OVO JE 3LATERAL

Želite li svog digitalnog dvojnika? Ekipa iz Novog Sada će vas šokirati

30.04.2018 u 10:10

Bionic
Reading

Tehnologija nazvana digitalni život temelji se na prikupljanju velike količine podataka skenerom lica, koji potom bivaju obrađeni i komprimirani gotovo milijun puta. Rezultat su nevjerojatno realni digitalni ljudski likovi koji vjerno reproduciraju snimljenu gestikulaciju i izraze lica, a za tportal nam tvorci te tehnologije iz novosadske tvrtke 3Lateral otkrivaju gdje se i kako njihovi proizvodi mogu (zlo)upotrijebiti

Novosadska tvrtka 3Lateral nedavno je imala zapažen nastup na konferenciji Game Developers (GDC). U San Franciscu (Sjedinjene Države) predstavili su novo izdanje svoje tehnologije digitalizacije ljudskog lika temeljem snimljenih dinamičkih 3D podataka lica u pokretu.

Tehnologija - nazvana digitalni život - temelji se na prikupljanju velike količine podataka skenerom lica, koji potom bivaju obrađeni i komprimirani gotovo milijun puta. Rezultat su nevjerojatno realni digitalni ljudski likovi koji vjerno reproduciraju snimljenu gestikulaciju i izraze lica.

Digitalni život 3Laterala Izvor: 3Lateral / Autor: 3Lateral

'Osnivača 3Laterala Vladimira Mastilovića nije toliko zanimalo poduzetništvo koliko izazovi koje donosi digitalizacija živih bića. Simulacija digitalnog života zapravo je vrlo ambiciozan i multidisciplinarni izazov koji zahtijeva široko znanje i proučavanje više područja (kao što su programiranje i matematika, psihologija i percepcija, umjetnost kroz 3D modeliranje i prezentaciju informacija u boji, strojni vid, medicina i anatomija i slično).

Tako se 3Lateral počeo baviti digitalnim ljudima daleko prije nego što je postalo jasno da je potreba za općom digitalizacijom zapravo ogromna', rekao je tportalu Uroš Sikimić, zadužen za razvoj poslovanja u tvrtki 3Lateral.

Rezultat desetogodišnjeg razvoja

Temelje današnje tehnologije digitalnog života postavili su još prije deset godina. 'Demo prikazan tijekom konferencije Game Developers u San Franciscu rezultat je više izoliranih tehnologija i rješenja koje su zajednički angažirane kako bismo predstavili najnaprednijeg realnog digitalnog dvojnika trenutno na tržištu', dodao je Sikimić.

3Lateral je za potrebe ovog projekta u multidisciplinarni tim okupio 75 ljudi različitih profila i ekspertiza: umjetnika, programera, fizičara, ekonomista, inženjera...

Razvoj financiraju vlastitim sredstvima, reinvestirajući veći dio zarade u istraživanje i razvoj. 'Prema postotku ulaganja u istraživanje i razvoj, po nekim smo parametrima daleko iznad prosjeka čak i visokotehnološke industrije, koju karakterizira vrlo intenzivno ulaganje baš u ovu domenu', ustvrdio je Sikimić.

Tehnologija digitalizacije ljudi oslanja se na dvije glavne komponente: hardversku (za pribavljanje podataka o stvarnom svijetu) i softversku (za procesuiranje, komprimiranje i artikulaciju stvarnog svijeta u digitalnom mediju).

'3Lateral usporedno radi na razvoju obje komponente kako bismo ponudili kompletan set alata koji bi svima omogućio kreiranje digitalnih likova koji djeluju potpuno stvarno', pojasnio je Sikimić.

Next-Gen Digital Human Performance by Andy Serkis | Project Spotlight | Unreal Engine Izvor: Društvene mreže / Autor: Unreal Engine

Široka mogućnost primjene, ali i zlorabe

Između ostalih, surađuju s tvrtkom Epic Games, tvorcima platforme Unreal Engine, na kojoj počiva veliki broj igara kao što su Deus Ex, Duke Nukem Forever, America's Army, Mortal Kombat, Unreal Tournament, Mass Effect, XCOM, PlayerUnkown's Battlegrounds...

'Naše tehnologije su komplementarne. Pokrivamo segment kreiranja digitalnih ljudi, a Epic Games prezentacijom kroz Unreal Engine tih digitalnih ljudi i rekreiranje digitalnog okruženja. Digitalni dvojnik Andyja Serkisa i Osiris Black, koji su prikazani na GDC-u ove godine, nastali su u suradnji s njima', rekao je Sikimić.

Siren, drugi demo prikazan tijekom GDC-a, nastao je u suradnji s tvrtkama Cubic Motion, Tencent i Vicon. Surađuju također s kompanijama Rockstar Games, Guerilla Games, EA DICE, Cloud Imperium Games, Rocksteady Games, Ninja Theory, Supermassive Games...

Cubic Motion predstavlja Siren na GDC-u 2018. Izvor: Društvene mreže / Autor: Cubic Motion - computer vision that works.

Pored industrije videoigara i kinematografije, moguće buduće primjene tehnologija koje razvijaju vide i u drugim područjima, u kojima ekspanzija tek počinje. Sikimić kao primjere izdvaja obrazovanje online (podučava vas digitalni dvojnik renomiranog profesora s kojim možete biti u izravnoj interakciji), uslužne djelatnosti (digitalni ljudi pomažu pravim zaposlenicima pri opsluživanju većeg broja klijenata). Tu su također medicina, biometrija, umjetna inteligencija...

Kad resursi ne bi bili ograničenje, svoju bi tehnologiju najradije koristili za ostvarivanje svojih umjetničkih projekata i za znanstvena istraživanja u svrhu boljeg razumijevanja svih oblika života. Po uzoru na već spomenuti Unreal Engine, koji je prerastao okvire računalnih igara i postao softverska platforma koja omogućava simulaciju gravitacije, kretanja svjetlosti i drugih fizikalnih pojavnosti.

Svaku tehnologiju je moguće zlorabiti. Digitalni život nije iznimka. Jedan od mogućih scenarija je manipulacija digitalnim dvojnikom poznate osobe u svrhu prenošenja lažnih informacija. 'Već radimo na rješenjima kojima ćemo sprečavati zlorabe', naglasio je Sikimić.