SVA LICA SRĐANA ŠAPERA

Kako je legenda Idola završila u Panama Papersima?

07.04.2016 u 07:00

Bionic
Reading

U plejadi poznatih osoba iz Srbije koje su zahvaćene aferom Panama Papers ističe se i Srđan Šaper, glazbenik, osnivač popularnih Idola, marketinški stručnjak i istaknuti član Demokratske stranke. Šapera, koji se okušao i kao glumac, Međunarodni konzorcij istraživačkih novinara (ICIJ) koji je razotrkrio aferu globalnih razmjera dovodi u vezu s utajom poreza u vrijednosti od tri milijuna dolara koje je zaradio prodajom prostora za oglašavanje

Šaper je ostao upamćen kao jedan od predvodnika jugoslavenske novovalne scene te ulogom podvojenog rokera Spiridona Kopicla u kultnom filmu 'Davitelj protiv davitelja', diplomirani je filmski redatelj, no nakon uspješne desetogodišnje glazbene i filmske karijere raspadom bivše države okušava se kao političar i biznismen.


Već 1990. na valu demokratskih promjena Šaper postaje član oporbene Demokratske stranke ubijenog srbijanskog premijera Zorana Đinđića u kojoj vodi politički marketing i kreira političku kampanju za stranku pred prve višestranačke izbore koji su se održali u Srbiji od 1945. godine.

Šaper je kao istaknuti član izbornih timova DS-a bio uključen u kreiranje i vođenje brojnih političkih kampanja, pa tako i na posljednjim izborima održanim u Srbiji. Zbog dobro odrađenog posla, Šaper postaje član najužeg vodstva stranke kao član Predsjedništva stranke od 2008. do 2010. te od rujna 2011. do studenog 2012. godine.

Usporedo s političkom karijerom, osebujni Šaper ulazi u svijet poslovnog marketinga te prije osnivanja agencije McCann Erickson, radi kao kreativni direktor u agencijama SM Delo, Borba, Ogilvy & Mathera, Saatchi & Saatchi i Idols & Friends. Trenutačno se nalazi na čelu I&F McCann Grupe koja posluje u osam zemalja Jugoistočne Europe (Srbija, Crna Gora, Makedonija, Bosna i Hercegovina, Albanija, Hrvatska, Slovenija i Bugarska).

Pojedini srbijanski mediji razapinjali su Šapera zbog korištenja političkih poznanstava za nagli uspon njegove tvrtke Universal McCann, pa tako navode kako su prihodi njegove tvrtke sa skromnih 58.000 dolara iz 2005. narasli na vrtoglavih 23 milijuna dolara šest godina kasnije. Srbijanski su mediji enormne zarade objašnjavali klijentima iz državnih poduzeća i institucija koji su donijeli te astronomske profite Šaperovoj tvrtki nakon dolaska na vlast DS-a i njegovih koalicijskih partnera te tajkuna koji su političkim odlukama postali vlasnici najvrednijih građevinskih zemljišta nekoliko puta nižih cijena od tržišnih.

U aferi Panama Papers Šapera se proziva za kao vlasnika tvrtke Mediapool te paralelno osnivanje istoimene offshore tvrtke na koju je slao novac zarađen prodajom prostora za oglašavanje na najvećim nacionalnim televizijama, Radio televiziji Srbije i televiziji Pink. Nakon objavljivanja popisa poznatih Srba upletenih u aferu, reagirao je i prozvani Šaper koji je objasnio kako se radi o legalnom načinu poslovanja za koji se odlučuju mnogi investitori.