BAJS U EUFORIJI

Najbolji srpanj u povijesti hrvatskog turizma

  • Autor: Hina/tportal.hr
  • Zadnja izmjena 07.08.2010 16:19
  • Objavljeno 07.08.2010 u 16:11
bajs u makarskoj

bajs u makarskoj

Izvor: Cropix / Autor: Ivo Ravlic / CROPIX

Ministar Turizma Damir Bajs danas je na konferenciji za novinare u Makarskoj izjavio kako su u srpnju ove godine ostvareni najbolji rezultati za sedmi mjesec u povijesti hrvatskog turizma te da su zahvaljujući takvim, kako je rekao, izvrsnim rezultatima, izbrisani turistički minusi u prvih šest mjeseci ove godine

'U srpnju ove godine imali smo 2,7 milijuna turista, a to je 9 posto više nego u istom mjesecu 2009. godine i oni su ostvarili 19 milijuna noćenja ili 7 posto više nego u srpnju prošle godine', istaknuo je ministar Bajs.

On je pri tomu naglasio kako je u prvih šest mjeseci ove godine ostvaren minus u odnosu na isto razdoblje prošle godine, ali su rezultati u srpnju toliko dobri da je 'cijeli turistički sektor u prvi sedam mjeseci ove godine ušao u plus'.

'Zahvaljujući izvrsnim rezultatima u srpnju, u prvih sedam mjeseci ove godine imali smo 5 milijuna i 500 tisuća stranih i domaćih turista što je 3 posto više nego u prvih sedam mjeseci prošle godine. U prvih sedam mjeseci ove godine ostvareno je oko 31 milijun noćenja, a to je za oko 5 posto više u odnosu na isto prošlogodišnje razdoblje', objasnio je ministar Bajs.

'Što se tiče prvih sedam mjeseci ove godine, mi imamo bolji rezultat 5 posto u odnosu na 2009. godinu, 2 posto bolji u odnosu na 2008. i 7 posto bolji rezultat u odnosu na 2007. godinu', naglasio je Bajs.

Izvjestio je da je dolazak turista u srpnju ove godine u odnosu na sedmi mjesec prošle godine veći za pet posto u Istarskoj županiji, 11 posto u Kvarneu, 14 posto u Ličko-senjskoj županiji, šest posto u Šibensko-kninskoj županiji, 14 posto u Splitsko-dalmatinskoj županiji i 10 posto u Dubrovačko-neretvanskoj županiji.

'Radi se o rezultatima koji pokazuju da je srpanj ove godine vjerojatno bio najbolji srpanj u povijesti hrvatskog turizma', istaknuo je Bajs.

U dosadašanjem dijelu ovogodišnje sezone 'ostvarujemo ono što želimo, a to je zadržavanje međunarodnog udjela u Europi, koji je prošle godine prvi puta prešao dva posto, a to znači da svaki 50. turist u Europi dođe u Hrvatsku', rekao je. Uz to, dodao je, smanjen je pad broja domaćih turista iz prvih šest mjeseci ove godine, tako da je on nakon sedam ovogodišnjih mjeseci na razini 2009. godine.

Ministar Bajs je upozorio kako u dosadašnjem dijelu ovogodišnje sezone 'imamo minuse s dva naša najvažnija tržišta - Njemačkom i Italijom'. 'U kolovozu moramo uložiti napore da te minuse pretvorimo u pluseve jer će to biti ključ uspjeha cjelokupne turističke 2010. godine', dodao je.

U dosadašnjem dijelu sezone, posebice u srpnju, najveći porast broja turista bio je iz Rusije, Španjolske i Slovenije, i oni su, kako je istaknuo, 'nadoknadili minuse najvažnijih tržišta, Njemačke i Italije'.

Bajs smatra da dobrim rezultatima dosadašnjeg dijela sezone nisu doprinijeli samo 30 milijuna eura uloženih u oglašavanje, nego i niz drugih mjera, među kojima je spomenuo ukidanje viza Rusima i Ukrajincima i nekim drugim državama.

Na upit jesu li realne inicijative da se PDV posve ukine izvan sezone a da u srpnju i kolovozu bude 5 posto, Bajs je kazao kako bi on kao ministar turizma 'najradije da PDV bude nula posto kroz cijelu godinu i da vize budu ukinute prema svim državama'.

'Ja bih kao ministar puno stvari želio', rekao je Bajs, a može li se što promijeniti, dodao je, 'ovisi o fiskalnim rezultatima koje kolega Šuker (ministar financija) dobro zna'. Istaknuo kako lokalna uprava i samouprava mogu pomoći turizmu primjerice smanjenjem koncesijskih naknada te komunalnih doprinosa i samodoprinosa.

Direktor glavnog ureda Hrvatske turističke zajednice (HTZ) Niko Bulić je izjavio kako se u hrvatskom turizmu ništa ne događa slučajno. 'Promižbene aktivnosti radili smo sustavno, profesionalno, sveobuhvatno i ciljano zajedno s privatnim sektorom i u koordinaciji s Ministarstvom turizma i Vladom RH', kazao je Bulić.

Bajs i Bulić su istaknuli kako treba učiniti sve što je moguće da i drugi dio ovogodišnje sezone bude pozitivan.

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!

Napiši ovdje što ti misliš o ovoj temi