PREMIJERA

Mercedes predstavio novu E-klasu 'T-model': Karavan kojeg bi mnogi poželjeli imati

20.06.2023 u 18:07

Bionic
Reading

Raspon modela za lansiranje na tržište Europe: E 200, E 220 d i E 300 e. Motori s unutarnjim izgaranjem su jedinice s četiri i šest cilindara iz trenutne modularne Mercedes-Benzove obitelji motora FAME. Već pri lansiranju na tržište s modelom E 300 e, dostupan je i plug-in hibrid

Mercedes-Benz je krajem travnja predsatvio novu E-klasu u limuzinskom obliku, a sada je red došao i na njezinu karavansku verziju. Praktičan poput svog prethodnika, inteligentan i prilagodljiv kao nikada prije: nova E klasa karavan serije 214 impresionira na mnogim područjima. Dizajn se također promijenio: linija krova je dinamičnija od prethodnika, a istovremeno novi model E klase opet pogađa funkcionalnošću i volumenom prtljažnog prostora. U kombinaciji s kosim stražnjim prozorom, cjelokupni izgled je progresivan. U Europi prodaja počinje na jesen ove godine.

Kao i limuzina prije njega, karavan ne samo da nastavlja dugu povijest modela klasične E-klase, već svojim novim dizajnom također gradi most prema avangardnim trendseterima iz Mercedes-EQ obitelji električnih modela. Uravnotežene proporcije dio su izgleda klasičnog karavana. Određene su kratkim prevjesom sprijeda, dugim poklopcem motora s Powerdome kupolama, rastegnutim međuosovinskim razmakom i uravnoteženim prevjesom straga.

Mercedes-Benz E-klasa karavan: dizajn Izvor: Promo fotografije / Autor: Mercedes-Benz AG

Svojom jedinstvenom bočnom grafikom, karavan se jasno izdvaja od konkurencije. Dvije karakterne linije poznate iz limuzine stvaraju snažno rastegnutu karoseriju i daju karavanu sportski i elegantan izgled. Sofisticirana, trodimenzionalna i optimizirana do posljednjeg detalja, površinska obrada zrači elegancijom.

Crna površina poput ploče povezuje rešetku s prednjim svjetlima. Ovaj umetak u crnoj boji visokog sjaja vizualno podsjeća na modele Mercedes-EQ. Trodimenzionalna rešetka hladnjaka ima progresivan ili klasičan dizajn, ovisno o liniji opreme. Za sve linije (Avantgarde, Exclusive i AMG Line), kromirani okvir za rešetku hladnjaka osvijetljen svjetlovodima dostupan je kao opcija. Nova E-klasa karavan standardno ima LED prednja svjetla visokih performansi. DIGITAL LIGHT je dostupan kao opcija sa i bez funkcije projekcije. Sve varijante prednjih svjetala nude nepogrešiv dnevni i noćni dizajn. Kao što je tipično za marku, dnevna svjetla su u obliku obrve.

Precizno dizajnirani kromirani elementi i progresivno dizajnirana, dvodijelna stražnja svjetla karakteriziraju dizajn stražnjeg dijela. Zahvaljujući velikom otvoru, prostor za utovar može se koristiti na mnogo načina. Dizajnerski tim reinterpretirao je stražnja svjetla u smislu obrisa i unutarnjeg rada. Dizajn interijera pridonosi visokoj percipiranoj vrijednosti vozila zahvaljujući velikoj dubini detalja i djelomično animiranim funkcijama.

Povijest E-klase karavan

Od 1946. Mercedes-Benz je proizveo ukupno više od 16 milijuna vozila više srednje klase. U kolovozu 1966. u službenom prodajnom programu debitirao je Mercedes-Benz 'Universal', karavan kojeg je proizveo belgijski partner IMA na temelju verzija sa stražnjim perajima 200 D do 230 S - prvi službeni Mercedes-Benz karavan.

