NE BUDI ZAO

YouTube i glazbenica u velikom sporu

02.02.2015 u 12:02

Bionic
Reading

Google troši nezamislive iznose na marketing i lobiranje. Financira više od 150 organizacija, a prošle godine je prestigao i Goldman Sachs kao najveći korporativni donator u SAD-u. Ukratko, Google ima ključne figure tamo gdje su im one potrebne - a može bez problema kritizirati ili čak tužiti one koji im nisu podobni, piše The Register navodeći slučaj Jima Hooda. Novi kontroverzni slučaj je glazbenica Zoe Keating, no nju ovaj oglašivački div usprkos moći za sada ne može utišati...

Prošlogodišnje kontroverze vezane uz Googleov dodatak Music Key i nezavisne izvođače (kakav je i Keating) ovih dana su se samo pojačale. U slučaju da izvođači odbiju potpisati nove uvjete korištenja YouTubea, Google bi prestao s isplatama - ali bi bez problema mogao nastaviti koristiti njihovu glazbu na YouTubeu. S druge strane, kada bi se potpisao ugovor - gubi se kontrola nad radovima, navodi Keating, dodavši kako bi ugovor izvođača vezao za pet godina.

Google je njen slučaj inicijalno potpuno odbio, izjavom da su svi njeni navodi 'očito i jasno lažni'. U ovom divu IT industrije nitko nije mogao ni pomisliti da je Zoe Keating zapravo snimala svu njihovu komunikaciju tijekom godinu dana pregovora. Nije teško pogoditi tko je zapravo uhvaćen u 'zlim koracima'...

Prijepis relevantnih dijelova je objavljen javno, a ključni problem u cijeloj priči prema stručnjacima je činjenica da Google želi ekskluzivnu kontrolu kada i gdje autorov rad može završiti na internetu. Riječ je o problemu zbog kojeg su nezavisni izvođači i htjeli ostati nezavisni, a Google čini sve kako bi mogao prekinuti takav način rada.


Mark Mulligan, industrijski analitičar i veliki pobornik glazbenih streaming servisa smatra da je Google jednostavno postao korumpiran zbog sve moći koju ima. Kanal Zoe Keating na YouTubeu za sada nije blokiran, no prijetnja kompanije je stvarna. Hoće li činjenica da su ulovljeni u laži i medijska eksponiranost ove vrste dovesti do izmjena uvjeta korištenja tek treba vidjeti. U novom dobu glazbene industrije, u kojem se jednako teško (ne) snalaze glazbenici i vlasnici licenci, primat bi trebali preuzeti transparentnost i jasni koncepti kontrole.