'SPAŠAVANJE' ŽIDOVA

Anna Frank posthumno prekrštena u mormonku?!

26.02.2012 u 12:14

Bionic
Reading

Djevojčica Anna Frank, Židovka koja je zbog svog dnevnika i smrti u nacističkom koncentracijskom kampu postala simbol Holokausta, proteklog vikenda posthumno je krštena u hramu Mormonske crkve, tvrdi zviždačica i bivša mormonka Helen Radkey, ukazujući na običaj te crkve da 'spašava' preminule, ali i još živuće pripadnike ostalih vjerskih zajednica

Prema vjerovanju mormona, jedino oni uživat će u svim prednostima carstva nebeskog: njihova Crkva Isusa Krista svetaca posljednjih dana (LDS) smatra sebe jedinom kršćanskom crkvom koju je ovlastio Isus Krist.

Na internetskim stranicama te crkve u Hrvatskoj piše da milijuni ljudi žive i umiru a da nisu ni čuli za ime Isusa Krista, niti su bili u mogućnosti prihvatiti njegovo evanđelje.

'Nešto se treba učiniti za one ljude koji su preminuli, a da nisu imali ovu priliku', smatraju mormoni, navodeći da 'sve spasonosne uredbe mogu biti izvršene zastupništvom za mrtve'. U obredima poput krštenja živi djeluju 'za svoje pretke i umjesto njih', pri čemu članovi crkve uče da je njihova dužnost pronaći svoje pretke i izvršiti hramske uredbe za njih.

Nije, međutim, poznato tko je primio sakrament 'za Annu Frank i umjesto nje', koja je umrla kao neudana 15-godišnjakinja bez potomaka u nacističkom koncentracijskom logoru 1945. godine.  Prema navodima Helen Radkey, mormoni su krstili Annu Frank najmanje devet puta u razdoblju od 1989. to 1999. godine. Ta bivša mormonka sada raspolaže i uvjerljivim argumentom za svoje tvrdnje: na povjerljivoj listi predloženih za posthumno krštenje otkrila je ime Annelies Marie Frank te je medijima poslala 'screenshot' stranice na kojoj je uz to ime označeno da su krštenje i krizma obavljeni 18. veljače 2012. u hramu Santo Domingo u Dominikanskoj Republici.

Kršteni roditelji Simona Wiesenthala

Huffington Post već ranije je pisao da Mormonska crkva, unatoč obećanjima da će okončati takvu praksu, nastavlja posthumno krstiti žrtve Holokausta ili Židove koji nisu izravni potomci mormona. Pregovori između mormona i Židova okončani su 1995, kada se Mormonska crkva obvezala prekinuti s obredima krštenja svih Židova, osim kada su u pitanju preci mormona.

Otkriće Helen Radkey o mogućem krštenju Anne Frank stiže tjedan dana nakon što se Mormonska crkva ispričala židovskoj obitelji Wiesenthal, čiji je najpoznatiji član, pokojni Simon, inicirao uhićenja nacističkih zločinaca širom svijeta. Mormonska crkva posthumno je krstila njegove roditelje, majku Rosu koja je umrla u koncentracijskom kampu u Poljskoj 1942. i oca Ashera koji je umro za vrijeme Prvog svjetskog rata.

Rabin Abraham Cooper iz Centra Simon Wiesenthal poručio je da na taj način onima koji su ubijeni za vrijeme Holokausta zbog toga što su bili Židovi druga religija sada 'otima duše'. Cooper, koji je s Wiesenthalom surađivao tri desetljeća, kaže da bi on bio duboko povrijeđen zbog posthumnog krštenja svojih roditelja: 'Obožavao je svoju majku, koju nije uspio spasiti za vrijeme Drugog svjetskog rata. Da je Simon Wiesenthal danas živ, bio bi u dubokoj boli.'

Mormonska crkva svalila je krivnju na jednog svog člana.

'Iskreno žalimo zbog toga što su djela člana crkve dovela do neprimjerenog podnošenja tih imena. Smatramo da je riječ o ozbiljnom kršenju našeg protokola i uskratili smo toj osobi pristup našim rodoslovnim podacima. Prema pravilima crkve, članovi mogu zatražiti krštenja samo za svoje pretke. Posthumna krštenja žrtava Holokausta strogo su zabranjena', rekao je Michael Purdy, glasnogovornik crkve.

Elie Wiesel na 'čekanju'

Iako Mormonska crkva tvrdi da su takvi obredi krštenja rezervirani samo za preminule osobe, na popisu nedavno objavljenom na zaštićenoj internetskoj stranici, pod oznakom 'ready' za posthumno krštenje, našlo se i ime 83-godišnjeg živućeg Elieja Wiesela. Taj dobitnik Nobelove nagrade za mir, koji je preživio Holokaust, bio je među židovskim čelnicima koji su poveli kampanju protiv spornog mormonskog običaja i potaknuli donošenje pakta kojim je 2010. Mormonska crkva obećala da neće udovoljavati zahtjevima za posthumno krštenje žrtava Holokausta.

Prošlog tjedna, Wiesel je pozvao republikanskog predsjedničkog kandidata i bivšeg mormonskog svećenika Mitta Romneya, koji je donirao milijune dolara Mormonskog crkvi, da se otvoreno izjasni o kontroverznom crkvenom običaju.

Mormonski hram

'Mislim da je to skandalozno. Ne samo neprijatno, već je skandalozno', rekao je Wiesel, komentirajući praksu Mormonske crkve.

Wiesel upozorava da je situacija izmaknula kontroli i da bi o svemu trebali progovoriti ugledni predstavnici Mormonske crkve u SAD-u.

'Pitam se je li predsjednički kandidat Mitt Romney svjestan što radi njegova crkva. Nadam se da će, ako čuje ovo, otvoreno progovoriti', rekao je Wiesel.

Pristaše Mitta Romneyja optužuju medije da njihovog favorita povezuju s kontroverzama, dok druge mormone, poput demokratskog vođe u Senatu Harryja Reida, štede.

'Dar utemeljen na ljubavi i poštovanju'

Huffington Post zatražio je komentar od Romneyevog izbornog stožera. U e-mailu koji je greškom poslan novinaru glasnogovornica Gail Gitcho sugerirala je stožeru da ignorira upit.

'Sigurnost procesa predlaganja imena za procese posthumnih obreda mora se preispitati u svjetlu navale imena Židova iz Holokausta koja su se nedavno pojavila na popisima u mormonskim hramovima', kaže Radkey, komentirajući svoje posljednje otkriće i činjenicu da se ime Anne Frank pojavilo na 'zaštićenoj' listi podataka.
Radkey očekuje da će dužnosnici Mormonske crkve sada 'pročistiti' popise, kako su to učinili kada se otkrilo da su na njima bili Elie Wiesel i Simon Weisenthal.

Mormonska crkva reagirala je priopćenjem u utorak. 'Crkva se drži svog obećanja i čvrsto je posvećena svojoj obavezi da ne prihvaća imena žrtava Holokausta za posthumno krštenje', napisao je glasnogovornik Michael Purdy.

'Niti jedan sustav nije posve učinkovit u sprečavanju nekolicine pojedinaca koji su odlučni da krivotvore prijave, ali mi smo odlučni u tome da poduzmemo mjere protiv pojedinih prekršitelja. Tužno je kada pojedinac svjesno krši pravila crkve i kada nešto što bi trebalo biti shvaćeno kao dar utemeljen na ljubavi i poštovanju postane izvor sukoba.'