U travnju 1978. započela je serijska proizvodnja karavana serije 123 i započela je duga priča o uspjehu, s više od milijun proizvedenih karavana do danas. Od tada za trendseterice stoji i kratica 'T', koja zapravo sugerira turizam i transport. Od sada je karavan sa svojom bazom vjernih obožavatelja, posebno u Njemačkoj, postao nezamjenjiv, ne samo u luksuznoj klasi Mercedes-Benza. Svaka sljedeća generacija E-klase ima karavan (S 124, S 210, S 211, S 212, S 213), a od 2017. po prvi puta tu je i All-Terrain.

Jedinstvena zvjezdasta optika čini dnevni i noćni dizajn stražnjih svjetala nepogrešivim. Dva svjetlosna dijela u bočnoj stijenci i poklopcu prtljažnika vizualno su spojena. Ovo još više naglašava širinu stražnjeg dijela. Reflektori su vanjski izvori za branik. Budući da otvor prtljažnog prostora može biti posebno velik, to s jedne strane povećava uporabnu vrijednost. S druge strane, pogled straga djeluje još šire.

Još prostranije straga i uobičajena visoka razina korisnosti

U usporedbi s prethodnikom, E-klasa karavan šira je za 28 mm. Putnici na stražnjim sjedalima od ovoga imaju koristi s dodatno poboljšanim prostorom: prostor za laktove straga ima 1519 mm – 25 mm više nego prije. Međuosovinski razmak povećan je za 22 mm na 2961 mm. Kao rezultat toga, putnici straga uživaju u više prostora za koljena (84 mm; plus 9 mm) i prostora za noge (934 mm; plus 15 mm). Prtljažni prostor se može proširiti sa 615 litara na do 1830 l. U plug-in hibridnom modelu obujam utovara iznosi 460 - 1675 l, i tu je utovarni prostor ravan.

Nasloni se mogu preklopiti i preklopiti u omjeru 40:20:40. Upravlja se pomoću dva prekidača na lijevoj i desnoj strani naslona stražnjeg sjedala. Karavan ima EASY-PACK stražnja vrata kao standard. Vrata prtljažnika se zgodno otvaraju ili zatvaraju pritiskom na gumb: preko gumba na ključu za paljenje, prekidača na vozačevim vratima ili ručke za otpuštanje na vratima prtljažnika. Pokrivna zavjesa i pregradna mrežasta zavjesa (obje standardno) izvedene su iz dva dijela. Obje rolo zavjese su svaka u svojoj kaseti.

MBUX Superscreen kao vrhunac dizajna interijera

Instrumentna ploča karakterizira digitalno iskustvo u unutrašnjosti. Ako je E-klasa karavan opremljena opcijskim zaslonom za suvozača, velika staklena površina MBUX Superscreena proteže se do središnjeg zaslona. Vozačev zaslon je optički odvojen od ovoga u vozačevom vidnom polju. Modeli bez zaslona za suvozače imaju veliki ukrasni dio koji se proteže do sredine. Vizualno odvojen, središnji zaslon kao da lebdi iznad konkavne površine ovog ukrasnog elementa.

Svjetlosni pojas aktivnog ambijentalnog osvjetljenja prolazi kroz prednji dio ploče s instrumentima. U velikom luku vodi od vjetrobrana preko A-nosača do vrata. To stvara osjećaj prostranosti. Kontrolni otok koji izgleda kao da lebdi u gornjem dijelu panela vrata izgledom odgovara staklenim površinama zaslona.

Središnja konzola je dizajnirana kao homogeno tijelo i spaja se u ravnoj liniji s donjim dijelom ploče s instrumentima. S prednje strane, pretinac za odlaganje s poklopcem i držačima za čaše integriran je u trodimenzionalno oblikovanu oblogu. U stražnjem dijelu središnje konzole nalazi se mekano podstavljen naslon za ruke.

Središnja ploča vrata neprimjetno prelazi u naslon za ruku s konkavnom zaobljenošću. Njegov prednji dio dizajniran je kao metalik high-tech element. Služi kao ručka za hvatanje i povlačenje i sadrži prekidače za električne prozore. Još jedan vrhunac je plutajući kontrolni otok s otvaračem vrata i kontrolama za funkcije sjedala.

