Novi automobili u 2025.

Veliki rast prodaje u usporedbi s 2024.: Renault u travnju prodao najviše, najprodavaniji Renault Clio

05.05.2025 u 13:43

Bionic
Reading

U proteklom je mjesecu novoregistrirano 8982 novih osobnih automobila, što je čak 1899 primjeraka više nego u istom mjesecu 2024. godine. Škoda drži prvo mjesto među markama, a Renault Clio je ukupno najprodavaniji model s 1295 komada

Nakon što smo dobili najnovije podatke o prodaji novih automobila u Hrvatskoj za mjesec travanj 2025., donosimo vam detaljniju analizu prodajnih rezultata. Zahvaljujući Promociji Plus imamo detaljne podatke o prodaji, točnije registracijama novih automobila u Hrvatskoj za 4. mjesec 2025. Generalno, travanj nam je donio osjetno bolje rezultate nego prethodni mjesec ožujak 2025. Tako je u travnju prodano čak 2717 automobila više.

Novoregistrirano je ukupno u travnju 8982 novih osobnih automobila, što je čak 1899 primjeraka više nego u istom mjesecu 2024. godine. Ukupno, na godišnjoj razini ova nam je tako godina u odnosu na isti period 2024. po prvi puta donijela rast ili 7,44 posto.

Škoda na vrhu, Renault drugi, a Volkswagen treći na listi najprodavanijih marki

Vrh ljestvice prodaje novih vozila i nakon mjeseca travnja drži Škoda koja s ukupno 3042 automobila drži 12,70 posto tržišta. Na drugom je mjestu sada Renault s 2658 vozila ili 11,10 posto tržišta. Na trećem mjestu je sada Volkswagen 2536 vozila ili 10,59 posto tržišta. Prve tri marke drže ukupno 34,39 posto udjela na tržištu novoregistriranih novih automobila u 2025-toj.

Renault Clio na prvom mjestu najprodavanijih modela, druga Škoda Octavia, a VW T-Cross na trećem mjestu

Prvi na listi najprodavanijih modela u 2025. godini je Renault Clio s 1295 komada (5,41 posto tržišta). Škoda Octavia je druga s 1268 komada (5,30 posto). Na trećem mjestu je i dalje VW T-Cross s 1120 komada (4,68 posto). Renault Captur je na četvrtom mjestu s 995 komada, a Suzuki Vitara peta na ljestvici najprodavanijih modela u 2025. s 955 prodanih primjeraka.

Gledamo li samo travanj 2025. godine, onda vidimo da je na prvom mjestu Renault Clio sa 669 prodanih primjeraka. Na drugom mjestu je Renault Captur s 553 komada, a na trećem mjestu Škoda Octavia s 477 komada. Četvrto mjesto je zauzeo Volkswagen T-Cross s 429, a peti je Dacia Duster s 347 komada registriranih u travnju.

Zanimljivo, gledamo li prema grupacijama proizvođača, Volkswagen grupacija (VW, Škoda, Audi, Seat, Cupra, Porsche) uvjerljivo drži u 2025. godini prvo mjesto s ukupno prodanih 7207 automobila ili 30,08 posto. Na drugom mjestu je Renault grupa (Renault, Dacia, Alpine) s 4304 automobila ili 17,97 posto.

Dodamo li ovome i Nissan s 302 automobila ili 1,26 posto, kao i Mitsubishi s 5 vozila ili 0,02 posto onda rezultati Alijanse Renault-Nissan-Mitsubishi čine ukupno 4611 prodanih automobila ili 19,25 posto. Na trećem mjestu je sada veliki Stellantis (Opel, Peugeot, Citroën, Fiat, Alfa Romeo, Jeep, DS Automobiles, Lancia, Dodge, Abarth, Ferrari i Maserati) s 2597 automobila ili 10,84 posto. Četvrta je grupacija Hyundai i Kia s 2180 prodanih vozila ili 9,11 posto.

