NAVIJAČI I MARKETING

Kako se rat navijača s HNS-om pretvorio u rat pivovara

16.02.2016 u 10:43

Bionic
Reading

Jučer je na neformalnoj navijačkoj Facebook stranici Hajdučki proizvodi objavljena fotografija kojom se poziva Hajdukove navijače da pripaze na čije će pivo trošiti novac. Njom se poziva navijače da piju Karlovačko pivo, a da ne piju Ožujsko pivo jer je Zagrebačka pivovara dugogodišnji sponzor Hrvatskog nogometnog saveza, kojeg smatraju 'mafijaškim'. Administratori su prvo porukom dobili najavu tužbe, ali potom je uslijedio preokret, pa se odvjetnički ured Čačić i partneri koji zastupa Zagrebačku pivovaru ispričao se administratorima stranice i obrazložio da dopis njihove djelatnice ne predstavlja niti stav Zagrebačke pivovare, niti njihovog odvjetničkog ureda

Podsjetimo, nakon što je Hajduk potpisao sponzorski ugovor s kompanijom Heineken, u čijem je vlasništvu Karlovačka pivovara, društvenim mrežama jučer se proširila slika na kojoj se na jednoj strani nalazi boca Karlovačkog piva i Hajdukov grb te boca Ožujskog piva i grb HNS-a s druge strane prvu je objavila neslužbena facebook-stranica Hajdučki proizvodi zbog čega je reagirala Zagrebačka pivovara.


Odvjetnica Jadranka Orešković iz odvjetničkog društva Čačić, koja se predstavila kao pravna zastupnica Zagrebačke pivovare, jučer je zaprijetila administratorima tužbom. Navela je da je slika protivna hrvatskim i europskim pozitivnim propisima oglašavanja, ali i uvredljiva jer se zbog komentara uz sliku na kojoj je dopisano 'Kad piješ pazi kome idu novci' te 'imajte na umu tko je sponzor nogometne mafije, tko im drži ljestve', čime se, prema odvjetničinu mišljenju, HNS u slici komentira kao mafija.
 

[SHARE - PRIJETNJA TUŽBOM]Jutro je započelo tako da smo primili inbox od ni manje ni više nego jedne odvjetnice iz...

Posted by Hajdučki proizvodi on 15. veljače 2016
Administratori facebook-stranice pozvali su sve ljubitelje nogometa u Hrvatskoj da dijele ovu objavu, i 'nazovu pravu stvar pravim imenom!' - HNS mafijom, a Ožujsko njihovim sponzorima te da Zagrebačku pivovaru pozovu da prestanu biti sponzori mafije. Štoviše, administratori su pored slike pozvali navijače Hajduka kako je njihova 'hajdučka dužnost da ubuduće piju Karlovačko pivo, jer osim što su sponzori kluba, ovisno o prodaji svih vrsta Karlovačkog piva u Dalmaciji Hajduk može još više zaraditi na temelju varijabilne komponente ugovora'.
 
Odvjetnica je pak u nekoliko navrata pozvala administratore stranice da uklone spornu sliku dodajući kako činjenica da facebook-stranica nije službena stranica Hajduka ne oslobađa administratore od pravne odgovornosti te kako objavljivanje slike nanosi materijalnu štetu Zagrebačkoj pivovari i nije u skladu sa Zakonom o nedopuštenom oglašavanju.

Čini se da je objavljivanje prepiske sa ovdjetnicom izazvalo reakciju, pa je njezin odvjetnički ured poslao administratorima ispriku u ime Zagrebačke pivovare i odvjetničkog društva Čačić i partneri, te se ogradio od njezine prepiske.

Damir Ciglar, direktor reklamne agencije Imago u razgovoru za tportal prokomentirao je ovaj slučaj kao neetičan oblik oglašavanja bez zakonske osnove, ali smatra da iza njega ne stoje neke ozbiljne organizacije ili tvrtke.

'Detaljno sam proučio objavu na Facebooku te smatram kako nijednoj ozbiljnoj tvrtki poput Heinekena u čijem je vlasništvu Karlovačka pivovara ne bi palo na pamet da se bavi ovakvim prikrivenim oblikom oglašavanja. Kad bi se ovakvim načinom reklame poslužile neke ozbiljne tvrtke, mislim da bi vrlo brzo izgubile kredibilitet, kazao je Ciglar zaključivši kako prema svemu sudeći poziv navijačima da piju isključivo jednu vrstu piva dolazi iz tipičnog navijačkog miljea te je dio standardnog navijačkog folklora prepucavanja.

Glasnogovornica Zagrebačke pivovare nije bila dostupna za komentar slučaja do zaključenja teksta.

415753,415632,416096,416024