Potpredsjednik Vlade i ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković u srijedu je u Požegi prisustvovao potpisivanju ugovora za radove na izgradnji brze ceste Brestovac Požeški - čvorište Godinjak, u vrijednosti od gotovo 160 milijuna eura bez PDV-a, izvijestili su iz Ministarstva mora, prometa i infrastrukture. Ovo je, kako izvještava Hina, najvrijedniji ugovor u povijesti Hrvatskih cesta
Ugovor o izvođenju radova potpisali su predsjednik Uprave Hrvatskih cesta Ivica Budimir i Lu Shengwei, ovlašteni predstavnik Uprave tvrtke China Road and Bridge Corporation (CRBC), odabranog izvođača radova, koji je radio i Pelješki most.
Riječ je o izgradnji dionice ukupne duljine 14,75 kilometara, koja će se realizirati u dvije faze. Po završetku izgradnje realizirat će se će se najkraća cestovna veza između Požege i autoceste A3, navode iz Ministarstva.
"U javnom nadmetanju odabrana je tvrtka CBRC s kojom imamo jako pozitivna iskustva na izgradnji Pelješkog mosta, a prisutni su i na realizaciji projekta tunela Kozjak u Splitsko-dalmatinskoj županiji. Danas je ovo povijesni trenutak jer će Požeško-slavonska županija i grad Požega realizacijom ove ceste biti dostupniji, i u prometnom smislu i za gospodarske aktivnosti", kazao je Butković.
Govoreći o ostalim cestovnim infrastrukturnim projektima, ministar Butković spomenuo je brzu cestu Pleternica – Požega, obilaznicu Požege te obilaznicu Pakraca i Lipika, ali i raspisivanje natječaja od strane Hrvatskih autocesta za čvor Požega, čija je ukupna vrijednost 15,5 milijuna eura i gdje započinje ova brza cesta.
"Kada govorimo o autocestovnoj infrastrukturi, mi smo u Hrvatskoj danas tu mrežu gotovo u potpunosti izgradili, stoga, kada govorimo o cestovnoj infrastrukturi, prioritet nam je realizacija brzih cesta i obilaznica gradova. Danas je kompletno naš cestovni sektor stabilan i iz svojih i kreditnih sredstava možemo graditi", istaknuo je Butković, podsjetivši da su prošli tjedan započeli radovi na realizaciji projekta brze ceste Varaždin – Ivanec – Krapina, kao i da se završava brza cesta prema Bjelovaru, s nastavkom prema Virovitici i Koprivnici, a gradi se i niz obilaznica gradova, kako u kontinentalnom dijelu, tako i na Jadranu, ponajviše oko Splita.
Ivica Budimir, predsjednik Uprave Hrvatskih cesta naglasio je kako je riječ o najvećem ugovoru financijske vrijednosti kojeg Hrvatske ceste potpisuju s nekim izvođačem, nakon Pelješkog mosta.
"Jasno je svima kako povezivanje Požege s autocestom znači dati ovoj regiji priliku za razvoj, otvoriti put gospodarstvu, skratiti put do posla, bolnice, škole..“, naglasio je Budimir. Govoreći o samom projektu, istaknuo je da uključuje i vrlo zahtjevni tunel "Bablja gora" dužine 1,65 kilometara, 2 moderna čvorišta, 5 vijadukata, 4 nadvožnjaka i 2 mosta, navodi se u priopćenju.