Prodaja marki prema tipu goriva

U donjoj tablici možemo vidjeti preferencije hrvatskih kupaca što se tiče vrste pogonskog goriva u 2025-toj. Ukupno je u 2021. godini bilo prodano 40 različitih marki automobila, 2022. godine 50, 2023. godine 46, a 2021. godine 40. U prošloj 2024. je bilo ukupno 53 različitih marki. Sada ih nakon travnja ima ukupno 48.

Ne ulazeći u pojedinu marku, a rezultati su posve jasni za svaku od marki na našem tržištu, nakon travnja dominiraju i dalje Otto automobili ili kolokvijalno govoreći, automobili na benzin sa 11.026 komada ili 46,0 posto ukupnog tržišta prodanih novih automobila. Uzmemo li cijelu prethodnu 2024. ih je bilo 30.535 komada ili 47,9 posto, a u 2023. benzinaca je bilo 50,5 posto svih novih prodanih automobila.

Još od kolovoza 2022. su na drugom mjestu hibridni automobili. Tako je i sada nakon travnja s 9287 automobila ili 38,8 posto. U 2024-toj ih je bilo prodanih 19.263 komada ili 30,2 posto tržišta. Godine 2023. ih je bilo 24,7 posto, 2022. 20,7 posto, zatim 2021. 15,6 posto, a 2020. samo 6,9 posto. Dakle, nezaustavljivo raste broj prodanih hibrida, pa će sasvim sigurno uskoro i prestići 'čiste' benzince. Top 3 najprodavanije marke u toj kategoriji su redom: Suzuki (1879), Toyota (165) i Dacia (786).

Automobili s dizelskim motorom su na trećem mjestu s 2808 primjeraka ili 11,7 posto. U cijeloj 2024-toj ih je bilo prodano 10.685 komada ili 16,7 posto tržišta novoregistriranih novih automobila. 2023. godine, su također bili treći s 10.753 komada (19,0 posto). Godinu 2022. su isto završili na trećem mjestu s 8962 komada ili 20,3 posto. Cijele 2021. godine je postotak dizelskih automobila u ukupnom broju svih automobila bio nešto veći; 23,7 posto.

Slijede automobili čiji motori koriste ukapljeni naftni plin (UNP ili na engleskom LPG) s 532 komada ili 2,2 posto. 2024. godine ih je bilo prodano 1408 komada ili 2,2 posto, a 2023. godine je prodano 1717 komada ili 3,0 posto. U ovoj kategoriji smo na nižoj razini nego u 2022. s 1806 komada ili 4,1 posto. U 2021. godini je rezultat bio 4,4 posto, a 2020. godine je prodano ukupno 717 komada ili 2,0 posto. U 2025. listu predvodi Dacia s 475 komada, tu je još samo Renault s 57 komada (riječ je naravno o istom motoru ECO-G100 iz Alijanse). Treba reći da su ovo dvije sestrinske marke koje jedine prodaju dvogorivne motore u prvoj ugradnji, odnosno ugrađene u tvornici proizvođača. Recimo i to kako je Dacia u suradnji s Renaultom, u modelu Dacia Bigster, nedavno predstavila potpuno novi Mild hybrid-G 140, revolucionarni dvogorivni pogon koji radi u kombinaciji s blagim hibridom od 48 V. Zanima nas u koju će kategoriju, kada uskoro dođe Bigster na tržište, pripasti ovaj motor – u hibridni ili LPG?

Naknadna ugradnja plinske instalacije se u nove automobile, što je naravno legalno u ovlaštenim radionicama, ne uzima u obzir u ovoj analizi.

