se nastaviti. Riječ je o događaju s velikom medijskom vidljivošću, u Hrvatskoj i inozemstvu, posebno u Italiji, što pridonosi jačanju prepoznatljivosti marke Subaru. Ovakav tip aktivnosti su izvrsna prilika da se Subaru približi kupcima koji možda znaju za marku, ali su je s vremenom zaboravili – potrebno ih je samo ponovno podsjetiti.
Nedavno smo sponzorirali i IRONMAN 70.3 triatlon u Poreču, također u organizaciji Plave Lagune. Takvi događaji savršeno se uklapaju u filozofiju marke Subaru, koja se obraća aktivnim ljudima i ljubiteljima prirode. Naša vozila redovito izlažemo u trgovačkim centrima u okolici Zagreba i u Sisku, a s takvim aktivnostima planiramo nastaviti i ubuduće. Sve smo prisutniji i na društvenim mrežama, gdje želimo biti u stalnom kontaktu sa sadašnjim i budućim kupcima.
Unikomerc d.d.
Tvrtka Unikomerc je osnovana 1957. godine. Osnovna djelatnost tadašnjeg društvenog poduzeća bilo je zastupanje stranih tvrtki na tržištu bivše Jugoslavije. 1992. godine Unikomerc postaje dioničko društvo u vlasništvu privatnih osoba, uglavnom zaposlenika Unikomerc-a.
Danas Unikomerc d.d. upravlja sustavom od pet trgovačkih društava na području Republike Hrvatske, Slovenije i BiH. Prema ukupnom prihodu i broju zaposlenih Unikomerc d.d. pripada u srednje velika poduzeća.
Unikomerc d.d. ima dugogodišnju tradiciju u zastupanju svjetski renomiranih proizvoda gumarske branše te uređaja za šumarstvo i vrtlarstvo marke Stihl.
U segmentu motocikala i skutera Unikomerc d.d. je putem svoje firme Unikomerc Automobili d.o.o. ekskluzivni zastupnik guma Dunlop za područje RH sa kojima drži veliki udio tržišta u segmentu, zahvaljujući širokoj lepezi kvalitetnog proizvoda i vrhunskoj usluzi, kako na veleprodajnoj tako i na maloprodajno-servisnoj razini.
Osim prodaje guma, tvrtka se pobrinula i za mrežu autoservisa na području Zagrebačke županije u kojima se uz kupnju navedenih proizvoda gumarske branše može izvršiti i njihova ugradnja, kontrola, servis i podešavanje podvozja vozila, izmjena ulja, kočionih elemenata, amortizera i ispušnog sustava, te razni popravci i servisi na vozilima.
Servisno Prodajni Centri: SPC Velika Gorica, Zagrebačka 115, SPC Zapruđe, Meštrovićev trg 1F, SPC Rudeš, Peščanska 135, SPC Sesvete, Zagrebačka 92, +SPC Lučko, Puškarićeva 1
Odabirom servisa Unikomerca klijenti se opredjeljuju za kvalitetnu uslugu uz ljubazno i stručno osoblje koje im stručnim savjetima i savjesnim radom na najsuvremenijoj opremi pomažu u rješavanju njihovih problema.