Obrisi sjedala i naslona elegantno teku iznutra prema van i, zahvaljujući slojevitom dizajnu, kao da lebde iznad baze sjedala. Vertikalni vezovi prate vanjsku konturu i otvaraju se u širinu.

  • +54
Mercedes-Benz E-klasa karavan Izvor: Promo fotografije / Autor: Mercedes-Benz AG

Plug-in hibrid bit će dostupan od samog početka

Zahvaljujući dosljednoj elektrifikaciji i inteligentnom smanjivanju veličine, nova E-klasa postavlja standarde u pogledu učinkovitosti. Motori s unutarnjim izgaranjem su jedinice s četiri i šest cilindara iz trenutne modularne Mercedes-Benzove obitelji motora FAME (Family of Modular Engines). Asortiman motora stoga daje značajan doprinos fleksibilnosti međunarodne proizvodne mreže, dok u isto vrijeme pruža elektrifikaciju temeljenu na potrebama.

Osim punjenja pomoću turbopunjača, i dizelski i benzinski motor imaju inteligentnu podršku s integriranim starter generatorom (ISG). Dakle, oni su blagi hibridi. Zahvaljujući novoj bateriji, snaga elektromotora povećana je sa 15 na 17 kW (20,4 na 23,1 KS), a okretni moment na 205 Nm. Slijedit će i drugi blagi hibridni modeli.

Već pri lansiranju na tržište s modelom E 300 e, dostupan je i plug-in hibrid. S električnom pogonskom snagom od 95 kW (129 KS) i potpuno električnim dometom do više od 100 km (WLTP), ovaj će model mnogo dana biti na cesti isključivo električni bez upotrebe benzinskog motora. Slijedit će daljnji plug-in hibridi s dizelskim motorima s unutarnjim izgaranjem.

Raspon modela za lansiranje na tržište Europe: E 200, E 220 d i E 300 e.

Benzinski motor: s mnogo inovacija u usporedbi s prethodnim jedinicama

Četverocilindrični benzinski motor (M 254) u početku je dostupan sa 150 kW (204 KS) kao E 200. Slijede daljnje razine performansi. Mercedes-Benz je u modelu M 254 objedinio sve inovacije modularne obitelji motora FAME u jednoj jedinici. To uključuje NANOSLIDE® premaz cilindra, CONICSHAPE® honanje cilindra (honiranje trube) i naknadnu obradu ispušnih plinova postavljenu izravno na motor. Vrhunski model s elektrificiranim rednim šestocilindrašem zaokružit će ponudu motora.

Dizel: trenutni stupanj razvoja

E 220 d pokreće OM 654 M, snage 145 kW (197 KS). Elektrifikacija uključuje i korištenje električnog kompresora rashladnog sredstva za klimatizacijski sustav.

OM654M u E 220 d ima kompresor jednostupanjskog turbopunjača na ispušne plinove s promjenjivom geometrijom turbine i valjkastim ležajevima optimiziranim trenjem. Turbopunjač je podešen tako da motor brzo reagira i skladno razvija svoju snagu. Četverocilindrični dizel također je najsuvremeniji kada je u pitanju naknadni tretman ispušnih plinova. Njegove komponente uključuju:

  • blisko spojeni katalizator za pohranu NOx za smanjenje dušikovih oksida
  • DPF (filtar dizelskih čestica s posebnim premazom koji također smanjuje količinu dušikovih oksida)
  • SCR katalizator (selektivna katalitička redukcija; s odmjerenom ubrizganom količinom AdBlue®) kao i
  • dodatni SCR katalizator u podvozju vozila s zasebno odmjerenom ubrizganom količinom AdBlue®.

Snažnija verzija sa šestocilindričnim motorom također će uslijediti u dizelskoj ponudi.

