VELIKA PROMJENA

Državne tvrtke imat će za plaću - samo ako je zarade

21.05.2013 u 22:49

Bionic
Reading

Nijednu kunu iz državnog proračuna od 1. srpnja tvrtke poput HŽ-a, Croatia Airlinesa ili Jadrolinije neće moći potrošiti mimo onoga za što je taj novac odobren, pa tako njime neće moći pokrivati ni troškove plaća, doznaje Novi list od izvora iz Vlade

Čekaju nas mučne situacije

'Do kraja godine čekaju nas prilično mučne situacije. Vlada više nećemoći osiguravati plaće u tvrtkama koje ih nisu zaradile, a riječ je otvrtkama čiji su radnici na to navikli. Vidjet ćemo od čega sunapravljeni ljudi koje smo tamo postavili za šefove', kaže član Vlade za Novi list.

Posebno će to biti teško za tvrtke iz HŽ-a: Putnički prijevoz i HŽ Cargo te za Croatia Airlines kojima je novac iz državnog proračuna, makar bio namjenjen investicijama i subvencijama pojedinih neisplativih linija, pomagao da uopće isplate plaće. Zakon o transparentnosti tokova javnih sredstva o kojem će Sabor uskoro raspravljati i koji bi na snagu trebao stupiti 1. srpnja propisuje, kako to nalaže i direktiva EU-a, da tvrtke koje obavljaju poslove od općeg dobra i dobivaju novca iz državnog proračuna potrošnju tog novca vode na posebnom računu, piše Novi list

To praktički znači da će se novac koji je država namijenila obnovi željezničke infrastrukture ili nabavi opreme moći koristiti isključivo za to i da će svaka kuna morati provesti kroz poseban račun. Na taj će način država kontrolirati je li novac namijenjen određenim projektima u željeznici, a država ga planira sve više povlačiti iz EU fondova, potrošen doista na provođenje tih projekta što bi značilo, poručuju iz Vlade, da kao dosad neće moći biti preusmjeren na plaće, regres ili isplatu božićnice.

Država će, tvrde izvori Novog lista, još jednom biti jamac HŽ-u za kredit, ali nakon 1. srpnja i Infrastruktura i Putnički prijevoz i Cargo morat će plaće isplaćivati iz onoga što zarade. Takva je situacija i s Croatia Airlinesom. Među tim prijevozničkim tvrtkama problema s isplatom plaća ne bi trebala imati jedino Jadrolinija, ali će i tamo morati doći do promjena jer će kad-tad na linijskom prijevozu dobiti konkurenciju iz inozemstva.

Više o toj temi pročitajte ovdje