-2 MILIJARDE DOLARA

Gubitak JPMorgana šokirao svijet

  • Autor: P.S.
  • Zadnja izmjena 11.05.2012 11:09
  • Objavljeno 11.05.2012 u 09:27
JPMorgan Chase

JPMorgan Chase

Izvor: Reuters / Autor: Reuters

JPMorgan Chase, najveća američka banka, objavila je gubitak od dvije milijarde dolara zbog kompleksnih ulaganja, odnosno zbog loše sekuritizacije, za što su krivi njeni trgovci, javlja BBC

Sveukupno, nakon prebrojavanja ostalih gubitaka, procjenjuje se da su gubici glavnog investicijskog ureda (CIO) bili 800 milijuna dolara samo u drugom tromjesečju. A taj bi gubitak mogao iznositi i milijardu dolara, kazao je izvršni direktor Jamie Dimon na konferenciji.

Sekuritizacija

Sekuritizacija je proces pretvaranja neprenosivih oblika potraživanja (npr. kredita) u prenosive instrumente, tj. u vrijednosne papire. Vlasnici takvih papira time stječu fiksni (državne obveznice) ili varijabilni (dionice poduzeća) prinos od ulaganja, koji bi po logici stvari trebao biti viši i sigurniji od ulaganja tih novčanih sredstava u druge financijske oblike, kao što su depoziti kod banaka, s rokom ili bez roka, različite pozajmice i slično.

CNN piše kako ovaj scenarij zvuči vrlo poznato, aludirajući na financijsku krizu iz 2008, kada se JPMorgan izvukao u puno boljem stanju od većine svojih konkurenata jer je izbjegavao rizična ulaganja koja su naštetila drugima.

Dionice JPMorgana su u četvrtak nakon radnog vremena pale za šest posto, piše BBC.

Goldman Sachs, Citigroup i Bank of America su također pretrpjeli teške gubitke u elektronskom trgovanju.

Strategija koju je primjenjivao CIO je bila 'rizičnija, više volatilna i manje učinkovita nego što se mislilo', izjavio je Dimon.

'Bilo je mnogo pogrešaka i loših prosudbi. Ovo su nečuvene pogreške. Na taj način se ne može voditi posao', dodao je Dimon.

Glavni investicijski ured doživio je transformaciju posljednjih nekoliko godina pod Dimonom, koji je od njega stvorio jedinicu s većim i opasnijim spekulativnim okladama s novcem banke, piše Bloomberg News.

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!

Napiši ovdje što ti misliš o ovoj temi