ZAVRŠETAK JEDNE ERE

[FOTO] Približava se kraj motora s unutarnjim izgaranjem; Pogledajte tko je sve najavio oproštaj od klasičnih motora

07.07.2021 u 16:17

Bionic
Reading

Ono što je donedavno bilo nezamislivo sada postaje stvarnost: sve više proizvođača automobila otkriva datume oproštaja od motora s unutarnjim izgaranjem

Bile su to dvije eksplozivne najave: Audi je krajem lipnja najavio datum oproštaja od motora s unutarnjim izgaranjem, a nekoliko dana kasnije slijedila je i matična tvrtka Volkswagen. I svima je moralo biti jasno da se era benzina i dizela neizbježno bliži kraju. Pogledajte zanimljivu analizu uglednog njemačkog automobilskog portala Automobilwoche.

Labuđi pjev za motore s unutarnjim izgaranjem je intoniran

'2025. na tržište ćemo donijeti posljednji novi model s motorom s unutarnjim izgaranjem', rekao je izvršni direktor Audija Markus Duesmann, zakotrljavši kamen nizbrdo. Nakon toga Bavarci žele predstaviti samo čisto električne automobile i, ovisno o situaciji na tržištu, dopuštaju postupno ukidanje posljednjeg motora s unutarnjim izgaranjem najkasnije do 2033. godine.

Nešto kasnije, direktor prodaje VW-a Klaus Zellmer također je u intervjuu donio odluku: 'U Europi ćemo napustiti posao s vozilima s izgaranjem između 2033. i 2035.', rekao je za 'Münchner Merkur'. Oba njemačka brenda pridružuju se oproštajnom zboru koji dobiva sve više glasova.

Najglasniji je od njih General Motors, jer jedan od najvećih svjetskih proizvođača više neće prodavati automobile s lokalnim emisijama od 2035. nadalje. Nedavno je i Fiat odlučio postupno prijeći na čisto električni portfelj od 2025. do 2030. godine. Honda ne želi nuditi više motore s unutarnjim izgaranjem od 2040. godine - čak ni hibride, kako tvrtka najavljuje.

Od 2025. svi Jaguari isključivo električni

Prema švedskom proizvođaču, čisto električno doba započet će u Volvu 2030. U Jaguaru će oproštaj započeti pet godina ranije. 'Od 2025. svi će naši automobili biti isključivo električni', rekao je na proljeće šef tvrtke Thierry Bolloré i sada je konkretizirao za engleske medije da samo I-Pace iz trenutne ponude ima budućnost. Svi ostali SUV-ovi, sportski automobil F-Type i limuzine od XE do XJ bili bi ukinuti i zamijenjeni novim konceptima.

Koliko god se ovi planovi čine ambicioznima, postoji prvi primjer da promjena može uspjeti: Prema vlastitim izjavama, Smart je prva marka koja je prije dvije godine stavila motor s unutarnjim izgaranjem u muzej i od tada je posve električna.

Što točno znači oprostiti se od motora s unutarnjim izgaranjem?

Uz sve ove najave izlaska, vrijedi baciti pogled na sitno tiskana slova: jer oproštaj često nije niti konačan ni sveobuhvatan. Primjerice, Audi planira nastaviti s razvojem i proizvodnjom motora s unutarnjim izgaranjem za Kinu i nakon 2025. godine. VW također želi uzeti više vremena u inozemstvu.

U SAD-u i Kini izlaz će se dogoditi nešto kasnije, prema intervjuu s direktorom prodaje Zellmerom. A trebat će 'još malo vremena' i u Južnoj Americi i Africi.

Ne slažu se svi proizvođači s opraštanjem od motora s unutarnjim izgaranjem. Primjerice, Porsche kaže da se želi što dulje držati motora s izgaranjem, barem za kultni sportski automobil 911. Ne samo zbog toga, proizvođač sudjeluje u razvoju takozvanih e-goriva. Proizvedena sintetički, u konvencionalnim motorima mogu neutralno sagorijevati CO₂ i tako dugoročno spasiti benzinski motor.

Neki se oslanjaju na tehnološku otvorenost

A Johann Kistler, voditelj projekta električnog BMW-a iX u kojeg jako vjeruju, zaklinje se otvorenošću prema tehnologiji i dugim vijekom trajanja benzinaca i dizelaša: 'Čak i ako bismo za nekoliko godina trebali prodati 50 posto elektrificiranih vozila, ostaje 50 posto kupaca, do kojih ne možemo doći električnim vozilima', rekao je inženjer tijekom obilaska pogona u Dingolfingu s novinarima.

U ovoj najvećoj tvornici BMW grupe sve se varijante pogona rade fleksibilno na jednoj proizvodnoj traci, od modela iX, serije 5, 7 i 8, od dizela do V8 i plug-in hibrida do elektromotora. 'To je pametan odgovor na pitanja ovog vremena', rekao je Kistler i kategorički odbacio izlazne scenarije.

Može li infrastruktura za punjenje pratiti?

Albert Biermann ne želi vjerovati samo u pogon baterije. Iako je, kao šef razvoja u Hyundaiju i Kiji, odgovoran za jedan od najambicioznijih programa elektrifikacije u industriji. Činjenicu da se, unatoč nekoliko desetaka novih e-automobila, drži gorivne ćelije kao alternative bateriji u automobilima, prije svega sumnjama u infrastrukturu.

'U sljedećih pet do deset godina u pojedinim zemljama nećemo imati dovoljno punionica za opskrbu svih električnih automobila koji su sada najavljeni bez značajnih vremena čekanja'.

Poticaji kupcima kako bi se povećalo prihvaćanje

Biermann stavlja sol na ranu koju moraju zaliječiti drugi: 'Iako će automobilska industrija svojim novim e-modelima postići pun kapacitet i uskoro će zadovoljii sve potrebe, nedostaju mi ​​inicijative iz politike i energetike', kaže savjetnik za strategiju Andreas Radics iz tvrtke Berylls iz Münchena. Postoji problem širenja mreže za punjenje i udjela obnovljivih izvora energije u mješavini energije.

Iz primjera Norveške utvrđuje koliko su male pogodnosti poput uspješnog parkiranja ili oslobađanja od tunelarina ili cestarina važne za uspjeh e-mobilnosti. 'Ovdje treba učiniti više kako bi se dodatno povećalo prihvaćanje.'