AMERIČKI TURISTI O NAMA

'U Hrvatskoj svi govore engleski'

19.05.2014 u 07:00

Bionic
Reading

Ovih je dana objavljen statistički izvještaj o posjetima i noćenjima turista u Hrvatskoj za travanj koji nam ponovo sugerira da je naša zemlja istinska turistička hit-destinacija. Porast je opet dvoznamenkast, 17 posto više nego lani. Najbolji rezultati zabilježeni su u Splitsko-dalmatinskoj i Istarskoj županiji

Zanimalo nas je što o Hrvatskoj misle gosti i na osnovi čega su se odlučili na turističko putovanje u našu zemlju. Naši sugovornici danas je američki par umirovljenika koji su odlučili dva tjedna odmora provesti kod nas.

Jean i Sam
dolaze iz Denvera, glavnog grada države Colorado. Oni su nam zanimljivi kao sugovornici zbog činjenice da su otvoreni, poštuju domaćine i dolaze s područja u kojem je turizam isto tako važan dio ekonomije i izvor prihoda.

Colorado je centar zimskog turizma na američkom kontinentu s brojnim  skijalištima, uključujući poznati mondeni Aspen. Prva stvar koju su nam američki gosti komentirali je ljubaznost na koju su naišli na svakom koraku prvih desetak dana boravka u Hrvatskoj. 'U vašoj zemlji svi govore engleski, to je nevjerojatno. I to odlično govore jezik. Mi smo svugdje putovali po svijetu i nigdje nismo sreli nešto slično. Pritom mislim ne samo na osoblje u hotelima, vodiče ili konobare. U bilo kojoj prodavaonici ili benzinskoj pumpi u Zagrebu ili Splitu smo čuli savršen engleski jezik', oduševljeno je naglasila Jean.

Odmor u Hrvatskoj počeo im je dvodnevnim boravkom u Zagrebu, nakon toga su otputovali u Rovinj i na Plitvice, a sreli smo se i razgovarali u Trogiru. Još će boraviti dva dana u Splitu, a odmor završavaju trodnevnim boravkom u Dubrovniku. Po Hrvatskoj su putovali unajmljenim osobnim automobilom. Sam je izrazio divljenje raznolikošću krajolika.

U samo sat-dva vožnje od sjevera prema jugu, krajolik i priroda se potpuno promijeni nekoliko puta' rekao nam je Sam.

Putovali su uglavnom sporednim cestama da bolje upoznaju zemlju i prirodu, ali dio puta su prošli i autocestom. Jean je primijetila da je A1 izvanredan autoput, ali je pronicljivo izrazila sumnju u isplativost investicije.

Vjerojatno je cesta isplativa za turizam, pitam se je li vaša zemlja imala možda druge prioritete za investiranje. Ovakav autoput je sigurno bio skup', komentirala je američka umirovljenica.


Sam i Jean za Hrvatsku kao moguće mjesto odmora čuli su od prijatelja koji su prije njih posjetili našu zemlju. Po njihovu mišljenju, usmena predaja i zadovoljni gosti su najbolja reklama. To je izjava koja zvuči gotovo kao marketinški slogan, ali je u biti vrlo istinita. 'Hrvatska je trenutačno hit-destinacija u SAD-u i uskoro možete očekivati još više američkih gostiju', uvjereni su naši sugovornici.

Zanimljivo je da naše gradove smatraju vrlo čistim, urednim i njegovanim. Zanimalo ih je tko skrbi o redu i čistoći pa smo im objasnili naš komunalni sustav. Ono što im je neugodno iznenađenje goleme su neobrađene poljoprivredne površine. To su primijetili zbog toga što se u slobodno vrijeme bave društvenim aktivizmom u Coloradu. Tamo skoro svi sudjeluju kao dioničari u održavanju i oživljavanju malih poljoprivrednih imanja. Taj zanimljivi projekt se zove CSA (communitiy-supported agriculture).

Raspitivali su se i o nacionalnim i seksualnim manjinama i njihovom položaju u većim gradovima i manjim sredinama. Najviše ih je zaprepastilo saznanje da se crkva u Hrvatskoj financira iz proračuna. Mada sami pripadaju protestantskoj zajednici, to smatraju nespojivim sa sekularnim društvom i demokracijom.
No na kraju nas je iznenadilo njihovo oduševljenje tiramolima u Splitu i Trogiru.

'Kod nas postoje zajednice i čitavi kvartovi u kojima nekakvo stanarsko vijeće određuje što se smije ili ne smije držati ispred kuće, pa tako imate odredbe da se ne smije vješati rublje u dvorištima ili držati bicikl ispred kuće', informirali su nas.

Sada je bio naš red da se malo iznenadimo. Istaknuli su, recimo i da su posebno zadovoljni gastronomskom ponudom, ali ne i brzinom usluge u restoranima. No to je već konceptualno pitanje odnosa prema vremenu i hrani i ona fina razlika između fast-fooda i slow-fooda.

Što o nama misle stranci koji su se spletom okolnosti nastanili u Hrvatskoj, pročitajte u našem serijalu LIJEPA NAŠA VAŠA.