IZBJEGNITE DEPRESIJU

Nemojte se družiti s ljudima s kojima vam nije ugodno!

  • Autor: Ivana Barišić
  • Zadnja izmjena 18.01.2017 20:03
  • Objavljeno 18.12.2016 u 08:30
blagdanska depresija

blagdanska depresija

Izvor: Profimedia / Autor: montaža: I.E.M.

'Uspori. Diši. Osjeti tijelo', najjednostavnije savjetuje terapeut Dane Cvijanović kako se pred kraj jedne i početak nove godine suočiti s 'blagdanskim ludilom', stresom i depresijom. Ovaj član Virtualnog ženskog poduzetničkog centra jedan je od petero certificiranih ljudi u Hrvatskoj za provođenje TRE (Tension and Trauma Release Exercise) programa. Riječ je o vježbama koje služe za otpuštanje stresa i napetosti iz tijela koje je osmislio David Barcelli, stručnjak za traumu koji ih već više od dva desetljeća primjenjuje na područjima pogođenim ratom i prirodnim katastrofama poput tsunamija, poplava, potresa

'Mogao bih biti Grinch i reći da nam sve što doživljavamo i što prolazimo pod utjecajem 'blagdanskog ludila potrošnje' ne treba ili ići 'linijom manjeg otpora' i tvrditi da nam je ovakav mentalitet nametnut od strane potrošačkog društva. No moramo biti svjesni kako sami, prešutno i bez puno promišljanja, pristajemo biti dio njega', objašnjava Cvijanović.

Tijekom prosinca čovjek radi sve suprotno od onoga što priroda čini jer ona zimi hibernira, odnosno miruje.

Većinu godine hiberniramo

'Kod nas se taj ciklus malo preokrenuo, pa većina ljudi kroz veći dio godine hibernira i preživljava, osim iznimke od dva tjedna godišnjeg odmora u ljetnim mjesecima. Što god radili, vjerujem kako želimo doći do dobrog osjećaja i zadovoljiti stvarne ljudske potrebe. No, na žalost, to ponekad radimo na iskrivljene i destruktivne načine', nastavlja ovaj terapeut.

Sumanuta trka za poklonima, kaže on, daje nam osjećaj da smo živi i pripadamo grupi ljudi poput nas. I dok s nestrpljenjem iščekujemo blagdane, susrete s dragim i bliskim ljudima, s druge smo manje izloženi suncu, boravku na otvorenom, velikim temperaturnim razlikama između vanjskog i unutarnjeg prostora, više je umjetnog svjetla i zraka.

'Tome možemo dodati veće gužve u prometu, ali i hrpe 'nabrijanih' ljudi jer nisu svi pozitivni. Anksiozni smo i opterećeni pitanjem hoćemo li pronaći pravi poklon koji će se svidjeti osobi, trošimo veće količine novca nego što si ga možemo priuštiti. Sami si gomilamo obveze pripremanjem kompleksnih večera uz tri stotine vrsta kolača i umjetna druženja s ljudima koji nam nisu dragi. Susrećemo se sa zajedljivim komentarima ukućana i prijatelja o nagomilanom višku kilograma, udaji ili ženidbi, djeci. Sve je to dio blagdanskog negativnog stresa i frustracije', analizira Cvijanović.

Terapeut Cvijanović nudi nekoliko korisnih trikova za izbjeći blagdansko ludilo

Terapeut Cvijanović nudi nekoliko korisnih trikova za izbjeći blagdansko ludilo

Izvor: Licencirane fotografije / Autor: Privatni album

Napravite pozitivan zaokret

Zbog toga nam je potreban pozitivan zaokret kako bismo bili mirni, zadovoljni i sretni. Hrabro i iskreno, sugerira on, treba odustati od neugodnih blagdanskih druženja i baviti se onim što nas čini zadovoljnim. A kada su u pitanju pokloni?

'Ako smo 'OK' sa sobom, nećemo se time razočarati bez obzira na to jesmo li dobili ili 'krivo' poklonili', nastavlja on.

Kako bi se razočaranja izbjegla, sugerira Cvijanović, može se zajedno otići u kupovinu ili otvoreno pitati osobu što želi ili nekoga tko je dobro poznaje, što bi htjela. Iako se time gubi faktor iznenađenja, smanjuje se onaj razočaranja.

Imperativ je zadržati 'zdrav mentalni stav'

'U blagdanskoj ludnici svakako je imperativ zadržati 'zdrav mentalni stav', izbjeći stres ili ga minimalizirati, raditi na sebi da ne budemo dio potrošačkog ludila. Čarobnog štapića za to nema. Zbog toga svatko za sebe mora vidjeti kako će se nositi s 'ludilom'. Treba se spustiti 'dublje' u osjećaje i u tijelo te se zapitati: 'Kako se osjećam dok trčim kroz shopping centar? Kako moje tijelo reagira, ako se družim s ljudima s kojima mi se ne druži? Odgovori su u nama, ako smo voljni usporiti i obratiti pažnju na ono što nam poručuje. Nekom će pomoći meditacija, sport, ples, šetnja, masaža, druženje s ljudima koji nam odgovaraju. Za mene sve od navedenog radi. Za vas?', pita Cvijanović.

Pratite nas na društvenim mrežama:

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!