Od sedmero kandidata za gradonačelnika Zagreba, najviše su na izbornu promidžbu potrošili Tomislav Tomašević, Mislav Herman i Marija Selak Raspudić, a neki kandidati, poput Davora Bernardića, nisu imali troškova. Od lista za Gradsku skupštinu po potrošnji prednjače Možemo/SDP i Servus Zagreb dok je od donacija najviše dobio HDZ. Među donatorima ima i zanimljivih imena
Od sedmero kandidata za gradonačelnika Zagreba na izbornu promidžbu najviše su potrošili Tomislav Tomašević (Možemo) - 47.732 eura, Mislav Herman (HDZ) - 37.316 eura i Marija Selak Raspudić (nezavisna) - 20.224 eura.
Slijede Ivica Lovrić (Plavi grad) sa 7648 eura i Tomislav Jonjić s 855 eura, a Davor Bernardić (Servus Zagreb) i Pavle Kalinić prijavili su da nisu potrošili ni centa.
Tomašević primio donacije od 836 donatora
Tomašević (Možemo i SDP), aktualni gradonačelnik, od 6. ožujka do 10. svibnja od 836 donatora dobio je 24.400 eura. Riječ je o donacijama od nekoliko desetaka eura, a najveća pojedinačna iznosi 300 eura.
Tomašević je najviše potrošio na plakate, 26.500 eura, a značajnu stavku čini mu i oglašavanje na radiju Yammat, za što je utrošio oko 6224 eura. Potencijalnim biračima obraćao se i putem društvenih mreža, za što je, preko tvrtke Riddle Ride, platio oko osam tisuća eura.
Hermana podupire bivši Bandićev suradnik
Herman (HDZ) je prijavio troškove od 37.300 eura, a najveći pojedinačni iznos odnosi se na najam Tvornice kulture, 6250 eura. Biračima se, proizlazi iz izvješća, najviše obraćao putem nacionalnih televizija i portala.
Od donatora je dobio 49.250 eura, a najveću donaciju uplatila mu je tvrtka Mas 4 - 10.000 eura. Riječ je o novoosnovanoj tvrtki Gzima Redžepija, liječnika i bliskog suradnika pokojnog gradonačelnika Milana Bandića.
Selak Raspudić od donatora je dobila 30.540 eura. Najveći su joj donatori široj javnosti nepoznati Ante i Kristina Tabak, koji su joj uplatili 3500, odnosno 3000 eura, a toliko joj je uplatila i Martina Gjureković.
Najveću stavku na rashodovnoj strani njezine kampanje čine grafičke i tiskarske usluge (6760 eura), zatim troškovi zakupa i najma površina u Zagrebu (3900 eura) te plakata (4350 eura).
Lovrić malo, Bernardić ništa donacija
Troškovi Ivice Lovrića (Plavi grad) iznose 7600 eura, uglavnom za oglašavanje na društvenim mrežama i radiju. Od donacija je prikupio 2000 eura, a od tog iznosa 1000 eura uplatio mu je Otto Barić, kandidat za njegova zamjenika.
Iako se njegovi plakati nalaze širom Zagreba, Davor Bernardić (Servus Zagreb) ne spominje ih u svom izvješću o troškovima. Navodi da je ukupno potrošio 1541 euro, i to na oglašavanje na društvenim mrežama. Donacija nije imao.
Nema ih ni Tomislav Jonjić (NL Tomislav Jonjić), navodeći da je na promidžbu potrošio samo 854 eura.
Pavle Kalinić (NL Pavle Kalinić) kaže da na promidžbu nije ništa potrošio, a da je jedinu donaciju, u iznosu od 50 eura, uplatio sam.
Možemo 85 tisuća eura, Servus Zagreb 75 tisuća eura
Kada se pogledaju podaci o izbornoj promidžbi lista za Gradsku skupštinu, prednjači lista Možemo/SDP (85.133 eura), a odmah iza njih je NL Servus Zagreb sa 75.172 eura.
