Udruga poslodavaca u zdravstvu ocijenila je u srijedu nevjerodostojnim i populističkim istraživanje Hrvatske liječničke komore u kojem su liječnici ocjenjivali upravljanje bolnicama i radne uvjete, jer može građane dovesti do pogrešnih zaključaka o kvaliteti zdravstvene zaštite
HLK u utorak je predstavio drugi val istraživanja "Studija hrvatskog liječništva 2024." u kojem je krajem 2024. godine 4356 bolničkih liječnika ocjenjivalo upravljanje i uvjete rada u općim i specijalnim bolnicama u Hrvatskoj.
Prema ocjenama liječnika u tom istraživanju, Specijalna bolnica za ortopediju Biograd na Moru je bolnica s najkvalitetnijim upravljanjem i najboljim uvjetima rada u Hrvatskoj, a na drugom i trećem mjestu po kvaliteti upravljanja nalaze se požeška Opća županijska bolnica i lovranska Klinika za ortopediju. Po uvjetima rada na drugom i trećem mjestu liječnici su rangirali dvije zagrebačke klinike - Kliniku za dječje bolesti i Kliniku za psihijatriju Vrapče.
UPUZ-HR je priopćio kako smatra da su takve rang-liste nevjerodostojne i populističke, da mogu dovesti građane do pogrešnih zaključaka o kvaliteti zdravstvene skrbi u pojedinim ustanovama, pa čak i regijama, te se time izravno nanosi šteta cjelokupnom sustavu.
Ističe da bolnice i druge zdravstvene ustanove postoje kako bi pružale zdravstvene usluge građanima, a ne radi zadovoljavanja interesa pojedinih skupina zaposlenika. Također naglašava da praćenje kvalitete zdravstvene zaštite mora biti temeljeno na zadovoljstvu pacijenata, uključivati i management zdravstvenih ustanova, te se temeljiti na relevantnim pokazateljima poput ishoda liječenja i zadovoljstva korisnika usluga.
"HLK-ova anketa u potpunosti zanemaruje te kriterije - zaobilazi ključne indikatore i potpuno isključuje pacijente”, navodi UPUZ-HR.
Smatra kako se jednostranim pristupom neopravdano diskreditiraju pojedine zdravstvene ustanove i njihovi ravnatelji, daje pogrešna slika kvalitete i dostupnosti zdravstvenih usluga u pojedinim zdravstvenim ustanovama, te zbunjuje javnost, a dugoročno šteti cijelom zdravstvenom sustavu.
Stoga poziva da se svaka institucija bavi svojim dijelom posla, te da se fokus sviju preusmjeri na transparentno praćenje stvarnih ishoda liječenja i razine zadovoljstva pacijenata.