Konkurencija Njemačkim željeznicama (DB) se zaoštrava: FlixTrain do 2028. planira pokrenuti ‘visokofrekventnu mrežu’ koja će povezivati sve veće njemačke gradove. Do tada bi se trebao udvostručiti i broj vlakova u prometu
Željeznički konkurent FlixTrain planira od 2028. godine znatno unaprijediti svoju ponudu uvođenjem ukupno 65 novih vlakova. Tvrtka je objavila da će se time u Njemačkoj stvoriti ‘visokofrekventna mreža’ koja će povezivati sve veće gradove. Savezni ministar prometa Patrick Schnieder (CDU) poručio je da pozdravlja svaku konkurenciju na željeznici.
‘Prvi vlakovi već su u proizvodnji. Potpuno smo u skladu s planiranim rokovima’, rekao je izvršni direktor FlixTraina André Schwämmlein za novinsku agenciju dpa. Vlakove proizvodi španjolska tvrtka Talgo, a riječ je o prvoj narudžbi potpuno novih vlakova u povijesti kompanije. Dosad se FlixTrain isključivo oslanjao na starije, rabljene vlakove, piše tagesscahu.
Novi vlakovi istog su dizajna kao i novi ICE L DB-a, koji također proizvodi Talgo. Zbog toga je postupak odobravanja znatno brži, dodao je Schwämmlein.
Tvrtka je u svibnju ove godine objavila narudžbu novih vlakova vrijednu 2,4 milijarde eura, uključujući održavanje. Narudžba u početku obuhvaća 30 novih brzih vlakova, uz opciju za dodatnih 35, koju FlixTrain namjerava iskoristiti. Prema navodima kompanije, njihova sadašnja flota sastoji se od 15 vlakova.
Planovi FlixTraina idu i dalje od toga. U dvije godine koje prethode uvođenju prvih novih Talgo vlakova, FlixTrain će udvostručiti broj svojih linija u Njemačkoj, objavila je kompanija. To će se postići uvođenjem ‘dodatnih moderniziranih vagona’. Na taj način FlixTrain će ‘osigurati pozitivno iskustvo putovanja i povećati učestalost svojih polazaka’.
Ti vlakovi nude više prostora za noge i klimatizaciju. Trenutačno u Njemačkoj prometuje 15 FlixTrain vlakova koji povezuju četiri velika grada, objasnio je izvršni direktor Schwämmlein. On je još tijekom ljeta uvjeravao putnike da kompanija i s novim vlakovima namjerava zadržati niže cijene od DB-a. ‘Uvijek ćemo biti jeftiniji od DB-a, rekao je za Süddeutsche Zeitung. Unatoč tome, povećanje cijena smatra se izglednim.
Schwämmlein je pritom ponajprije ukazao na povećanje naknada za korištenje željezničke infrastrukture, odnosno pristupnih troškova koje željezničke kompanije moraju plaćati za korištenje pruga. ‘U konačnici se ravnamo prema tržištu. Ako se tržište mora kretati prema gore, tada će i naše cijene postupno rasti.’
FlixTrain je brend minhenske putničke platforme Flix, koja je ponajprije poznata po svojim zelenim međugradskim autobusima. Riječ je o jednom od rijetkih konkurenata DB-a u putničkom prometu, u kojem državni prijevoznik trenutačno ima oko 95 posto tržišnog udjela.