TAKSIJEM NA OČEVID

Nema više 'otrat' rodbinu na selo službenim autom!

Bionic
Reading

Odlukom ministra unutarnjih poslova Tomislava Karamarka veliki dio policijskih načelnika i zapovjednika je od 31. srpnja ostao bez mogućnosti korištenja službenog vozila nakon radnog vremena

SPLIT - Tako nakon ove odluke u PU splitsko-dalmatinskoj, drugoj upravi po veličini u Hrvatskoj, koja 'pokriva' oko petsto tisuća ljudi, jedino načelnik Uprave Ivan Merćep ima pravo na korištenje službenog vozila 24 sata dnevno, piše Slobodna Dalmacija.

Pitanja bez odgovora

Iz PZAuta nisu pokazali nimalo želje za bilo kakvom vrstom suradnje. Sanja Stanić, zadužena za kontakte s javnošću, nije odgovorila napitanja: koliko dugo traje poslovni odnos PZAuta i MUP-a, koliko je to dosad stajalo državni proračun, nakonkoliko godina ili prijeđenih kilometara se vozila vraćaju, košta lileasing MUP pet milijuna kuna godišnje, je li istina da ove godine MUPuzima novih 828 vozila od PZ Auta koje će platiti 105 milijuna kuna...

Dok MUP ove godine nabavlja 628 novih vozila vrijednih oko 105 milijuna kuna, dotle se uvode ovakve drastične mjere štednje.

Dakle, štedi se na gorivu, ali ne i na novim automobilima koje, kao i svake godine, MUP uzima na leasing od PZ Auta iz Velike Gorice i čiji leasing, kako je rekao Dubravko Novak iz Ureda ravnatelja policije, MUP plaća oko pet milijuna kuna godišnje.

Koliko će se uštedjeti kada službena vozila ostanu ispred policijskih postaja i uprava te koliko je do sada takvih vozila bilo ispred privatnih garaža izvan radnog vremena, nitko nam iz Ravnateljstva policije nije mogao reći, ističući da je riječ o klasificiranim podacima.

Iz Ureda glasnogovornika Ravnateljstva Krunoslava Borovca stigao je odgovor: 'Ministar Karamarko je donio Odluku o korištenju službenih osobnih automobila. Tom odlukom točno je propisano tko ima pravo na korištenje osobnih automobila MUP-a 24 sata dnevno, ali i na korištenje osobnih automobila kada za to postoje opravdani razlozi.'

'Primjenom mjera iz Odluke neće se smanjiti učinkovitost i operativnost policije, ali će se njome postići materijalne uštede', dodaje se u odgovoru. Prevedeno u splitske okvire, ta priča otprilike izgleda ovako: Slobodna u PU neslužbeno doznaje da je devetero ljudi imalo na raspolaganju službene automobile marke Škoda Octavia 1,9 TDI 24 sata na dan.

‘Neće vozat rodbinu po gradu’

'Mnoginačelnici koji su imali običaj voziti rodbinu u državnim vozilima i o državnomtrošku, a subotu i nedjelju u njima 'otrat' na selo, sada suhendikepirani i jedino će oni biti pogođeni restrikcijom', rekao nam jepobornik ove odluke, inače i sam načelnik, kojeg restrikcija nijepogodila jer ili ne izlazi na očevide ili živi blizu radnog mjesta.

Provođenjem u cijelosti odluke ministra Karamarka, bez službenih vozila nakon 17 sati ostaju zamjenik načelnika PU SD Ante Gudelj, načelnik Sektora krim-policije Ante Matković, načelnik Odjela općeg kriminaliteta Neno Gudelj, načelnik Odjela kriminaliteta droga Ivo Labrović, načelnik podružnice hrvatskog FBI-a za Dalmaciju Petar Bradarić Šljujo

Iz PU izvještavaju da se vozila vraćaju dobavljaču nakon tri do pet godina što su bila kod njih u statusu leasinga. Leasing se ionako plaća, vozili policajci automobile ili ne.

'Sada će načelnici koji privatno nemaju automobile na kasne poslijepodnevne i večernje očevide dolaziti s najmanje pola sata zakašnjenja ili, ako im se bude jako žurilo, mogu uzeti taksi, a ako situacija nije kritična mogu doputovati i autobusom', rekao nam je jedan od načelnika koji su nedavno otišli u mirovinu, pa mogu biti ležerni u izjavama.

'A da ne govorimo da više policijskim automobilom načelnici neće moći iznenada i bez najave u svako doba noći kontrolirati svoje ljude na terenu, što je posebno bitno za Odjel kriminaliteta droga i slične službe', razmišlja jedan djelatnik.