FALLOUT

Kratka povijest gaming post-apokalipse

20.05.2013 u 11:14

Bionic
Reading

Prošećite s nama kroz povijest jednog od najupečatljivijih RPG serijala današnjice

Pop kultura voli post apokalipsu. Ne, stanite...bolje da se ispravimo. Gik i gejmerska pop kultura voli apokalipsu. Ono što voli još više je post apokalipsa. A igra koja najviše asocira na post apokalipsu fenomenalni je Fallout. Međutim, mnogi gameri ne znaju konkretnu povijest serijala, kao i njezine malo manje znane tajne.

 

Upravo zbog toga smo MI tu. I što je još bolje, budite uvjereni da smo sve igre spomenute u ovom članku odigrali. Dobro, barem one koje su izašle. One koje nisu uspjele ugledati svjetlo dana toliko su interesantne ili obskurne da ni sami ne znamo kako su nam mogle promaknuti pogledu.

 

Originalni Fallout, odnosno igra koja je inspirirala čitav serijal post-apokaliptični je RPG pod imenom Wasteland. Wasteland je mlađim gamerima više poznat zbog svojeg nastavka koji bi zahvaljujući jednom od autora Fallouta mogao izaći vrlo uskoro. Originalni Wasteland izašao je davne 1988., na njemu je radio čuveni Brian Fargo, te je izdan sa strane Electronic Artsa.

 

Pogledajte što Dfortae misli o Wastelandu!

 

Ova igra postigla je kultni status među fanovima žanra, te je inspirirala kreativce iz Interplay studija da naprave Fallout, igru koja je postigla dovoljan uspjeh da poluči čitavu franšizu. Prvi Fallout, RPG kojeg se dio čitatelja vjerojatno iz prve ruke sjeća izašao je 1997., te je okrenuo svijet naglavačke. Njegov revolucionarni RPG sustav, intrigantna priča i sandbox setting oduševili su hrpe igrača, zaradio iznimnu količinu novca, te omogućio izradu nastavka.

 

Zanimljiva stvar vezana uz prvi Fallout njegov je sustav pravila. Kao propisni RPG, Fallout je morao imati funkcionalan ruleset. U originalu igra je igra trebala koristiti GURPS (Generic Universal Role Playing System) sustav, ali se zbog nesuglasice Interplaya i GURPSovog autora Steve Jacksona težište prebacilo na Interplayev SPECIAL sustav (izvedenica sedam temeljnih Fallout statova Strength, Perception, Endurance, Charisma, Intelligence, Agility i Luck). Razlog sukoba bila je nesuglasnost oko igrine ekstremno nasilne prirode. GURPS je inače jedan od najpopularnijih Pen and Paper roleplaying sustava današnjice.

 

Maaaay-beeee...you'll think of meee... <3

 

Fallout 2 je izašao 1998. Igrivost, mehanike i otprilike sve ostalo prošlo je kroz reviziju, što se i osjetilo na konačnom proizvodu. U dvojci preuzimate ulogu jednog od potomaka glavnog lika iz jedinice. Fallout 2 daleko je više pucao na humor i reference na pop kulturu nego što je to činio njegov prethodnik. Kao što ste pretpostavili, igra je postala klasik i uzrokovala rad na višebrojnim spinoffovima, te pravim pravcatim nastavkom.

 

Uvod Fallouta 2






 

 

I pod nastavkom ne mislimo na Bethesdin Fallout 3. Naslov pod kodnim imenom Van Buren trebao je nastaviti tradiciju dotadašnjih Falloutova, s par ključnih izmjena. Za početak, igra je trebala biti u 3Du. Nadalje, igrač je trebao imati izravni utjecaj na igrine frakcije. Novosti su trebala biti i vozila, nove lokacije i modificirani SPECIAL sustav. Na žalost, zbog sitnica poput rezova budžeta, Interplay je bio prisiljen prekinuti razvoj PC verzije Van Burena, te je Fallout intelektualno vlasništvo prodao Bethesdi. Bethesda je, kao što vjerojatno znate, odlučila napraviti „svoj“ Fallout 3 nevezano sa Black Isleovim/Interplayevim. Zanimljiva stvar vezana uz Van Buren je da su neki njegovi dijelovi uspješno implementirani u Fallout 3 i Fallout: New Vegas.

 

Bethesdina era Fallout igara počela je 2008. s kritikama opjevanim Falloutom 3 – 3D RPG ekstravaganci vjernoj dotadašnjoj Fallout mitologiji. Autori igre išli su do te granice da su u igru implementirali i SPECIAL sustav, makar on bio izrazito modificiran. Igra je, kao što smo već spomenuli, postala apsolutni megahit, te je eskapade Vault Dwellera rastegla sa čitavim nizom DLC avantura koje je igrač mogao aktivirati putovanjem na određene lokacije unutar igre.