Potpuno električni automobili su trenutno na petom mjestu, s 294 vozila ili 1,2 posto tržišta. Tako je nakon travnja na vrhu Volkswagen s 54 vozila ili 18,37 posto ovog dijela tržišta. Na drugom mjestu je Tesla s 53 vozila ili 18,03 posto. Slijedi Hyundai s 27 vozila ili 9,18 posto. U cijeloj 2024. je prodano njih 1915 ili 3,0 posto. Podsjetimo, tada je na vrhu bila Tesla sa 601 vozilom ili 31,38 posto tržišta, slijedio je Renault sa 195 vozila ili 10,18 posto. Na trećem mjestu je završio Hyundai sa 165 komada ili 8,62 posto

U 2023. je bilo registrirano njih 1618 ili 2,9 posto. Treba spomenuti da 2023. godine nije raspisan natječaj za energetski učinkovita vozila (EV, PHEV i FCEV). Ali, isto tako treba reći i da su trgovci davali obilne popuste na čisto električne i PHEV automobile, koji su imali funkciju 'zamjenskih poticaja'. Prošle 2024. smo imali novi krug poticaja u iznosu od 15 milijuna eura, što je dosad najviši iznos otkako se dodjeljuju poticaji od strane države. Tako su rezultati u ovoj kategoriji bolji od 2023. Bez obzira na bolje rezultate u odnosu na 2023., treba reći kako se i kod nas osjeća splašnjavanje globalnog 'entuzijazma' za čisto električne automobile. Nagađa se da će ove godine biti raspisan natječaj za državne poticaje, ali za pravne osobe. No dok to ne bude i službeno objavljeno nećemo spekulirati o kolikom iznosu se radi. Mnogi kažu, rekordnim!

Treba reći i da je potpuno električnih automobila u cijeloj 2022. godini prodano 1374 primjeraka i oni su činili 3,1 posto hrvatskog tržišta prema tipu goriva. U 2021. godini je njihov udio bio 1,5 posto s 539 komada.

Recimo i to kako je u 2023. ukupno 30 proizvođača (od 46 marki) isporučilo potpuno električne automobile svojim kupcima Prošle 2024. ih je, od ukupno 53 marki, njih 33 isporučilo kupcima električne aute. Ove godine je 22 proizvođača, od njih ukupno 48 isporučio kupcima električne aute.

Prodaja prema županijama

I na kraju, prodajni rezultati prema županijama nakon travnja pokazuju kako je na prvom mjestu Grad Zagreb i Zagrebačka županija s 10.248 ili 42,79 posto. Da podsjetimo, u cijeloj 2024. je bilo prodano 27.152 ili 42,55 posto. 2023. je bilo 24.669 komada ili 43,51 posto (u 2022. 45,45 posto, a 2021. 42,96 posto) od ukupne količine prodanih osobnih automobila.

Na drugom mjestu je nakon travnja Splitsko-dalmatinska županija s 2021 komadom ili 8,44 posto. Prošle, 2024. godine je tamo bilo 5695 komada novoregistriranih novih automobila ili 8,93 posto hrvatskog tržišta (2023. su isto bili drugi s 4828 komada ili 8,52 posto, 2022. također drugi s 8,35 posto, a 2021. 7,57 posto).

Istarska županija je izbila na četvrto mjesto s 1635 komada ili 6,83 posto. Prošle godine je ovdje prodan 4001 komad ili 6,27 posto. Ova je županija 2023. završila na trećem mjestu s 4253 komada ili 7,50 posto, dok su 2022. su bili četvrti sa 6,16 posto tržišta.

Bjelovarsko-bilogorka županije je došla na 4. mjesto s 1517 komada ili 6,33 posto. Peto mjesto zauzima nakon travnja Požeško-slavonska županija s 1452 komada ili 6,06 posto.

Primorsko-goranska je pala na 6. mjesto s 1418 komada ili 5,92 posto. Podsjetimo, 2024. je ova županija završila na trećem mjestu s 4594 komada ili 7,20 posto. Dok je, 2023. ova županija završila kao četvrta s 3986 komada ili 7,03 posto hrvatskog tržišta novoregistriranih novih automobila, 2022. treći s 7,85 posto, a 2021. 7,28 posto.

Na posljednjem mjestu je Ličko-senjska županija sa 107 automobila ili 0,45 posto od ukupne količine prodanih osobnih automobila.