Dokument na petstotinjak stranica nakon više godina nastajanja trebao bi službeno biti objavljen u sljedećim tjednima. Kada projekt bude realiziran, od Plesa do središta Zagreba putovat će se vlakom za svega nekoliko minuta
Velika Gorica dobiva novi krak željezničke pruge koji će spojiti terminal Zračne luke Franjo Tuđman i Zagreb brzom željeznicom, ali i novu željezničku postaju na Plesu, čime će sjeverni i južni dio grada imati svoju željezničku postaju.
Dokument ima petstotinjak stranica
Mijenja se i vizura ulaza u grad novim željezničkim mostom kod Velike Mlake, nakon čega pruga ulazi u tunel prema aerodromu. Najkraći je to opis usuglašenog plana nove pruge za zračnu luku, a mogla bi biti izgrađena u sljedećem desetljeću, kažu iz HŽ Infrastrukture za VG danas. Dokument, koji ima petstotinjak stranica, nakon više godina nastajanja službeno bi trebao biti objavljen u sljedećim tjednima.
Odabrana trasa željezničkog spoja započinje od Glavnog kolodvora Zagreb te ide preko željezničke postaje Zagreb Klara do Međunarodne zračne luke Zagreb (MZLZ). Planirana je izgradnja nove željezničke pruge od stajališta Odra do novog putničkog terminala MZLZ-a, uz dogradnju drugog kolosijeka te denivelaciju dva željezničko-cestovna prijelaza, Buzin i Horvatova-Mrkšina.
Planira se i rekonstrukcija željezničkih postaja Zagreb Klara i Velika Gorica, izgradnja perona u sklopu rasputnice/stajališta Avenija Dubrovnik, rekonstrukcija i dogradnja željezničkog stajališta Buzin i Odra te izgradnja rasputnice Odra. Na području kolodvora Zagreb Klara planira se i izgradnja željezničkog vijadukta kojim će se premostiti pruga, čime će se osigurati nesmetan promet teretnih vlakova iz smjera Hrvatskog Leskovca prema Ranžirnom kolodvoru u Zagrebu i obratno.
Nova pruga duga je 6,2 km
Od rasputnice Odra do MZLZ-a, predviđene kod postojećeg stajališta Odra, proteže se nova dionica pruge namijenjena putničkom prometu. Nova pruga je duljine 6,2 kilometra, a na njoj su predviđena dva službena mjesta: kolodvor Međunarodna zračna luka Zagreb Franjo Tuđman – Stari terminal i krajnji kolodvor Međunarodna zračna luka Zagreb Franjo Tuđman – Novi terminal, prenosi VG Danas.
'Nakon rasputnice Odra planiran je željeznički nadvožnjak kojim će se premostiti Zagrebačka ulica na području Velike Mlake i pruga. Nakon toga željeznička pruga se spušta na razinu terena te je u zoni raskrižja Ulice Rudolfa Fizira i Zagrebačke ulice predviđeno njezino spuštanje ispod razine terena - tzv. tunelska rampa. Približno od raskrižja Ulice Rudolfa Fizira i Avenije Ivana Pavla II pa sve do završetka trase, odnosno novog putničkog terminala MZLZ-a, pruga se planira u potpunosti u tunelu duljine približno 2,8 kilometara', a to je glavni dio novogradnje na goričkom području, kažu iz HŽ Infrastrukture.