TOSHIBINO ISTRAŽIVANJE

Znamo da je jamstvo važno, ali nas nije briga

28.01.2014 u 16:52

Bionic
Reading

Čak 91,8 posto svih korisnika prijenosnih računala u Hrvatskoj prepoznaje važnost jamstva. Što mislite, koliko ih je bilo spremno platiti dodatno?

Toshiba Europe predstavila je rezultate istraživanja o korištenju prijenosnih računala u Hrvatskoj Toshiba Laptop Users Survey 2013.

Istraživanje je provela analitička kuća Tvornica istraživanja tijekom posljednjeg tromjesečja 2013. na reprezentativnom uzorku od 1.100 punoljetnih građana koji su ujedno korisnici prijenosnih računala bilo kojeg brenda.

Riječ je o prvom istraživanju takve vrste koje je provedeno na inicijativu Toshibe za potrebe hrvatskog tržišta. Obuhvaćena su brojna pitanja koja se odnose na korištenje prijenosnih računala, tehničke poteškoće s kojima su se korisnici suočili, informacije o servisiranju uređaja, kao i važnost pojednih segmenata poput tvorničkog, ali i dodatnog jamstva.

Prema dobivenim podacima, 28,1 posto prijenosnih računala u Hrvatskoj za vrijeme svog vijeka trajanja barem je jednom bilo na popravku.

Od tog postotka 20,2 posto su poteškoće uzrokovane tvorničkom pogreškom, a u 28,1 posto slučajeva dogodila se nezgoda kao što je prolijevanje tekućine, pad uređaja i slično.

Kad je riječ o zaštiti uređaja visoke kvalitete, korisnici su uvijek vrlo oprezni. Stoga, ne iznenađuje činjenica da čak 91,8 posto svih korisnika prijenosnih računala u Hrvatskoj prepoznaje važnost jamstva.

No svejedno je svega 15,5 posto bilo spremno platiti dodatno jamstvo.

Niz pitanja bio je posvećen je i optimalnoj duljini trajanja jamstva, kao i usporednoj vrijednosti performansi prijenosnog računala i jamstva.

Unatoč tome što je 91,8 posto korisnika jamstvo ocijenilo važnim, samo 22,9 posto korisnika spremno je kupiti prijenosno računalo nešto slabijih performansa kako bi dobili povoljnije uvjete jamstva.

Kvaliteta performansa, kao i cijena samog prijenosnog računala ključne su stavke prilikom odabira i kupnje uređaja.

'Većina modela prijenosnih računala u Hrvatskoj dolazi s osnovnim jamstvom od 12 mjeseci, koje samo četiri posto korisnika smatra dostatnim. Proizvođači koji svojim kupcima pruže mogućnost jamstva koje traje dulje ili pokriva širi broj nezgoda imaju priliku da ih se izdvoji i prepozna kao one koji uz kvalitetne proizvode nude i vrhunsku sigurnost', izjavio je Dalibor Subotičanec, direktor istraživanja tvrtke Tvornica istraživanja.

Većina ispitanika u istraživanju opredjeljuje se za jamstveni rok u trajanju od 24 do 36 mjeseci. Logično bi bilo očekivati visoku potražnju za dodatnim jamstvima, no iznenađuje podatak kako je takvu aktivaciju izvršilo svega 15,5 posto ukupnog broja ispitanika.

'Provedeno istraživanje, između ostalog, nedvojbeno ukazuje na to da korisnici prijenosnih računala u Hrvatskoj, uz standardno tvorničko jamstvo, traže i svojevrsnu dodatnu zaštitu od skupih servisnih intervencija.

Prema dobivenim podacima, gotovo 20 posto kvarova košta više od 500 kuna, a čak 40 posto kvarova prelazi trošak od 300 kuna.

Toshiba ima rješenje za ovaj problem, a zove se dodatno jamstvo No Matter What, koje je moguće besplatno aktivirati do 31. ožujka', izjavio je Adrijan Vazdar, direktor prodaje za Jugoistočnu Europu i Izrael kompanije Toshiba Europe GmbH.