Mercedes-Benz E-klasa karavan: u vožnji Izvor: Promo fotografije / Autor: Mercedes-Benz AG

Stražnja osovina sa zračnim oprugama kao standard, AIRMATIC dostupan kao opcija

Precizno vođenje prednjih kotača na četiri karike igra glavnu ulogu u agilnom upravljanju novom E-klasom karavan. Na stražnjoj osovini, višestruka konstrukcija s petostrukim konceptom osigurava dobru kontrolu kotača i stabilnu ravnocrtnu stabilnost. Na prednjoj osovini, opruge i amortizeri spojeni su u opružni podupirač i nisu uključeni u zadatke kontrole kotača, tako da ovjes reagira odgovarajuće osjetljivo. Podokvir (sprijeda) i nosač osovine (straga) izoliraju šasiju i karoseriju od vibracija i buke. Blagi hibridni modeli standardno su opremljeni šasijom s čeličnim oprugama AGILITY CONTROL sa selektivnim sustavom prigušenja i stražnjom osovinom sa zračnim oprugama.

Nova E-klasa opcijski je dostupna s potpuno potpornim AIRMATIC ovjesom sa zračnim oprugama sa kontinuirano podesivim prigušenjem ADS+. AIRMATIC s mijehom zračne opruge i prilagodljivim ADS+ prigušivačima reagira posebno osjetljivo. Sveobuhvatna kontrola razine dio je AIRMATIC-a. Održava razmak od tla konstantnim bez obzira na opterećenje automobila, ali također vrši promjene ako je potrebno.

Impresivno iskustvo zabave

Glazba, igrice i streaming sadržaja mogu se doživjeti gotovo svim osjetilima u E-klasi karavan. Digitalne inovacije u unutrašnjosti čine E-klasu inteligentnijom i ona doseže novu dimenziju personalizacije i interakcije. Istodobno, njihovu elektroničku arhitekturu više određuje softver, a manje hardver.

Računalne funkcije prethodno odvojenih domena odvijaju se u jednoj računskoj jedinici. Zasloni i infotainment sustav MBUX tako dijele novo, vrlo snažno središnje računalo vozila. Ova vrsta umrežavanja povećava izvedbu i brzinu protoka podataka.

Paket za zabavu (MBUX Entertainment Plus) bit će dostupan za novu E-klasu karavan. Uključuje usluge Mercedes me connect i podatkovni paket treće strane. Ovisno o tržištu, komunikacijski modul s 5G koristi se kao tehnologija prijenosa. Značajno veće brzine prijenosa podataka moguće su uz 5G standard mobilne komunikacije nego uz LTE/UMTS.

Digitalni ključ automobila sada je dostupan za iPhone i Apple Watch

E-klasa karavan može se pokrenuti i zaključati digitalnim ključem vozila, jednostavnim nošenjem kompatibilnog krajnjeg uređaja s vozačem. Također je moguće dijeljenje ključeva: članovi obitelji ili prijatelji mogu se digitalno pozvati da koriste model E klase T. Vlasnik vozila može dodijeliti različita prava: ili samo pristup vozilu ili se može dodijeliti i vožnja njime. Vozilo može prepoznati više korisnika istovremeno, a digitalni ključ vozila može se dijeliti s do 16 osoba. Na tržištima gdje su dostupne usluge Mercedes me connect, predinstalacija za digitalni ključ vozila dio je komfornog paketa KEYLESS-GO. Ova kombinacija opreme dostupna je u novoj E-klasi karavan od premium paketa naviše.

Glazba postaje vidljiva: vizualizacija zvuka

Uz novu aktivnu ambijentalnu rasvjetu s vizualizacijom zvuka, putnici u novom modelu E klase T mogu doživjeti glazbu s tri osjetila: glazbene komade i zvukove iz filmova ili aplikacija mogu čuti (po želji s tehnologijom Dolby Atmos®), osjetiti (koristeći pretvarač strukturne buke opcijskih Burmester® 4D surround zvučnih sustava), a nedavno i 'see'. Vizualizacija se odvija na svjetlosnoj traci aktivne ambijentalne rasvjete (dodatna oprema). Ovo je po prvi put univerzalno u E-klasi. Brze sekvence otkucaja mogu, na primjer, uzrokovati brze promjene svjetla, a tečni ritmovi mogu stvoriti lagana raspoloženja koja se glatko pretapaju jedno u drugo.

