Do 2028. godine autocesta od Zagreba do Karlovca trebala bi dobiti treću traku u svakom smjeru. Do kraja ove godine bi HAC trebao raspisati natječaj za radove vrijedne oko 200 milijuna eura
Ljeto u Hrvatskoj ne znači samo sunce i more, već i ogromne gužve na cestama. Svaki vikend je tijekom turističke sezone 'udarni', jer se na autocestama nalaze milijuni vozača iz zemlje i inozemstva.
Samo proteklog vikenda je hrvatskim autocestama prošlo više od milijun vozila. Najviše njih prometovalo je dionicom od Zagreba do Karlovca, priključivši se na čvoru Lučko.
'Vozači znaju da se iz smjera istoka, odnosno zapada na autocestu Zagreb - Karlovac spaja autocesta A3 iz smjera Slavonije u oba smjera, autocesta A4 i odnedavno autocesta A11. Osam prometnih trake ide u dvije prometne trake i nažalost gužve su neizbježne', ističe za HRT direktor Sektora za promet Hrvatskih autocesta, Hrvoje Ordulj.
Širenje autoceste
Kako je promet autocestama ljeti i do 60 posto veći od prometa tijekom ostatka godine, u planu je širenje autoceste od Zagreba do Karlovca. Tako ona ne bi trebala imati dvije, nego tri trake.
Hrvatske autoceste (HAC) bi do kraja ove godine trebale raspisati natječaj za proširenje ove dionice. Sve bi trebalo koštati oko 200 milijuna eura.
'Projekt trećeg traka do Karlovca planira se završiti negdje do 2028. Vrijednost projekta je oko 200 milijuna eura, njime su predviđeni treći trak, novi zaustavni trak i tri nova čvora na autocesti od Zagreba do Karlovca', rekao je potpredsjednik Vlade i ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković.
Prvi korak već sljedećeg tjedna
Nakon toga bi proširenje autoceste trebalo biti produljeno do čvora Bosiljevo, gdje se spajaju autoceste prema Rijeci i Splitu.
'Prometnica je građena 1972. i bila je dimenzionirana za tadašnji obujam prometa, no danas je situacija drugačija. Svjedoci smo da i mimo turističkih vikenda, samo zbog prometa hrvatskih vozila, kojih je registrirano oko 2,5 milijuna, ta prometnica jednostavno nema dovoljno kapaciteta za fluidni tijek prometa. Morate imati na umu da Hrvatska ima otprilike 1350 kilometara autocesta, od kojih su kritične dionica Zagreb - Bosiljevo i obilaznica oko Zagreba, ukupno možda 110 kilometara i mislim da sve trenutačne kapacitete treba posvetiti da se omogući bolji i fluidniji promet na tim prometnicama', naglasio je sudski vještak za promet, Krunoslav Ormuž.
Nakon javnog savjetovanja trebao bi biti objavljen i natječaj za izgradnju poddionice Jankomir - Lučko duge 4,5 kilometra. Ovaj se postupak očekuje već sljedećeg tjedna.