Slijede Blok umirovljenici zajedno (BUZ) / Plavi grad Ivice Lovrića s 46.242 eura. Četvrtu poziciju zauzela je lista HDZ/DP/HSS/HSU potrošivši 40.300 eura. Lista Pavla Kalinića, pojačana Strankom umirovljenika i platformom Umirovljenici zajedno, potrošila je pak 6366 eura. MOST je izdvojio 2422 eura, lista Tomislava Jonjića/DOMINO/Hrvatski suverenisti 2013 eura, Radnička fronta 1000 eura, Dalija Orešković/GLAS/Zelena Alternativa/ORaH/Reformisti imali su trošak od 1530 eura, a donacija nisu primili. Liste Marije Selak Raspudić i Pravo i pravda nisu prijavile nikakve troškove i donacije.
Za Možemo/SDP doniralo 520 ljudi
Lista Možemo/SDP od 520 donatora prikupila je 16.162 eura. Riječ je uglavnom o donacijama od desetak eura, a dvije koje odskaču one su Ivane Vedak, s 1001 eurom, i Marka Gazzarija, s euro manjom uplatom.
U razdoblju od 11. veljače do 10. svibnja ta je lista na promidžbu potrošila 85.133 eura, od čega najviše otpada na vanjsko i oglašavanje na portalima.
Premda je na promidžbu potrošila 75.172 eura, NL Servus Zagreb, uz koju su i NL Dina Dogan te stranke Fokus, HNS, LS, HSLS i Socijaldemokrati, dobila je tek tri tisuće eura kroz tri donacije, od čega dvije otpadaju na obitelj Štern. Jednu, od tri tisuće eura, dao je Davor Štern, njihov kandidat za predsjednika Skupštine, a drugu, od dvije tisuće, njegova supruga Ranka. Treću donaciju od dvije tisuće eura dao im je Vladimir Milinović.
Najviše novca Servus je potrošio na vanjsko oglašavanje i reklame u Nacionalu.
HDZ/BUZ najviše dobili od donatora
Plavi grad/BUZ od 46 tisuća potrošenih eura najveći dio utrošio je na oglašavanje na društvenim mrežama. Od donacija su prikupili 6837 eura, a najveću pojedinačnu, od 700 eura, uplatio im je šef BUZ-a Milivoj Špika.
Listu koju predvodi HDZ podržalo je 16 donatora ukupnim iznosom od 22.050 eura. Kao i za njihova kandidata za gradonačelnika Hermana, najveću donaciju dao je Gzim Redžepi (5000 eura), a isti iznos donirala je tvrtka Collectio u vlasništvu Paule Trohe. Griffon Waste Management Frana Dročića donirao je tri tisuće eura, a Beton Lučko dvije tisuće eura. Od 40.300 eura uloženih u promidžbu, najviše je otpalo na oglašavanje na radijskim postajama Antena, Extra FM, Enter, Happy FM, Top Radio te Radio Sljeme.
Od ostalih lista donacije su primile još samo lista koju predvodi Tomislav Jonjić (3000 eura) i Radnička fronta (1000 eura).
Kompletna izvješća 17. lipnja
Podsjetimo, zakonom je ograničena potrošnja za izbornu promidžbu, a postoje i limiti za donacije od fizičkih i pravnih osoba. Tako u Zagrebu svaki od kandidata za gradonačelnika može potrošiti najviše do 106.178,25 eura, a isti iznos predviđen je i za liste koje se natječu za Gradsku skupštinu.
Fizička osoba za izbornu promidžbu pojedine stranke ili liste grupe birača može ukupno donirati najviše 3981,68 eura, a pravna osoba 26.544,56 eura.
Donirati se može do 16. svibnja do ponoći, kada završava promidžba za lokalne izbore.
Koliko su pojedini kandidati i liste stvarno potrošili i koliko su prikupili od donacija, znat će se 30 dana nakon drugog kruga izbora, odnosno 17. lipnja, do kada moraju dostaviti kompletna izvješća.