SLUČAJ PELJEŠKI MOST

'Neće Hrvatska graditi cestu BiH!'

19.08.2013 u 14:25

Bionic
Reading

'Neće Hrvatska graditi cestu Bosni i Hercegovini', kazala je glasnogovornica Ministarstva pomorstva, prometa i infrastrukture Renata Ivanović komentirajući izjavu Damira Hadžića, ministra prometa i komunikacija koji je za Dnevni Avaz rekao da se Pelješki most neće graditi, a potencijalni cestovni koridor kroz Neum ni na koji način ne bi mogao biti eksteritorijalan i podrazumijevao bi uvažavanje interesa BiH

Ako bi sve bilo kao što predlaže ministar Hadžić, onda bi BiH dobila obilaznicu Neuma, a mi rješenje koje sada već imamo, kazali su nam u Ministarstvu prometa. I diplomati s kojima smo razgovarali kažu da bi Hrvatska morala imati sve upravljačke ovlasti nad eventualnim koridorom.

Unatoč brujanju medija o tome da je Pelješki most otpisana opcija, u hrvatskim ministarstvima vanjskih poslova i pomorstva, prometa i infrastrukture, čije se nadležnosti isprepleću oko nastojanja da se premosti Neum i poveže Dubrovnik s ostatkom zemlje, ostaju staloženi i mirni.

'Ništa se nije dogodilo. Čekamo 22. rujna, kada će biti objavljeni rezultati studije izvedivosti i tada će se znati koje su nam opcije na raspolaganju', kazala nam je glasnogovornica Ivanović. Na osnovi tih rezultata moći će se aplicirati za novac iz europskih fondova kojima bi se realizirao projekt.

'U slučaju da bude izabran cestovni koridor kroz BiH, Hrvatska mora imati popunu jurisdikciju nad njim', kažu nam u Ministarstvu prometa. To definitivno neće biti lokalna cesta koja će poslužiti kao obilaznica nekoj budućoj autocesti koja bi se gradila u BiH. Smisao takve prometnice je da se izbjegnu granični prijelazi i osigura brz i nesmetan prolaz kroz BiH, a Hadžić predlaže rješenje koje se ni ne nalazi u razmatranju.

Koje će rješenje biti odbrano, odluka je to koja će se donijeti na relaciji Zagreb-Bruxelles, navode u Ministarstvu prometa. Naravno da će se uvažavati mišljenje i stavovi BiH. Ukoliko konačno rješenje bude most, s BiH će se moći razgovarati o njegovoj visini kako bi brodovi nesmetano mogli ući u Neum i sličnim tehničkim problemima.

Diplomati koji znaju cijelu zavrzlamu oko granice kod Neuma i nastojanja da se poveže Dubrovnik s maticom kažu nam da je dobro što postoji Hadžić jer njegove izjave mogu samo pomoći briselskim diplomatima da se odluče za opciju izgradnje mosta pokazujući da je riječ o kompliciranoj situaciji.

Za to vrijeme prijevoznici se muče s postojećom procedurom. Predsjednik udruge Hrvatski cestovni prijevoznici Marijan Banelli navodi da situacija nije idealna, ali i da se 'magarac navikne na batine'. On smatra da su za prijevoznike i koridor kroz Neum i most jednako dobro rješenje, ali uzimajući u obzir politički aspekt, most bi bio bolje rješenje.

Svi kojima smo razgovarali slažu se da je s BiH iznimno teško doći do rješenja zbog kompliciranog sustava odlučivanja u toj zemlji.