Uglavnom, iskustvo zabave za putnika je impresivno. Oni mogu gledati dinamički sadržaj, kao što je TV ili video streaming, na svom dodatnom zaslonu, čak i kada osoba za volanom gleda u njih. Budući da je zaslon promjenjiv. Dodatno razvijena funkcija zaštite privatnosti temeljena na kameri automatski smanjuje svoju svjetlinu i tako smanjuje rizik od ometanja vozača.

Nove aplikacije trećih strana te selfie i video kamera

Softverski stručnjaci u Mercedes-Benzu razvili su novi sloj kompatibilnosti koji omogućuje instalaciju aplikacija trećih strana. Prilikom izlaska na tržište E-klase karavan, sljedeće aplikacije bit će dostupne na središnjem zaslonu: platforma za zabavu 'TikTok', igrica 'Angry Birds', aplikacija za suradnju 'Webex' i 'Zoom' office aplikacija kao i preglednik 'Vivaldi' i podcast aplikacija 'Pocket Casts'. Osim toga, zabavni portal ZYNC na središnjem i putničkom zaslonu (opcija) nudi streaming videa, sadržaj na zahtjev, interaktivna iskustva, lokalne video programe, sport, vijesti, igre i još mnogo toga putem jednog korisničkog sučelja.

Novost je i selfie i video kamera (dio dodatnog MBUX Superscreena) na vrhu ploče s instrumentima. Kada vozilo miruje, vozač može sudjelovati u internetskim konferencijama putem npr. 'Webexa' s video slikom i snimati osobne fotografije i videozapise.

MBUX je također lakši za korištenje. Uz funkciju 'Just Talk', inteligentna glasovna kontrola sada se može aktivirati i bez ključne riječi 'Hey Mercedes'. Kada je funkcija aktivirana, na zaslonu se pojavljuje crveni simbol mikrofona. Tada je vozilo spremno i čeka naredbe.

Više udobnosti u svakodnevnoj vožnji: rutine

Mercedes-Benz radi na automobilu koristeći umjetnu inteligenciju (AI) kako bi naučio koje sustave udobnosti vozač stalno koristi. Pod istim okvirnim uvjetima, AI bi trebao automatizirati takve funkcije. Rezultat je personalizirana automatizacija. Mercedes-Benz za ovu inovaciju, koja je već dobro odmakla u razvoju, koristi izraz 'rutina'.

Na početku nove E-klase karavan kupci mogu koristiti predloške iz standardnih rutina. Također imaju mogućnost kreiranja vlastitih rutina. Stanari mogu međusobno povezati nekoliko funkcija i stanja. Na primjer, 'uključite grijana sjedala i postavite ambijentalno osvjetljenje na toplo narančasto kada je unutrašnja temperatura ispod dvanaest stupnjeva Celzijusa'.

Više dobrobiti: ENERGIZIRANJE UDOBNOSTI i THERMOTRONIC s digitalnom kontrolom ventilacije (oba opcija)

Umirujući zvukovi, mobilizirajuća masaža, aktivirajuća svjetlost – s raznolikim programima ENERGIZING COMFORT i individualnim preporukama ENERGIZING COACCH-a, Mercedes-Benz nudi opsežan wellness program. Dvije inovacije debitiraju s novom generacijom E-klase: program protiv mučnine tvrtke ENERGIZING COMFORT može pomoći pogođenim putnicima da ublaže simptome. Srednjoročno je planirana funkcija bio-povratne sprege za ENERGIZING COACCH. ona može smanjiti stres vježbama disanja.

Uz THERMOTRONIC automatsku kontrolu klime (dodatna oprema), Digital Vent Control poboljšava iskustvo udobnosti. Ovo automatski prilagođava prednje ventilacijske otvore prema željenom scenariju ventilacije. To se može učiniti na temelju sjedala, primjerice, putem korisničkog profila. Međutim, mlaznice se također mogu poravnati ručno kao i obično.

