CESSNA I DALJE NA VELEBITU

Najveće hrvatske zrakoplovne nesreće neistražene

17.06.2009 u 09:37

Bionic
Reading

Nakon 160 dana od pada Cessne na Velebitu i dalje nije poznato što je prouzročilo nesreću u kojoj su smrtno stradala četiri iskusna pilota. No to nije jedina zrakoplovna nesreća koja nije do kraja istražena

Istražiteljski tim za zrakoplovne nesreće Ministarstva prometa, na čelu s Dinkom Vodanovićem, dosad nije otkrio uzrok niti jedne od četiri najveće avionske nesreće koje su se dogodile u posljednje četiri godine, piše Jutarnji list.

Riječ je o sudaru Cessne 303 u veljači ove godine s Velebitom, što je najtragičnija avionska nesreća u novijoj hrvatskoj povijesti, zatim padu mađarskog zrakoplova tipa L-410 Turbolet kod Plitvica te kobnim slijetanjima aviona s hrvatskim državljanima kod Bergama u Italiji i u Bratislavi. Ni za jednu od tih nesreća istražitelji nadležnoga ministarstva nisu otkrili i javnosti priopćili službene uzroke i krivce.

Cessna 303 pronađena je tek šestoga dana potrage u vrtači Smrčevac, dubokoj 150 metara, kod Vagana, na 1400 metara nadmorske visine, na sjevernoj strani Velebita. Pokraj aviona pronađeni su dijelovi tijela preminulih pilota Gerda Govejšeka, Miljenka Bartolića, Aleksandra Waltera i Zvonka Keleka. U potrazi za ostacima zrakoplova sudjelovalo je više od 150 osoba te helikopteri i izviđački avioni.

Nakon pada Cessne 303 kod Vaganskog vrha na Velebitu istražitelji su prvo govorili da je uzrok loše vrijeme i letenje aviona na nepropisnoj visini, da bi se zatim otkrilo da je Kontrola leta avion prisilila da spusti visinu baš pred Vaganskim vrhom zbog vježbe vojnog zrakoplovstva, što je zvučalo suludo.

Na kraju je, pak, rečeno da se avion smrznuo u zraku, no snimka razgovora pilota s Kontrolom leta još nije stigla do suda, a preslušao ju je samo Vodanović koji ni o čemu ne želi govoriti.

Posljednje što je o svemu tome Vodanović rekao jest da se ništa neće znati do svibnja, kada se snijeg na Velebitu otopi i dijelovi aviona izvuku i pošalju na vještačenje. No do jučer još nitko nije ni prišao avionu, a kamoli počeo očevid. Obavljena su samo neka snimanja iz zraka, što ne dokazuje ništa.

'Očevid još nije počeo jer nije izvađen zrakoplov. Snijeg se otopio početkom svibnja, ali u posljednje vrijeme problem stvaraju loše vrijeme, točnije vjetar, i miniran teren. Djelatnici MUP-a, prema našim informacijama, čiste teren od mina. Međutim, ne možemo zbog lošeg vremena niti poslati helikopter da izvuče dijelove aviona koje moramo slati na vještačenje. Čim se vrijeme smiri, od MORH-a ćemo zatražiti helikopter', rekli su u Ministarstvu prometa.