shopping

Crni petak u SAD-u ove godine bez velikih gužvi u trgovinama

  • Autor: An. S./Hina
  • Zadnja izmjena 26.11.2022 07:23
  • Objavljeno 26.11.2022 u 07:23
tportal

Izvor: Profimedia / Autor: Frederic J. BROWN / AFP / Profimedia

Očekivalo se da će se kupci, umorni od inflacije, na Crni petak sliti u trgovine u rekordnom broju, no baš i nije bilo gužvi ovoga petka u New Yorku, Raleighu, Chicagu i Los Angelesu, na dan u godini kada se povijesno ostvaruje najveći promet u šoping centrima.

Mnogi Amerikanci koji su ipak otvorili svoje novčanike u petak naveli su da su njihove kupnje bile strateške, a ne impulzivne. "Čekali smo popuste", izjavio je Tulio Rose, koji je kupio TV s velikim ekranom u Best Buyu u Los Angelesus, uštedjevši 500 dolara na 85-inčnom Samsung TV-u.

Američko nacionalno udruženje maloprodajnih lanaca procjenjuje da ove godine 166,3 milijuna ljudi planira kupovati u razdoblju od američkog Dana zahvalnosti do Cyber ​​ponedjeljka 28. studenoga, što je gotovo osam milijuna više nego lani. No, uz povremenu kišu, u nekim dijelovima SAD-a trgovine su na Crni petak bile manje prometne nego inače.

"Obično u ovo doba godine imate problema s pronalaskom parkinga. Ove godine nisam imao problema s time", rekao je Marshal Cohen, glavni savjetnik u NPD Group Inc-u.

Dodaje kako u trgovinama ljudi kupuju samo ono što im treba. "Nema osjećaja hitnosti", ustvrdio je Cohen temeljem podataka iz svojih trgovina u New Yorku, New Jerseyju, Marylandu i Virginiji.

Mnogi kupci koji su tražili najnovije Appleove telefone ostali su praznih ruku ovog Crnog petka, dok se ta tehnološka tvrtka suočava sa zastojima u proizvodnji u Kini zbog covida.

Konzultantska tvrtka Kearney navodi da su trgovci odjećom bili najaktivniji s rasprodajama, nudeći čak 60 posto popusta na svoju robu, a znatno su bile snižene i cijene TV prijemnika i ostale elektronike, u nastojanju da se privuku sve oprezniji kupci.

"Teško je reći kako se Crni petak zasad razvija. Moramo sagledati cijelu blagdansku sezonu. Sporost s kupnjama mogla bi potrajati do Cyber ​​ponedjeljka, a moguće i dalje", naveo je Michael Brown, partner u Kearneyu.

Očekuje se da će Crni petak donijeti trgovcima 9 milijardi dolara prihoda od online prodaje, što je skromnih 1 posto više u odnosu na prošlu godinu. Također, očekuje se da će Amerikanci, posebno oni s niskim primanjima, ove godine manje kupovati za blagdane, jer inflacija i više cijene energije smanjuju kupovnu moć.

I europski trgovci na malo suočavaju se sa sve težom krizom rastućih troškova života, a dio kupaca umjesto u trgovinama, sjedi pred televizorima i prati Svjetsko nogometno prvenstvo.

Pratite nas na društvenim mrežama:

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!