Brojni sustavi pomoći u vožnji, od kojih su neki dodatno razvijeni

Standardna oprema E-klase Karavan sa sustavima pomoći u vožnji uključuje Active Distance Assist DISTRONIC, ATTENTION ASSIST, Active Brake Assist, Active Lane Keeping Assist, Parking Package s kamerom za vožnju unatrag i Speed ​​​​Limit Assist. Status i aktivnost sustava pomoći vozaču prikazani su preko cijelog zaslona na vozačevom zaslonu.

Driving Assistance Package Plus također je dostupan kao dodatna oprema, primjerice kao dio paketa Premium. Komponente uključuju Active Steering Assist, koji pruža potporu pri praćenju trake. Kao što je ranije bio slučaj na autocesti, E-klasa se sada može automatski ponovno pokrenuti u gradskom prometu i na seoskim cestama nakon dugog zastoja. Još jedna nova značajka: ako Active Steering Assist više nije dostupan jer se oznake voznih traka ne mogu jasno identificirati, on to signalizira vozaču vibriranjem kola upravljača.

Sofisticirani koncept karoserije i sigurnosni sustavi prilagođeni njemu

Sigurnosni koncept E-klase karavan temelji se na karoseriji s posebno krutom putničkom kabinom i strukturama protiv sudara koje se mogu deformirati na ciljani način. Sigurnosni sustavi, npr. sigurnosni pojasevi i zračni jastuci, posebno su prilagođeni tome. U slučaju nesreće, oni se mogu aktivirati na način da njihov zaštitni učinak za putnike bude prilagođen situaciji.

Uz zračne jastuke za vozača i suvozača, jastuk za koljena na strani vozača također je dio standardne opreme. Može zaštititi noge od kontakta sa stupom upravljača ili instrument pločom u teškom frontalnom sudaru. Standardne vreće za prozore mogu smanjiti rizik od ozljeda glave. U slučaju ozbiljnog bočnog sudara, prozorski jastuk poput zavjese prekriva prednje i stražnje bočne prozore na strani sudara od A do C stupova. Ako se detektira prevrtanje, prozorski jastuci se mogu aktivirati s obje strane. Osim sustava za zaštitu glave, bočni zračni jastuci također mogu zaštititi područje prsnog koša u slučaju ozbiljnog bočnog sudara – kao posebna oprema i na vanjskim stražnjim sjedalima.

Vozila su također opremljena središnjim zračnim jastukom specifičnim za zemlju. Pirotehnički zatezači pojaseva i limitatori sile dio su standardne opreme na svim vanjskim sjedalima, kao i podešavanje visine pojaseva.

Materijali koji štede resurse

Brojne komponente karavana E-klase izrađene su od omjera materijala koji štede resurse (reciklati i obnovljive sirovine). Za osnovno sjedalo korištena je presvlaka od neobojane vune alpake u kombinaciji s reciklatom. Po prvi put, certificirane, reciklirane sirovine koriste se u pjeni sjedala prema 'pristupu ravnoteže mase'. Oni imaju ista svojstva kao i sirovine napravljene od nafte. Na taj način se može smanjiti potreba za fosilnim resursima, a kvaliteta proizvoda ostati ista.

Bilanca CO₂-neutralne proizvodnje u tvornici Sindelfingen

Od 2022. Mercedes-Benz proizvodi na CO₂-neutralnoj osnovi u svim svojim pogonima diljem svijeta. Eksterno kupljena električna energija dolazi isključivo iz obnovljivih izvora energije i stoga je bez CO₂. Osim toga, tvrtka ima za cilj povećati proizvodnju obnovljive energije na svojim lokacijama. Do kraja 2024. ulagat će se u daljnje proširenje fotonapona na cijeloj lokaciji u Sindelfingenu. Poduzeće u Sindelfingenu također se fokusira na stalno smanjenje potrošnje vode i stvaranja otpada.