 



 

 

Kontroverza oko Fallouta 3 doticala se parnice sa bivšim vlasnicima franšize (Interplay) te je rezultirala trogodišnjm navlačenjem po sudovima, te u konačnici – prodaji kompletnog intelektualnog vlasništva (koje uključuje i Fallout Online) Bethesdi za ekstra dva milijuna dolara. Naime, u nakani da spriječi Interplay od razvoja Fallout Onlinea (MMO-a), Bethesda je čak tri puta s Interplayem neuspješno išla na sud. Nakon hrpe peripetija i prijetnji, stvar se svela na dva milijunčića ekstra i kiselim smještom kombiniranim sa bolnim stiskom ruke. Fallout serijal je, zaključno sa početkom ove godne, u POTPUNOM vlasništvu Bethesde.

 

A što je to Fallout Online i zašto za njega nisam čuo? Pa, vjerojatno zato jer nikada nije niti izašao. Ovaj enormni MMO projekt započet je negdje 2008., te je zbog gore navedenih peripetija svoj kratki i neslavni razvojni tijek završio 2012. kada je Bethesda dogovorom pokupila pravo na njegovu izradu. Kada će izaći? Hoće li ga uopće biti? Teško je pretpostaviti. Mislim da će Bethesda za idejom eventualno posegnuti kada im se nekoliko franšiza pokaže nerentabilnima, što je trenutno, zahvaljujući single player Falloutu, Dishonoredu, Skyrimu i Elder Scrolls Online, dosta teško za povjerovati.

 

Mali sneak preview Online Fallouta...

 

Fallout: New Vegas izašao je 2010., te se smatra samostalnom igrom smještenom u Fallout svemir. Drugim riječima, NE RADI SE o nastavku Fallouta 3. Krcata sadržajem, DLC-ovima i otvorenim sustavom diplomacije sa zaraćenim fakcijama, igra je postigla zapanjujuće dobru prodaju što je, kao što se i dalo pretpostaviti, Bethesdi dalo indirektno zeleno svjetlo. Rezultat ovoga je čuveni Erik Dellumsov tweet u kojem fanovima daje naznaku kako je četvrti (da, četvrti) Fallout u izradi.

 

 

Fallout: New Vegas u svom sjaju




 

 

Što se spinoffova franšize tiče, jako je teško zaboraviti čuveni Fallout Tactics: Brotherhood of Steel – turn based strategiju u kojoj igrač poprima ulogu vođe odreda gore spomenute militarističke fakcije. Epske priče u igri nije bilo (barem ne u obliku više nego uspješno promoviranom u Falloutu 1 i 2), no s obzirom da se radi o taktičkom naslovu, ona nam ne nedostaje. Naslov je početkom 2001.  unatoč bacanju kilometarskih dijaloga kroz prozor i dalje postigao jako dobre rezultate (zašto i ne bi – s obzirom da je imao opciju hotseat multiplayera) te polučio izradu posljednjeg Interplayevog Fallout naslova.

 

 


 

Fallout: Brotherhood of Steel labuđi je pjev Interplayeve Fallout produkcije. 2004. kada je izašao na konzolama, predstavio je odstup od klasične taktičke borbe, te igrača bacio u čizme novaka u čuvenom Brotherhood of Steelu. Drugim riječima, ovo je akcijski RPG naslov koji po malo čemu podsjeća na svoje duhovne prethodnike. Kritičari su Interplayu ovo jako zamjerili, dajući igri osrednje (7,4/10) i ne toliko osrednje (3/10)  ocjene.

 

OVO NIJE MOJ FALLOUT :(

 

 

 Posljednji, nimalo manje važan spinoff franšize je Fallout: Warfare - stolno strateška igra dostupna kao besplatni ekstra sadržaj Fallout: Tacticsa. U paketu ste dobili kompletna uputstva za čak pet različitih fakcija, 33 izrezive Fallout minijature, te gomilu igrivih misija. Igra je koristila modificirani SPECIAL sustav, te je "rollove" rješavala deseterostranim kockicama. Fallout: Warfare dostupan je i danas kao besplatni download na mnogim sajtovima poput No Mutants Allowed.

 

 

Kako stvari stoje danas? Pa, trenutnih novosti u svijetu Fallouta u principu nema. Kao što smo već spomenuli, Bethesda je najavila kako će nastaviti izradu Fallout igara, Brian Fargo kickstartao je nastavak fenomenalnog Wastelanda, a fanovi i dalje igraju stare nastavke serijala – čemu i svjedoči kultni status ovog naslova. Estetika drugog svjetskog rata kombinirana sa distopičnom pustinjom, nuklearnom apokalipsom, mutantima i čudovištima i dalje fasciniraju velik broj igrača kojma se, sa opravdanim razlogom, i danas zasjaje oči kada ih pitate sjećaju li se legende pod imenom Fallout.

 

Uskoro....